2021-01-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Verkligheten r faktiskt s enkel. Fr man inga likes eller matchingar s nr man, av olika anledningar, inte fram i en ytlig, suggestiv och snabb applikation som Tinder. Vad menar du att det handlar om? Kvinnans slidhybris allena?
Tinder r helt vrdelst ven om man fr likes och matchningar ibland (kan bar uttala mig om gratisversionen d jag bara haft den). Till at brja med r typ de 50 frsta man svajpar p 10 av 10 utseendemssigt, precis som ngon just skrev, vilket bara r slseri med tid d 500000 snubbar redan har svajpat p dom. Det r ven sjukt mycket lttare att matcha med utlndska kvinnor (typ afrikaner och stasiater, men ven amerikaner, tyskar o.s.v som r hr p semester eller ngot trots att jag r svensk sjlv, ocks det r fett konstigt). De som redan har likat r omjliga att hitta, om de inte rkat gra det typ fem minuter innan (frmodligen fr att man ska betala fr gold s att man kan se vilka som redan likat en).

De konstigaste brudarna r de som inte svarar p tilltal men nd inte tar bort matchningen. Kan du som kvinna frklara vad grejen r med det? Svarar inte ngon s kommer jag ju inte fortstta skriva till personen, men brukar nd inte ta bort matchningen d det r skit samma fr mig.

Det r ljligt stor skillnad p hur mycket lttare det trffa ngon t.e.x ute p krogen n via tinder. Vad det beror p vet jag inte. Frmodligen r det betydligt fler mn n kvinnor p tinder. Vilket ocks r konstigt med tanke p att ungefr lika mnga procent av kvinnor och mn r singlar.

Pogba verkar fr vrigt vara den hr trdens version av Sauerkraut.

Obs innan folk brjar jiddra om ngot. Tycker inte det minsta synd om mig sjlv, eller ngot sdant. Bara konstaterar fakta om hur det ser ut p tinder.
Senast redigerad av Geigerzehler 2021-01-19 kl. 12:09.
Citera
2021-01-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Tinder r helt vrdelst ven om man fr likes och matchningar ibland (kan bar uttala mig om gratisversionen d jag bara haft den). Till at brja med r typ de 50 frsta man svajpar p 10 av 10 utseendemssigt, precis som ngon just skrev, vilket bara r slseri med tid d 500000 snubbar redan har svajpat p dom. Det r ven sjukt mycket lttare att matcha med utlndska kvinnor (typ afrikaner och stasiater, men ven amerikaner, tyskar o.s.v som r hr p semester eller ngot trots att jag r svensk sjlv, ocks det r fett konstigt). De som redan har likat r omjliga att hitta, om de inte rkat gra det typ fem minuter innan (frmodligen fr att man ska betala fr gold s att man kan se vilka som redan likat en).

De konstigaste brudarna r de som inte svarar p tilltal men nd inte tar bort matchningen. Kan du som kvinna frklara vad grejen r med det? Svarar inte ngon s kommer jag ju inte fortstta skriva till personen, men brukar nd inte ta bort matchningen d det r skit samma fr mig.

Det r ljligt stor skillnad p hur mycket lttare det trffa ngon t.e.x ute p krogen n via tinder. Vad det beror p vet jag inte. Frmodligen r det betydligt fler mn n kvinnor p tinder. Vilket ocks r konstigt med tanke p att ungefr lika mnga procent av kvinnor och mn r singlar.

Obs innan folk brjar jiddra om ngot. Tycker inte det minsta synd om mig sjlv, eller ngot sdant. Bara konstaterar fakta om hur det ser ut p tinder.

Fr du en matching spelar det ingen roll om du har gratisversionen eller inte. Det gr vl inte att se?

