Jo det r helt klart en strategi av Tinder. Gjorde nyss konto och fick direkt 3 matchningar, sen dog det ut helt som vanligt. Man tror man blivit populr direkt men icket.
Ja, nog fungerar det p s stt att man kan f en del matchningar ganska omgende nr man skapat en konto p Tinder. Och att det sedan helt enkelt dr ut. Jag knner sjlv igen det.
Hur tjnsten egentligen r programmerad kan man undra. I mitt fall verkade man ha haft en utlndsk begvningsreserv tillgnglig som till en brjan spelade svenska och sg ut att vara boende hr.
Senast redigerad av UpAndGo2 2021-01-19 kl. 00:44.
Haha, p riktigt? Herregud, vore kul att testa isfall. Jag har inte ens testat gold.
Jag visste inte ens att platinum fanns.
Dom hller p och testar Platinum fortfarande. Bara vissa anvndare kan kpa det, jag kan ofta inte gra det. Men ibland kommer det upp. Tror man behver g via browsern fr att gra det.
Dom hller p och testar Platinum fortfarande. Bara vissa anvndare kan kpa det, jag kan ofta inte gra det. Men ibland kommer det upp. Tror man behver g via browsern fr att gra det.
Jag testade via chrome och fanns att kpa, 225kr/mnaden. Jag blev frestad fr sakens skull.
Kan ven tillgga att jag hller med att Tinder utan betalning (frmst boost) r vrdelst. Nr jag krt boost har jag kommit upp i 200 matchningar per mnad. Dejt med 10-15. Cirka 5 av tjejerna var riktigt bra, kommer fortstta dejta dem.
Jag har redan fr mnga konvos fr att hlla koll p, kanske testar senare.
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Kan ven tillgga att jag hller med att Tinder utan betalning (frmst boost) r vrdelst. Nr jag krt boost har jag kommit upp i 200 matchningar per mnad. Dejt med 10-15. Cirka 5 av tjejerna var riktigt bra, kommer fortstta dejta dem.
Jag har 1600 matchningar+ sen april 2020. Jag bodde utomlands innan. Aldrig betalat fr boost eller gold.
Jag har trffat fyra olika tinderdejter senaste fyra dagarna, tre av dessa fr frsta gngen. Tinder r ezy pzy ven utan betalfunktion.
Senast redigerad av pogba 2021-01-19 kl. 04:06.
10-20 r sedan sger du. 2000-2010. Bara inom det decenniet s finns det en betydande skillnad i aktivitet och beteende p internet. Ntdejting r numera en integrerad del av vra liv. Det r inte lngre ngot skumt och ses inte som en sista desperat vg ut ur ensamheten fr de stackare som inte lyckas IRL.
Vi har smarta telefoner och r stndigt uppkopplade mot omvrlden. Jag skulle sga att det har hnt mycket p omrdet kommunikation och kontakt p ntet, bde med knda och oknda, de senaste 10 ren. Folk svl lngt ner som lngt upp i ldern anvnder sig av sociala medier och kommunikationsappar. Vrt stt att kontakta andra, i strsta allmnhet, har frndrats. Folk kommer nrmare, men samtidigt lngre bort.
Som du sger s gr allt snabbare nu. Utbudet, av precis allt, r ondligt mycket strre och det finns flera stt att slja in sig sjlv online n just sjlva applikationen. Lnk till ett snyggt Instakonto verkar vara ett populrt stt att visa upp (vl valda) delar av sig sjlv och sitt liv. Tinder har dessutom ngot nstan suggestivt ver sig. Man fastnar och sveper sig vidare till nsta och nsta och nsta.
Nog r det s att man kan hitta kvalitet ute p ntet. Ibland behver man ens inte ta sig tid. Man mrker det p en gng. Men det r ju just det hr med att man kanske inte tar det hela p s stort allvar. Det fr bli som det blir. Det r den instllningen man br ha till Tinder.
Jag tror inte att kvinnor inte vet vad de vill ha och sker. Men man kan nog gissa sig till att ganska mnga tnker just s. Att det blir som det blir. ven om man kanske nskar en seris och lngvarig relation. Tinder r emellertid inte en plattform som erbjuder mjligheten att kryssa i alla rutor i nskelistan. Tinder r ytligt. Tinder gr fort. S r det med det. Den som nskar ngot lngsammare har andra tjnster att nyttja.
Jag r f.. skeptisk till begreppet "veta vad man sker och vill ha". Knslor r som sagt irrationella ting och det r trots allt det krlek och kttja kokar ner till. Inte hur mnga rtt ngon lyckas pricka in i personlighets- och livsquizet och hur vl vederbrande p pappret tycks passa mig.
