2020-12-06, 00:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, m nesten ha hatt en medhjelper. Den samtalen til datteren ble brutt etter 3 sekunder, og det er usikkert om det begynte ringe, eller om hun svarte. Men hvis det ringte, s er det rart at hun ikke ringte tilbake, hvis hun hrte telefonen da. Kan det vre at datteren er medhjelperen? Eller snnen? Hvis det er snnen, s forutsetter det at han har dratt hjem frst, og s koblet til handsfree og satt p autosvarfunksjonen, og s dratt tilbake til S4, og s ringt til seg selv, og lagt p etter 92 sekunder. Tror alle telefoner har autosvarfunksjon man kan aktivere hvis man kobler til handsfree, s man slipper trykke p noen knapp nr man kjrer bil.
Du er inne p noe, TH m ha hatt medhjelpere uansett om drapet har skjedd p natten, morgenen fr han dro p jobb, eller i tiden han var p jobb.

1. Medhjelpere til drap om natten:
MB, snnen, muligens datteren og minst en til betjene AEs telefon.

2. Medhjelpere til drap etter lnnssamtalen fr TH dro p jobb:
Snnen, muligens datteren og minst en til stage og betjene AEs telefon.

3. Medhjelpere til drap etter at TH dro p jobb:
Minst en til drepe AE og stage.

Jeg tror fortsatt p hypotese 2 som den mest sannsynlige og at alle barna deltok. SMSn virket upersonlig, omstendelig som mye annet i saken, bl.a. trusselbrevet og klageskrivet.

Det skulle ikke forundre meg om alle tre tekster har samme forfatter.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-06 kl. 00:47.
Citera
2020-12-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du er inne p noe, TH m ha hatt medhjelpere uansett om drapet har skjedd p natten, morgenen fr han dro p jobb, eller i tiden han var p jobb.

1. Medhjelpere til drap om natten:
MB, snnen, muligens datteren og minst en til betjene AEs telefon.

2. Medhjelpere til drap etter lnnssamtalen fr TH dro p jobb:
Snnen, muligens datteren og minst en til stage og betjene AEs telefon.

3. Medhjelpere til drap etter at TH dro p jobb:
Minst en til drepe AE og stage.

Jeg tror fortsatt p hypotese 2 som den mest sannsynlige og at alle barna deltok. SMSn virket upersonlig, omstendelig som mye annet i saken, bl.a. trusselbrevet og klageskrivet.

Det skulle ikke forundre meg om alle tre tekster har samme forfatter.

Og noen til lage krypto opplegg. Eller galer han sin analoge eksistens, men er egentlig en dyktig krypto handler?
Citera
2020-12-06, 01:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Og noen til lage krypto opplegg. Eller galer han sin analoge eksistens, men er egentlig en dyktig krypto handler?
Det kan vre noen i familien har ftt denne kunnskapen og at RU kun var en nyttig idiot, en lokkedue.

Villedning i trd med denne nye planen som er utarbeidet i over r.
Citera
2020-12-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det har de nok ikke gjort, men hvis det har skjedd s kan lakkrester fortsatt henge fast i betongklossen, s hvis noen vil tipse politiet s hadde det vrt bra.
Det har du rett i! Jeg hper at noen tipser politiet om dette.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-06 kl. 01:30.
Citera
2020-12-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, som det presenteras r detta en del av TH`s alibi, att AEH ndrade planen utan att TH visste ngot visar att TH inte pratade med AEH efter att hon ndrade planen, men det gller bara om vi tar THs ord fr sanningen ...
om inte r det intressant att AEH ndrade sig efter samtalet med MB och fre sms'n till dotter1...
hon kan ha pratat med TH om planfrndringen...
1. Aeh drepes av th i syvtiden. Tar av henne klr og ring, klargjr for transport. 2. Bil 7.56 henter aeh. Slepes uy i bilen av th. 3. Th ringer tilbake til mb. Bil 8.56 overtar stedet. Th gir instrukser. 4. Kl 9.Th drar til futurum. 5. Mgm ringer datter, sms datter, ringer teh, faker telefonbevegelsen. 6. Th ringer 10.06 for varsle at sv m abandoneres. 7. Th ringer og spiller bekymret. 8. Reiser hjem. Trls Fasttelefon hentes med 9 sprox. Ringer datter og politi. 10. Drar til bensinstasjon med brev.
Citera
2020-12-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
1. Aeh drepes av th i syvtiden. Tar av henne klr og ring, klargjr for transport. 2. Bil 7.56 henter aeh. Slepes uy i bilen av th. 3. Th ringer tilbake til mb. Bil 8.56 overtar stedet. Th gir instrukser. 4. Kl 9.Th drar til futurum. 5. Mgm ringer datter, sms datter, ringer teh, faker telefonbevegelsen. 6. Th ringer 10.06 for varsle at sv m abandoneres. 7. Th ringer og spiller bekymret. 8. Reiser hjem. Trls Fasttelefon hentes med 9 sprox. Ringer datter og politi. 10. Drar til bensinstasjon med brev.
I et slikt scenario, tenker du da at bde MB og TEH har lyet om telefonsamtalene? Og i tillegg er det en person som kjrte AE bort fra huset og en person som var i huset og lagde telefonbevegelser m.m.?

Jeg har et annet forslag, hvis TH er skyldig og hvis AE ble drept fr samtalen med MB:
En person som greide etterligne AEs stemme og AEs mte snakke p, snakket i telefonen med MB og TEH (og MB og TEH var overbevist om at de snakket med AE). Samme person tar seg av staging av stedet og bevegelser p AEs mobil.
TH kjrer bort fra S4 ned gangveien 7.56. TH kommer tilbake til huset 8.56. TH reiser til Futurum rett etter kl 9.

