Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Ha ha ha du vet ingenting om Warsawapakten ser jag. Du får läsa på hur det var leva under sovjetunionen. ögon under kalla kriget... När Polen inte vågade ändra siffran förrän efter sovjetunionen föll.
Du verka helt insnöad med hur det är i världen. Varför tro du det flydde en massa folk över till väst? eller försökte åtminstone. Varför tro du de byggde en jättelång mur längs med gränsen till väst...
Oki och det säger vad???
Nej, du får bevisa att Piper "var tvungen att ljuga" och att ingen hade tillåtelse att publicera siffran 1,1 miljoner istället för 4 miljoner. Jag anser att alla former av akademiska oegentligenheter är helt oförsvarliga, rent moraliskt. Du anser uppenbarligen att lögner är helt okej så länge man "måste" ljuga för att upprätthålla officiella narrativ. Och då vill jag påminna dig igen om att dagens forskare också "måste ljuga" för att upprätthålla "sanningen" i länder som Tyskland, Österrike, mm.
Hela ert argument när någon tar upp 4 miljoner-lögnen är att "ingen seriös forskare använde denna siffra" och att det var "rysk propaganda", när siffran i själva verket var kanon och omhuldades av massvis med "forskare" även från Västvärlden. Att Piper använde siffran har ingenting att göra med att han befann sig i Warzawa, men hade allt att göra med att han är en oseriös och oärlig forskare.