Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Takk! Ja, jeg er enig i at det blir vanskelig eller umulig glemme. En familie m leve med belastningene fra dette.
Jeg tror at det kommer til bli store etterspill i denne saken, bl.a med mye kritikk mot politiet og media (og VG spesielt).
Enig! Jeg har fremdeles mest tro p at forbrytelsen var en kidnapping for penger. Jeg hper at politiet prioriterer etterforske kidnapping-for-penger-hypotesen grundig nok.
Enig!
1. Antingen kidnapping fr att pressa TH p hans pengar ... A. Antingen utan AEH:s knnedom B. eller
med AEH:s knnedom (= AEH med i planen)
eller
2. Teoretiskt: TH fick vredesutbrott och rkade stlla till en scen med AEH dr allt gick verstyr.
Jag tror p 1. Nstan inte alls p 2.
....
I och med att AEH HAR pratat p ett bekymrat stt om TH med ngra tillflliga bekanta /vnner,
har ju skert detta spridits och fel personer kan ha snappat upp det och utnyttjat hela situationen.
Ngon avundsjuk som blivit galen.
...
TH KAN ha visat irritation eller tillfllig vrede ngon gng mot AEH, KAN ha upptrtt verdrivet ngon gng i hans ungdom. AEH KAN ha retat honom!
Men jag TROR INTE HAN R SKYLDIG ALLS.
...
Alla teorier hr r ett stt att fylla i / ut tomrummet som uppsttt i en olst frga.
Har blivit prestige och tidsfrdriv.
Jag kan faktiskt "frst" det (se hur det gtt till). Man frsker pussla ihop det teoretiskt. Men i praktiken klarar nog
inte en GM av att
bde finslipa alla planer, med alla medarbetare som nr som helst kan skvallra och utpressa ..OCH verkstlla s pass bra! Jag tror det r enklare.
TH har ingen orsak att vilja bli riksknd och misstnkt p livstid p detta stt!!