Jag vet inte om det r kvinnor som har orimliga krav. Det r sllan man hr fruntimmer gnlla om att de minsann frtjnar en man fr att de r "snlla" eller att de fr nja sig med ngon fet valross flera divisioner under sin egen.
Personligen s tycker jag att det r sunt att vlja bort relationer om man inte trffar ngon man verkligen vill vara med. Du tycks fresprka att man ska nja sig. Jag gr inte det. Varfr ska man investera tid och sig sjlv i ngon det inte knns rtt med? Fr att slippa vara ensam?
Har man kommit upp i ldern och har en eller flera kraschade relationer bakom sig och kanske ocks barn s blir fenomenet att nja sig n ointressantare. Det str alldeles fr mycket p spel. Det r inte lngre skmmigt att som kvinna leva ensam. Grannarna tittar inte fraktfullt alternativt medlidsamt p den ensamstende modern. Kvinnor kan srja fr sig sjlva och mn r fullt kapabla att ta hand om hem och barn p egen hand.
Om ngon stndigt r missnjd med utbudet och inte tycker att det str i samklang med det erbjuds och samtidigt sitter uppe p glasberget och grinar och hr den biologiska klockan dna s m det vara en sak. Men annars, varfr skulle man?
Vad gller ditt mngriga engagemang i ntdejting s har vi tidigare diskuterat s.k. ntbeteende frr och nu. Jag orkar inte upprepa mig och har i spoilern ovan lagt ett av mina inlgg p temat. Men kortfattat; kontakter (dejting och annat) och hur vi kommunicerar med andra p ntet har frndrats ver tid. Vi har ocks ndrats. Du har ndrats. Det som hos dig var gngbart fr 20 r sedan behver inte vara det lngre.
Nvl. Mn som behandlar sina kvinnor illa r inte normen. Tack och lov. De flesta r anstndiga typer. vriga r en smutsig avart. Och de kvinnor du pratar om, de som aktivt sker upp brottsbengna typer och kontaktar mn p kken etc r en n mindre del. Det hr r inget som torde pverka gemene mans och kvinnas tindrande. Negativa mnniskoyttringar som de hr sorterna har mycket lite med oss vriga att skaffa.
Mn som i nra relationer r vldsamma och p annat stt beter sig illa r anomalier. Och ansvaret ska alltid lggas p den som utfr ett brott. Det r dr det s.k. egensansvaret ligger. Inte hos ett brottsoffer. Oavsett typ av brottslighet. Jag fr alltid lite olustigt ckelkryp i kroppen nr folk mlar upp mn i allmnhet som potentiella vldsverkare som nrsomhelst kan sopa p sin partner. Det r inte s det ser ut. I det avseendet r den stora majoriteten mn "snlla killar". Och s r det med det.
Vg kvinnors s.k. prioriteringar s har jag berrt ven det i det spoilade inlgget ovan.
Du pratar om viktiga pusselbitar fr att frst hur kvinnor vljer partners och d speciellt p ntet. Kan det vara s att du ser p det hr p ett fr schematiskt stt? Som jag skriver i det spoilade inlgget s r attraktion och knslor irrationella ting. Det r inget man egentligen kan frklara med diverse diagram, s.k. pusselbitar och formler. Men jag frstr att det r en bekvm frklaring nr man inte njd med den egna utdelningen. Ett prydligt Excel-ark som med tydliga siffror visar att felet inte ligger hos mig. Det ligger hos andra/samhllsstrukturen etc.
Som sagt, upprepningarna bli mnga nu. Men Tinder r en snabb och ytlig app. Man ser ngra bilder och kanske en kort bio och sveper sig vidare. Nu r det ingen som riktigt tycks veta hur knsration verkligen ser ut men de flesta tycks vara verens om det r betydligt fler mn och som dessutom hgrar hejvilt fr att matchningsmaximera. Det r s det ser ut. Det r svrare fr mn att n igenom i bruset.
Jag r lite frundrad ver varfr man lgger ett sdant engagemang p en app man inte upplever funka? Det finns bevisligen mn som trffar kvinnor p Tinder. Vi har hrt exempel p det i trden. Jag har sjlv trffat mn dr, i stort sett alla singelmn jag knner har gtt p Tinderdejter, mina kompisar har trffat mn drifrn osv. Det r fr all del ngon slags anekdotisk bevisfring, men det r ju inte s att mn inte kan trffa kvinnor p Tinder. Det hnder.
De mn som lyckas bst ser bra ut, vet vilka de bilder de ska langa upp och har ngot slags game i sprket (vet hur de ska uttrycka sig med en viss person fr det ska bli rtt - social kompetens i skrift). Den sortens mn lyckas inte sllan bra ven IRL. S vad tnker du kring dina egna framgngar p ntet visavi IRL? Nu har C-19 stllt till det rejlt vad gller mtesplatser, men innan pandemi och restriktioner? Hur sg det ut d?
