Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Frvisso inte normen, men tillbaka till sakfrgan: Vem tror du fr flest matchningar? En cool, "halvfarlig", sidorakad, kriminell snubbe som kr BMW och visar upp hela sin fasad eller en akademiker med ett ordnat, vlbetalt jobb och trygg tillvaro och som r s modest att han njer sig med ngra vardagliga bilder dr han promenerar med hunden, sitter p ett fik samt spelar fotboll i trdgrden med kompisarna.
De allra, allra flesta kvinnorna r inte intresserade av kriminella element. Du pratar om en viss sorts smbrudar som blir vta i trosan av smgangsters. De flesta tycker att den livsstilen r ganska vrdels. Det vet du ocks.
Snygga mn kommer att f mer likes. S r det. Precis som snygga kvinnor. Men om nu kvinnor r s statuskta och vill gifta sig uppt (kvinnans gamiga hypergami har diskuterats till leda i den hr trden och andra) s borde den dr vlbetalda akademikern f en massa likes av kvinnor som vill gifta sig till en bekvm vardag? Men det r snubben som lever p lsa boliner som fr en massa likes menar du?
Det som diskuterades var dessutom inte kriminella element i strsta allmnhet. Det var mn som r vldsamma mot sin partner. Anvndaren som drog igng den diskussionen tipsade om serien "Vldsam krlek". Vld i nra relationer som samhllsproblem och vem som dr br ansvaret. Inte mn som har "coola" frisyrer och kr BMW.
Citat:
Men herregud! I princip alla underskningar p senare r tyder p att det gr minst fyra mn per kvinna. Vad fr man ut av en sdan strutsmentalitet?
Det r ingen som har psttt att knsfrdelningen inte skulle vara skev. Ngra exakta siffror frn fretaget sjlva finns mig veterligen dock inte. Det skulle vara intressant att se hur knsfrdelningen ser ut i olika ldersgrupper och fr betalande medlemmar.
Citat:
Dessa mn ser - till skillnad frn de flesta kvinnor - riktigt bra ut, ungefr topp 10% av alla mn p appen. Game handlar bara om att inte vara dum i huvudet. Har du inte rtt bilder s kan du heller inte ha ett game.
De mn som lyckas bst ser bra ut, ja. Men jag pratar inte om de snyggsnyggaste. Inte toppskiktet. Det finns mn som lyckas bra utan hra till de snyggaste. terigen s r det anekdotisk evidens, men jag har sjlv sett lyckosamma mn i min nrhet.
Nej du! Game handlar inte alls om att "inte vara dum i huvudet". Fel, fel! Game handlar om ngon slags social kompetens och kunna f till ett sknt flyt i ett mte med en annan mnniska. Oavsett om mtet r IRL eller p ntet. Det handlar om att kunna vcka attraktion och intresse.
Dliga bilder frsmrar gamet, ja. Har ngon sagt ngot annat?
Citat:
Vilka andra ntalternativ till den snabba Tindercirkusen talar du om?
Tinder r, som jag har sagt s jvla mnga gnger att jag knappt ens orka dra skiten igen - men okej, en snabb, ytlig och suggestiv app. Den r inte till fr att man genom en lng presentation ska kunna bilda sig en gedigen bakgrundsbild av personen i frga. Man mste ganska snabbt ta stllning, ja eller nej, fr att kunna ta sig vidare.
Om jag inte missminner mig s var det vl du som ville veta att personen r lika ambitis och duktig (och detta mttes i antalet hgskolepong) som du sjlv innan du bestmmer om personen vrd ditt gillande eller inte? Finns det d inte andra alternativ till Tinder? Jag har inte s stor koll p andra plattformar eftersom jag inte har provat sjlv, men nog finns det alternativ dr man fyller i mer personalia om sig sjlv?