Och det gr att trffa tjejer dr. Fr min del knns det som det enda sttet dr man har en rimlig chans att trffa ngon.
Citera
2021-01-19, 12:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Nvl. Mn som behandlar sina kvinnor illa r inte normen. Tack och lov. De flesta r anstndiga typer. vriga r en smutsig avart. Och de kvinnor du pratar om, de som aktivt sker upp brottsbengna typer och kontaktar mn p kken etc r en n mindre del. Det hr r inget som torde pverka gemene mans och kvinnas tindrande. Negativa mnniskoyttringar som de hr sorterna har mycket lite med oss vriga att skaffa.
Frvisso inte normen, men tillbaka till sakfrgan: Vem tror du fr flest matchningar? En cool, "halvfarlig", sidorakad, kriminell snubbe som kr BMW och visar upp hela sin fasad eller en akademiker med ett ordnat, vlbetalt jobb och trygg tillvaro och som r s modest att han njer sig med ngra vardagliga bilder dr han promenerar med hunden, sitter p ett fik samt spelar fotboll i trdgrden med kompisarna.

Citat:
Som sagt, upprepningarna bli mnga nu. Men Tinder r en snabb och ytlig app. Man ser ngra bilder och kanske en kort bio och sveper sig vidare. Nu r det ingen som riktigt tycks veta hur knsration verkligen ser ut men de flesta tycks vara verens om det r betydligt fler mn och som dessutom hgrar hejvilt fr att matchningsmaximera. Det r s det ser ut. Det r svrare fr mn att n igenom i bruset.
Men herregud! I princip alla underskningar p senare r tyder p att det gr minst fyra mn per kvinna. Vad fr man ut av en sdan strutsmentalitet?

Citat:
De mn som lyckas bst ser bra ut, vet vilka de bilder de ska langa upp och har ngot slags game i sprket (vet hur de ska uttrycka sig med en viss person fr det ska bli rtt - social kompetens i skrift). Den sortens mn lyckas inte sllan bra ven IRL.
Dessa mn ser - till skillnad frn de flesta kvinnor - riktigt bra ut, ungefr topp 10% av alla mn p appen. Game handlar bara om att inte vara dum i huvudet. Har du inte rtt bilder s kan du heller inte ha ett game.

Citat:
Om man inte vill vara med i Tindercirkusen och istllet nskar sig ngot lngsammare s finns det sdana alternativ. Men ven dr sgs det finnas fler mn n kvinnor och mannen r den som springer efter kvinnan s dr lr det vara lika svrt att n fram. Men nd.
Vilka andra ntalternativ till den snabba Tindercirkusen talar du om?
Senast redigerad av lakritc 2021-01-19 kl. 13:09.
Citera
2021-01-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Fr du en matching spelar det ingen roll om du har gratisversionen eller inte. Det gr vl inte att se?

Och det gr att trffa tjejer dr. Fr min del knns det som det enda sttet dr man har en rimlig chans att trffa ngon.
Jag skrev likes och inte matchningar. De pstr att man kan se vilka som redan har gillat en om man skaffar betalvarianten.
Citera
2021-01-19, 14:49
Medlem
Citat:
Jag skrev likes och inte matchningar. De pstr att man kan se vilka som redan har gillat en om man skaffar betalvarianten.

Ok, det var inte vad jag lste. Ja.. det kan man med Gold?

Men fr dig som tycker krogen r mycket bttre fattar jag inte vad du ska med Tinder till?
Citera
2021-01-19, 15:09
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Tinders algoritmer och vem som visas fr vem har diskuterats ganska mnga gnger i trden.

Citat:

Det har ocks varit uppe till diskussion tidigare. Jag har dessutom frgat mina kompisar om varfr man inte svarar nr en matchning skriver. Det beror oftast p att man redan har mnga pgende konvos igng och man orkar inte inleda en till och ibland r man less p appen i strsta allmnhet och orkar inte engagera sig s mycket. Det kan faktiskt ocks vara s att meddelandet frsvinner i chattvimlet. Mnga fr vldigt mycket meddelanden.