Som sagt, Tinder r inte fr alla. Och efter lite mer efterforskningar s r det garanterat s att det finns olika snyggkategorier. Appen sorterar folk. Nr man hgrat en attraktiv person (jag pratar om hela paketet inte enbart utseendet) kommer ngon slags frga "Vill du uppdatera till en superlike?". Dels vill vl Tinder slja p folk superlikes (jag antar att antalet r begrnsat med gratisversionen?), men det r ocks ett stt att tala om att personen r populr eftersom det enbart hnder vid hgrande av ngon som r extra attraktiv. Mn som matchar med en populr kvinnoprofil fr upp ngot om att de ska skriva till matchen omedelbart pga populr profil (minns ej hur det uttrycks).
Om man inte vill vara med i Tindercirkusen och istllet nskar sig ngot lngsammare s finns det sdana alternativ. Men ven dr sgs det finnas fler mn n kvinnor och mannen r den som springer efter kvinnan s dr lr det vara lika svrt att n fram. Men nd.
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Du kanske missat det, men jag har varit aktiv med ntdejting av och till i 20 r, och drfr har jag ett stort intresse av hur kvinnor egentligen vljer sina partners, och d speciellt p ntet. Jag frsker allts lgga ett s tydligt pussel av verkligheten som mjligt och d r en diskussion om mnga kvinnors bengenhet att ibland t o m aktivt ska upp struliga och brottsbengna mn och dessutom deras ofrmga att i tid dra sig ur sdana frhllande, hgst relevant ven i en diskussion om Tinder. Jag sjlv har ven sett exempel p ovanstende p nra hll i verkligheten.
Kanske r det knsligt mne, men det r ett faktum att verkligheten kan se ut s. Egenansvaret som vuxen kommer man dock nd inte ifrn. Inte sagt att man inte ska kunna f hjlp frn omgivningen ut ur en destruktiv relation, men jag kan nd tycka att det r dags att slnga bort mycket av alla kvinnliga offerkoftor som finns i sammanhanget.
Fr att jag inte ska bli misstolkad s vill jag passa p att nmna att, om nu ngon har lyckats missa det, att mn i fngelser och d ofta livstidsdmda, speciellt fr uppmrksammade mord, fr hgvis med beundrarbrev och inviter bde till sex och gifterml frn ett stort antal kvinnor, och detta utan att dessa mn bett om det. Fr den som r intresserade finns mngder skrivet om detta, men jag hoppar ver att nmna ngra namn.
Till skillnad frn mig, med inget alls i belastningsregistret, har jag p senare r inget serist ftt alls frn kvinnor, trots att jag frsker vara aktiv med t ex Tinder. Det hr r ju ett mer extremt exempel, men jag hoppas alla frstr min pong enklare n kanske annars.
Mot bakgrund att Sverige r det singelttaste, mest ensamma, individualiserade folket, och med flest s k incels i vrlden, behver man definitivt stlla stlla sig frgan hur kvinnor prioriterar i livet och d ven val av partner.
Om ngon missat det r en av grundfrgorna i trden varfr mnga mn mer eller mindre blir helt utan uppmrksamhet p Tinder. Ovanstende r, som jag ser det ett exempel p en viktig pusselbit, ven om det kan vara en obekvm sanning.
Senast redigerad av empoisonne 2021-01-19 kl. 09:16.
Enligt den enkla sanningen i trden r det s att du helt enkelt har fr dliga bilder, skrivit dligt och/ eller r fr ful. Och ja, ven jag har ftt samma svar frn andra. Tnk om verkligheten vore s enkel.
Verkligheten r faktiskt s enkel. Fr man inga likes eller matchingar s nr man, av olika anledningar, inte fram i en ytlig, suggestiv och snabb applikation som Tinder. Vad menar du att det handlar om? Kvinnans slidhybris allena?
Enligt den enkla sanningen i trden r det s att du helt enkelt har fr dliga bilder, skrivit dligt och/ eller r fr ful. Och ja, ven jag har ftt samma svar frn andra. Tnk om verkligheten vore s enkel.
Jag frskte mer f det till att det inte tar s lng tid att swipa igenom sitt nromrde. Sen blir det betydligt svrare att f nya matchningar. Har faktiskt trffat en tjej ett par gnger nu.
Det r klart att verkligheten r s enkel. Att du och de flesta andra mn upplever appen p det vis du beskriver beror ju p dessa anledningar (och eventuella effekter av Tinders algoritmer).
Att kvinnor r mer selektiva n mn vet vi ju, vilket gr att nlsgat blir litet fr mn. Om storleken p nlsgat r rimlig eller ej r ju en annan frga. Men det frntar ju inte frklaringen till att ligga i de aspekter du nmnt som "den enkla sanningen".
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!