2021-01-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Som jag skrev tidigare (inte idag) s har man s klart en slags rangordning nr man sveper. Man r inte lika intresserad av alla man hgrar. Detsamma torde glla mn. Har man mnga konvos igng och ngon man inte var lika intresserad av skriver s gr man den sllningen d genom att inte svara p meddelandet?

Tror du har rtt i det du skriver. Man gr sllning p olika niver och desto fler matchningar och likes, desto hrdare mste man bli och desto fler sllningar i olika steg gr man. Sedan ska vi inte glmma att man har olika "humr" nr man swajpar. Att man idag swajpar hger p ngon innebr inte att man skulle gra det i morgon.

Lgg drtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mngder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 mn som gr s blir 1 000 och 100 mn blir 10 000. Mnga av dessa kvinnor r dessutom samma. Jag har all frstelse fr att kvinnor idag kan bli vervldigande av Tinder. Lgg till knsfrdelningen som (en siffra jag har sett i ett YT-klipp) p 78% mn och 22% kvinnor blir det enormt tufft fr mnga killar. Dessvrre fr mnga killar fr det konsekvensen att de frsvinner i bruset. De som klarar sig r de som har ngon form av "edge".

Ngra har undrat hur de kan f upp frslag lngt borta frn de parametrar som man lagt in. Inte s konstig d Tinder vill att du ska fortstta nyttja appen och i en del omrden kan kvinnorna helt enkelt ta slut. D utkar Tinder automatiskt skomrdet.

Jag har skrivit det frut och jag skriver det igen. Tinder r den mest cyniska app som hittills har skapats.
Citera
2021-01-19, 16:21
Medlem
Inga problem f match, fr ungefr minst 3 match om dagen och som hgst 8-10 om dagen, men hnder sllan att man fr s mycket p en dag kanske hnder 1-2 gnger i mnaden.

Men en sak jag har problem med r att 7 av 10 svarar aldrig nr man ppnar dem. Det hr r sjuka siffror som jag inte skdad fr ngra r sen. Vad det beror p, s tror jag helst serist att antigen r tjejen dr bara fr bekrftelse att hon matchar med en kille som hon tycker ser bra ut och dessutom skriver till henne sen r hon klar med dig.
Det andra fallet skulle kunna vara att en annan snyggare kille matchade med henne och drmed hennes krav blev strngare, nu kan hon andas ut och bilda uppfattning om att hon kan f vem som helst.

En annan intressant sak r ocks nr man tar bort mach s finns det flera gnger Anvndaren svarar inte mig

Misstnker det dr markeringen att vlja kan stta skeppet fr hennes algoritm om man har flera sna p sig d Tinder vill att man ska ha interaktion med de man matchar med.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 16:24.
Citera
2021-01-19, 16:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Lgg drtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mngder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 mn som gr s blir 1 000 och 100 mn blir 10 000. Mnga av dessa kvinnor r dessutom samma. Jag har all frstelse fr att kvinnor idag kan bli vervldigande av Tinder.
Nja, allts, man styr ju sjlv ver situationen. Svep bara p de som du kan tnk dig trffa i nrtid och samla inte matchningar. Var effektiv. Ha kanske fem aktiva t gngen. Allt annat vore efterblivet.

Efter att ha anvnt ett kvinnligt fejkkonto r jag tveksam till om intressanta mn skriver srskilt ofta. De snyggaste mnnen skrev vldigt sllan och de fula/desperata - tog med ett par sdana fr statistikens skull - ganska ofta.
Citera
2021-01-19, 16:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Tror du har rtt i det du skriver. Man gr sllning p olika niver och desto fler matchningar och likes, desto hrdare mste man bli och desto fler sllningar i olika steg gr man. Sedan ska vi inte glmma att man har olika "humr" nr man swajpar. Att man idag swajpar hger p ngon innebr inte att man skulle gra det i morgon.