Citat:

Det r skev knfrdelning, ja. Det r inte ngon som sger ngot annat om det. Det r dessutom endimensionellt och stressigt. Trffa ngon IRL r ngot helt annat. ven de som har bra game p Tinder har bttre game IRL. Man har fler parametrar att lsa av nr man trffar ngon. Srskilt den fr attraktion s viktiga auran/utstrlningen/personligheten.
Citera
2021-01-19, 15:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Frvisso inte normen, men tillbaka till sakfrgan: Vem tror du fr flest matchningar? En cool, "halvfarlig", sidorakad, kriminell snubbe som kr BMW och visar upp hela sin fasad eller en akademiker med ett ordnat, vlbetalt jobb och trygg tillvaro och som r s modest att han njer sig med ngra vardagliga bilder dr han promenerar med hunden, sitter p ett fik samt spelar fotboll i trdgrden med kompisarna.

De allra, allra flesta kvinnorna r inte intresserade av kriminella element. Du pratar om en viss sorts smbrudar som blir vta i trosan av smgangsters. De flesta tycker att den livsstilen r ganska vrdels. Det vet du ocks.

Snygga mn kommer att f mer likes. S r det. Precis som snygga kvinnor. Men om nu kvinnor r s statuskta och vill gifta sig uppt (kvinnans gamiga hypergami har diskuterats till leda i den hr trden och andra) s borde den dr vlbetalda akademikern f en massa likes av kvinnor som vill gifta sig till en bekvm vardag? Men det r snubben som lever p lsa boliner som fr en massa likes menar du?

Det som diskuterades var dessutom inte kriminella element i strsta allmnhet. Det var mn som r vldsamma mot sin partner. Anvndaren som drog igng den diskussionen tipsade om serien "Vldsam krlek". Vld i nra relationer som samhllsproblem och vem som dr br ansvaret. Inte mn som har "coola" frisyrer och kr BMW.

Citat:
Men herregud! I princip alla underskningar p senare r tyder p att det gr minst fyra mn per kvinna. Vad fr man ut av en sdan strutsmentalitet?

Det r ingen som har psttt att knsfrdelningen inte skulle vara skev. Ngra exakta siffror frn fretaget sjlva finns mig veterligen dock inte. Det skulle vara intressant att se hur knsfrdelningen ser ut i olika ldersgrupper och fr betalande medlemmar.

Citat:
Dessa mn ser - till skillnad frn de flesta kvinnor - riktigt bra ut, ungefr topp 10% av alla mn p appen. Game handlar bara om att inte vara dum i huvudet. Har du inte rtt bilder s kan du heller inte ha ett game.

De mn som lyckas bst ser bra ut, ja. Men jag pratar inte om de snyggsnyggaste. Inte toppskiktet. Det finns mn som lyckas bra utan hra till de snyggaste. terigen s r det anekdotisk evidens, men jag har sjlv sett lyckosamma mn i min nrhet.

Nej du! Game handlar inte alls om att "inte vara dum i huvudet". Fel, fel! Game handlar om ngon slags social kompetens och kunna f till ett sknt flyt i ett mte med en annan mnniska. Oavsett om mtet r IRL eller p ntet. Det handlar om att kunna vcka attraktion och intresse.

Dliga bilder frsmrar gamet, ja. Har ngon sagt ngot annat?

Citat:
Vilka andra ntalternativ till den snabba Tindercirkusen talar du om?

Tinder r, som jag har sagt s jvla mnga gnger att jag knappt ens orka dra skiten igen - men okej, en snabb, ytlig och suggestiv app. Den r inte till fr att man genom en lng presentation ska kunna bilda sig en gedigen bakgrundsbild av personen i frga. Man mste ganska snabbt ta stllning, ja eller nej, fr att kunna ta sig vidare.

