Citat:
Ursprungligen postat av
iristo01
Iflge kryptografen s alle bitcoin transaksjoner TH har send og "kidnapperen" har send alle de er funnet. Men hva med mottakerens id?
Jeg kan ikke en gang late som at jeg har filla peiling p dette. Men fant en god gammel artikkel fra juni i r som kanskje har den med mest info. Jeg kan ikke sitere hele artikkelen, den er for lang. Her er en prvebit:
NRK skrev nylig at det ble sendt en melding til de angivelige kidnapperne i 2018 med et nske om f se ansiktet til Anne-Elisabeth Hagen. Selve meldingen, cee face ae, var skrevet direkte i datasprket hex, slik at den enkelt kan leses direkte fra bitcoin-blokkjeden, uten mtte dekodes. Dermed avslrte NRK hvilken adresse som er blitt brukt i den kryptiske kommunikasjonen i Hagen-saken. Det betyr i praksis at hvem som helst n kan utgi seg for vre enten Tom Hagen eller de angivelige kidnapperne ved sende meldinger til adressen.
Bitcointrasaksjoner lar seg lett spore
Bitcoin har en pent tilgjengelig blokkjede, som betyr at alle transaksjoner kan spores og alle data som legges inn i systemet kan leses av alle. Dette er en av grunnene til at mange kriminelle unngr bruke bitcoin.
Bitcoineksperter i Arcane Crypto, morselskapet til Kryptografen, fant raskt frem til cee face ae-meldingen og bitcoinadressen knyttet til denne, som er blitt benyttet for kommunikasjon mellom partene. Det er den samme adressen som er benyttet over tid og partene har kommunisert til en felles adresse i stedet for direkte til hverandres digitale lommebker.
Den str p Kryptografen.no, skrevet av Thorbjrn Bull Jenssen.
https://kryptografen.no/author/torbjorn/