2020-12-05, 23:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor l mobilen eventuelt i ro?
Stemmer dette med AEs vanlige rutiner som hun hadde andre dager?

Kanskje hun fordi hun allerede var drept?
Citera
2020-12-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
300 Kg veier den og det gr lett vri p den med et spett.

https://www.pervaco.no/varsling-sper...restein-300-kg

Takk.

Hvis kommunen ikke hadde rukket flytte sperresteinen fr 31. oktober, s var det mulig flytte eller vri sperresteinene spass mye at det gikk an passere med en bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er ikke lett tenke seg at noen av barna skal ha vrt med p noen tkelegging, ihvertfall ikke at de bevisst har gjordt dette og har visst om at det har skjedd et drap. P et tidspunkt m denne personen ha kommet inn i huset.

Nei. Jeg tror den falske kidnappingen var ment for overbevise barna om at TH ikke hadde noe med forsvinningen gjre. Overbevise barn og barnebarn.

Det kan hende at ogs medhjelper har blitt lurt til tro at det var en ulykke. Som mtte dekkes over for hindre at TH ble mistenkt. Av hensyn til barn og barnebarn osv osv.

Og s var det egentlig et lenge planlagt og nye kalkulert drap.
Citera
2020-12-05, 23:36
Medlem
Citat:
Veldig s mye styr det er med deg.
Her har du noen av de opplysningene
Citat:
07.36: Luemannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget
Kl. 07:56:01 07:56:19 - Rdt lys som ikke beveger seg sett p gangveien.
Kl. 07:56:30 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjrety.
08.00: Telefonmannen fanget opp av overvkingskameraer ved Futurum-bygget.
Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjrety"
Mellom klokken 08.30 og 10.30: Et vitne s en bil kjre over plenen i retning S4.
Kort tid etter kl 12.30: Vitnerobservasjon i s. BMW m.m.

Linker til artikler finnes her:

Edit: "Kl. 07:56:30 07:56:23". Er det trykkfeil her? Er det noen av dere som i s fall har korrekt opplysning?
Citera
2020-12-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Kanskje hun fordi hun allerede var drept?
Hvis det var slik som du skrev, kan grunnen til at AEs mobil eventuelt l i ro fra kl. 07:00 til 8:30 ha vrt at eventuelt ingen var i huset (og ingen derfor kunne flytte mobilen rundt i huset) i det tidsrommet?

Hvis AE vanligvis bar mobilen p seg f.o.m da hun sto opp (men det vet vi ikke om hun gjorde eller ikke), er det jo pfallende at hun ikke gjorde det denne dagen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-06 kl. 00:01.
Citera
2020-12-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nerver og slurvefeil ser ut til ramme dekkhistorien hans, den angivelige kidnappingen.

Hva med drapet? Som jeg tror skjedde i lpet av natten.

Jeg tror nervene skyldes at noe uventet skjedde, noe han ikke hadde kontroll over, muligens fall i trapp, og muligens at det kom i meste laget sn og slaps i lpet av natten. At nervene skyldes frykt for bli avslrt, heller enn at selve drapet gikk inn p han.

Kanskje hadde bortkjring av levninger langs gangveien tidligere p natten etterlatt veldig tydelige bilspor. Kanskje han mtte kjre litt rundt omkring i forsk p skjule sporene. Han kunne ikke godt lpe omkring med en feiekost og fjerne spor heller.

Det kan ha vrt mye mer bilkjring opp og ned gangveien etter at snen falt, enn de to observasjonene som ble gjort 07:56 og 08:56. Om det ikke var aktivitet p parkeringsplassen utenfor Hjelpemiddelsentralen, ville ikke kameraene der bli aktiviserte.

Det er mye som kan g galt under en pgende aksjon.
Citera
2020-12-06, 00:11
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Hvis det var slik som du skrev, kan grunnen til at AEs mobil eventuelt l i ro fra kl. 07:00 til 8:30 ha vrt at eventuelt ingen var i huset (og ingen derfor kunne flytte mobilen rundt i huset) i det tidsrommet?

Hvis AE vanligvis bar mobilen p seg f.o.m da hun sto opp (men det vet vi ikke om hun gjorde eller ikke), er det jo pfallende at hun ikke gjorde det denne dagen.

Ja, som du sier: pfallende
Citera
2020-12-06, 00:17
Medlem
Citat:
"Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig og et mte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt."

"09:10" her: https://www.vg.no/spesial/2020/loren...content=row-15

Litt pussig tilby seg vre barnevakt om natta hvis hun skulle til kvitfjell i morgen tidlig.
Citera
2020-12-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ja, som du sier: pfallende
Ja. Hvis hun var i live i den tidsperioden, s er det ikke sikkert at hun sto opp i 7-tiden. Kanskje hun lagde bevegelse p mobilen kl 6.57 og deretter sov en stund til fr hun sto opp?

"Jul 4, 2020 Politiet mener at underskelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

(VG spesial lrdag 5.12.2020) "6.57 Det logges bevegelse p mobiltelefonen til AEH.
Det viser politiets underskelser. Ett minutt senere slr skrittelleren inn. Det er uklart om hun str opp n. Politiets underskelser viser at mobilen trolig ligger i ro og ikke blir brukt den neste drye halvannen timen."

https://www.vg.no/spesial/2020/loren...content=row-20
Citera
2020-12-06, 00:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Litt pussig tilby seg vre barnevakt om natta hvis hun skulle til kvitfjell i morgen tidlig.

Tnktes precis samma tanke. Det tar tv timmar med bil att ta sig till Lillehammer. (Ytterligare 40 min till kvitfjell). I en standardbil.... Inte otnkbart frsts men nd. Beror vl p hur ltta p ftterna de var, trots ldern. O lite annat.

Den som skriver det dr... det klingar inget vidare i mina ron.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-12-06 kl. 00:39.
Citera
2020-12-06, 00:33
Medlem
Kanskje litt sent, men den sperresteinen kan ha blitt skyvd unna med bilen og lakkrester kan ha blitt satt igjen.
Citera
2020-12-06, 00:36
Medlem
Citat:
Kanskje litt sent, men den sperresteinen kan ha blitt skyvd unna med bilen og lakkrester kan ha blitt satt igjen.
Godt poeng! Jeg hper at politiet tenkte p dette og at politiet tok ndvendige prver. Men jeg tviler p at de gjorde det.
Citera
2020-12-06, 00:43
Medlem
Citat:
Godt poeng! Jeg hper at politiet tenkte p dette og at politiet tok ndvendige prver. Men jeg tviler p at de gjorde det.

Det har de nok ikke gjort, men hvis det har skjedd s kan lakkrester fortsatt henge fast i betongklossen, s hvis noen vil tipse politiet s hadde det vrt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in