Om jag inte missminner mig s var det vl du som ville veta att personen r lika ambitis och duktig (och detta mttes i antalet hgskolepong) som du sjlv innan du bestmmer om personen vrd ditt gillande eller inte? Finns det d inte andra alternativ till Tinder? Jag har inte s stor koll p andra plattformar eftersom jag inte har provat sjlv, men nog finns det alternativ dr man fyller i mer personalia om sig sjlv?
Citera
2021-01-19, 15:43
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Det har ocks varit uppe till diskussion tidigare. Jag har dessutom frgat mina kompisar om varfr man inte svarar nr en matchning skriver. Det beror oftast p att man redan har mnga pgende konvos igng och man orkar inte inleda en till och ibland r man less p appen i strsta allmnhet och orkar inte engagera sig s mycket. Det kan faktiskt ocks vara s att meddelandet frsvinner i chattvimlet. Mnga fr vldigt mycket meddelanden.
Nu r jag frvisso medveten om att den sneda knsfrdelningen leder till att antalet "matchningar" kar som kvinna, vilket i sig leder till fler meddelanden frn beundrare. Sedan har sannolikt kvinnliga anvndare olika ml med sitt chattande/dejtande. Men borde det inte rimligen g ganska snabbt att slla bort eventuella "ointressanta" matchningar? Personer som inte uppfyller rimliga kriterier. Fast du kanske har osedvanligt mnga "friare" efter dig?
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-01-19 kl. 15:47.
Citera
2021-01-19, 15:46
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Nu r jag frvisso medveten om att den sneda knsfrdelningen leder till att antalet "matchningar" kar som kvinna, vilket i sig leder till fler meddelanden frn beundrare, men ven att kvinnor har olika ml med sitt chattande/dejtande. Men borde det inte rimligen g ganska snabbt att slla bort eventuella "ointressanta" matchningar? Personer som inte uppfyller rimliga kriterier.

Som jag skrev tidigare (inte idag) s har man s klart en slags rangordning nr man sveper. Man r inte lika intresserad av alla man hgrar. Detsamma torde glla mn. Har man mnga konvos igng och ngon man inte var lika intresserad av skriver s gr man den sllningen d genom att inte svara p meddelandet?
Citera
2021-01-19, 15:53
Medlem
Jag tycker empoisonne verkar ha en ganska rimlig uppfattning av hur Tinder fungerar.
Citera
2021-01-19, 15:55
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare (inte idag) s har man s klart en slags rangordning nr man sveper. Man r inte lika intresserad av alla man hgrar. Detsamma torde glla mn. Har man mnga konvos igng och ngon man inte var lika intresserad av skriver s gr man den sllningen d genom att inte svara p meddelandet?
Det lter rimligt. Vad jag har frsttt sker du mestadels erotiska ventyr, s d torde utseende och personlighet vara mest viktigt. Men ponera att du hade varit en av dem kvinnor som anvnder tinder fr att finna en partner, hade du d gjort samma prioriteringar eller varit mer ppen?
Citera
2021-01-19, 16:04
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Det lter rimligt. Vad jag har frsttt sker du mestadels erotiska ventyr, s d torde utseende och personlighet vara mest viktigt. Men ponera att du hade varit en av dem kvinnor som anvnder tinder fr att finna en partner, hade du d gjort samma prioriteringar eller varit mer ppen?

Jag anvnder inte Tinder lngre men nr jag s gjorde s var det mest fr att se hur appen fungerar och komma ut p lite roligheter. Jag avslutade en lng relation innan sommaren och jag var nog egentligen ppen fr det mesta. S tycker jag att de flesta p Tinder verkar resonera. Det som sker, det sker. Jag tror inte att jag skulle ha gjort annorlunda prioriteringar om jag hade skt efter en partner. Jag hgrade de jag tyckte var intressanta och trffade de som som jag fick ett bra flyt i konversationen med.

Tre stycken som jag knner frn andra sammanhang tog kontakt med mig utan att vi hade matchat (jag hade inte sett dem i mitt flde men skulle ha hgrat om jag hade gjort). P ett stt kan man vl sga att de r ngra slags indirekta Tinderdejter men jag rknar dem inte som sdana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in