Edit: Jeg m tilfye at jeg ikke har tro p et slikt scenario.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-06 kl. 02:35.
Citera
2020-12-06, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ikke noe annet enn en ren PR-strategi. Bertheussen vil bli dmt, og politiet fr en seier. Hvis de samme dag henlegger siktelsen mot TH, slipper de unna med mindre mediesty.

Ah, s smart! Men det blir svrt att gmma och glmma!
Senast redigerad av Moschata 2020-12-06 kl. 02:44.
Citera
2020-12-06, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah, s smart! Men det blir vrt att gmma och glmma!
Dom i Bertheussensaken var forventet i midten av desember, men dommen faller ikke fr p nyret. Det blir interessant se resultatet og se om siktelsen mot TH blir frafalt p samme tid. Kan du ordne plass til ta imot PM nr det passer?
Citera
2020-12-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dom i Bertheussensaken var forventet i midten av desember, men dommen faller ikke fr p nyret. Det blir interessant se resultatet og se om siktelsen mot TH blir frafalt p samme tid. Kan du ordne plass til ta imot PM nr det passer?

Jag frstr... Ja det kan bli intressant.
Har just skrivit till dig!
Rttelse:
I mitt svar ovan, som du svarade p, skulle "vrt" vara "svrt".
Citera
2020-12-06, 02:48
Medlem
Citat:
I et slikt scenario, tenker du da at bde MB og TEH har lyet om telefonsamtalene? Og i tillegg er det en person som kjrte AE bort fra huset og en person som var i huset og lagde telefonbevegelser m.m.?

Jeg har et annet forslag, hvis TH er skyldig og hvis AE ble drept fr samtalen med MB:
En person som greide etterligne AEs stemme og AEs mte snakke p, snakket i telefonen med MB og TEH (og MB og TEH var overbevist om at de snakket med AE). Samme person tar seg av staging av stedet og bevegelser p AEs mobil.
TH kjrer bort fra S4 ned gangveien 7.56. TH kommer tilbake til huset 8.56. TH reiser til Futurum rett etter kl 9.

Edit: Jeg m tilfye at jeg ikke har tro p et slikt scenario.

Jag tycker ocks att det verkar vldigt lngskt.
Jag tror inte en GM gr somfattande, detaljerade och finurliga och riskfyllda planer och sedan
dessutom verkstller dem!
Jag tror grningen gick till p enklare stt, trots allt.
Citera
2020-12-06, 03:20
Medlem
Citat:
Jag frstr... Ja det kan bli intressant.
Har just skrivit till dig!
Rttelse:
I mitt svar ovan, som du svarade p, skulle "vrt" vara "svrt".
Takk! Ja, jeg er enig i at det blir vanskelig eller umulig glemme. En familie m leve med belastningene fra dette.
Jeg tror at det kommer til bli store etterspill i denne saken, bl.a med mye kritikk mot politiet og media (og VG spesielt).

Citat:
Jag tycker ocks att det verkar vldigt lngskt.
Jag tror inte en GM gr somfattande, detaljerade och finurliga och riskfyllda planer och sedan
dessutom verkstller dem!
Jag tror grningen gick till p enklare stt, trots allt.
Enig! Jeg har fremdeles mest tro p at forbrytelsen var en kidnapping for penger. Jeg hper at politiet prioriterer etterforske kidnapping-for-penger-hypotesen grundig nok.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-06 kl. 03:27.
Citera
2020-12-06, 04:07
Medlem
Citat:
Takk! Ja, jeg er enig i at det blir vanskelig eller umulig glemme. En familie m leve med belastningene fra dette.
Jeg tror at det kommer til bli store etterspill i denne saken, bl.a med mye kritikk mot politiet og media (og VG spesielt).

Enig! Jeg har fremdeles mest tro p at forbrytelsen var en kidnapping for penger. Jeg hper at politiet prioriterer etterforske kidnapping-for-penger-hypotesen grundig nok.

Enig!
1. Antingen kidnapping fr att pressa TH p hans pengar ... A. Antingen utan AEH:s knnedom B. eller med AEH:s knnedom (= AEH med i planen)

eller

2. Teoretiskt: TH fick vredesutbrott och rkade stlla till en scen med AEH dr allt gick verstyr.

Jag tror p 1. Nstan inte alls p 2.
....

I och med att AEH HAR pratat p ett bekymrat stt om TH med ngra tillflliga bekanta /vnner,
har ju skert detta spridits och fel personer kan ha snappat upp det och utnyttjat hela situationen.
Ngon avundsjuk som blivit galen.
...
TH KAN ha visat irritation eller tillfllig vrede ngon gng mot AEH, KAN ha upptrtt verdrivet ngon gng i hans ungdom. AEH KAN ha retat honom!
Men jag TROR INTE HAN R SKYLDIG ALLS.
...
Alla teorier hr r ett stt att fylla i / ut tomrummet som uppsttt i en olst frga.
Har blivit prestige och tidsfrdriv.
Jag kan faktiskt "frst" det (se hur det gtt till). Man frsker pussla ihop det teoretiskt. Men i praktiken klarar nog
inte en GM av att bde finslipa alla planer, med alla medarbetare som nr som helst kan skvallra och utpressa ..OCH verkstlla s pass bra! Jag tror det r enklare.

TH har ingen orsak att vilja bli riksknd och misstnkt p livstid p detta stt!!
Senast redigerad av Moschata 2020-12-06 kl. 04:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in