Visst r det s. Man har olika svepningshumr. Och de flesta sveper nog lite p mf. Jag har suttit med kompisar som svept i starkt solsken och knappt sett skrmen. Ibland hnde det att jag sjlv ppnade appen och snabbsvepte som ngon slags frstrelse nr jag satt och vntade p ngon och liknande. Det blev som det blev. Jag har skrivit det frut och skriver det igen; mnga hr drar alldeles fr stora vxlar p likes/matchningar. Det behver inte betyda s mycket.

Citat:
Lgg drtill att det finns de killar som kan skriva / likea stora mngder med kvinnor. En man kan skriva till 100 kvinnor. 10 mn som gr s blir 1 000 och 100 mn blir 10 000. Mnga av dessa kvinnor r dessutom samma. Jag har all frstelse fr att kvinnor idag kan bli vervldigande av Tinder. Lgg till knsfrdelningen som (en siffra jag har sett i ett YT-klipp) p 78% mn och 22% kvinnor blir det enormt tufft fr mnga killar. Dessvrre fr mnga killar fr det konsekvensen att de frsvinner i bruset. De som klarar sig r de som har ngon form av "edge".

De som klarar sig r de som sticker ut. S r det. Utseendemssigt eller p annat stt.

Sjlv blev jag stressad ver hur fort allt gick och hur snabbt jag frvntades svara upp.

Citat:
Ngra har undrat hur de kan f upp frslag lngt borta frn de parametrar som man lagt in. Inte s konstig d Tinder vill att du ska fortstta nyttja appen och i en del omrden kan kvinnorna helt enkelt ta slut. D utkar Tinder automatiskt skomrdet.

I somras s testade jag att smala ner det geografiska omrdet och se om det gick att svepa slut p profiler (i Stockholm). Till slut gick det. Efter ett jvla svepande men d kom istllet vldigt attraktiva mn strax under min lgre valda ldersgrns upp. De befann sig dessutom i mitt absoluta nromrde. Tinder frskte hlla mig kvar genom att visa upp mina heta grannar.

Citat:
Jag har skrivit det frut och jag skriver det igen. Tinder r den mest cyniska app som hittills har skapats.

Det r ett vinstdrivande bolag som profiterar p en ganska skamls marknad. D blir det s. Antar jag.
Citera
2021-01-19, 17:38
Medlem
Tjejer eller killar som skriver sker serist mste nog vara helt hjrndda att tro p man kan hitta nn dr. Mjligtvis en KK eller nn man ligger med flera gnger som utvecklas till ett frhllande har man hrt att folk trffats s men att g ut med sker serist p en ligg app mste nd ge desperata vibbar om att man inte fr ngon i det sociala utan mste ta till sig p ntet fr att hitta den.

Och vem fan vill g p dejt eller trffa en med en massa frvntningar om att det r serist.
Liksom hur pass avslappnad eller lyckad r den dejten vet nog de flesta om som varit p sna serisa dejter. Jag kan sga av min egen erfarenhet och sna som jag har haft i min umgnge kan intyga att alla dessa dejter med de tjejerna som sger dig ska serist lett till noll. Oftast har tjejerna ghostat killen innan de ens ska ses eller s har hon visat att hon bokar om dejterna istllet gr o trffar andra killar och gr samma sak med de killarna om och om igen eller ljuger om att hon mste ta det lugnt med att ses o snacka i veckor fr att sen hitta p massa urskter och ghosta killen.

Det hr r vldigt normalt fr tjejer frn 28+ Och vrst r 33+ r kvinnor att bete sig s.

Eftersom det r oftast vilsna, oskra tjejer som har kollat mycket p romanistiska Hollywood filmer eller knner sig pushad av vnner o familj att ing o ett serist frhllande men ocks har orealistiska frvntningar p killen som hon i slutndan knner sig besviken eftersom ingen kille stmmer verens med hennes ideala bild som hon har ftt som hon sett i de Hollywood eller Disney filmerna.

Samma typ av tjejer gr p dejter i flera r tills de r 30+ sen nr de vl r nnstans dr 33 r s brukar de desperat hitta nn att bilda familj och barn med den killen.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 17:56.
Citera
2021-01-19, 18:01
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Det hr r vldigt normalt fr tjejer frn 28+ Och vrst r 33+ r kvinnor att bete sig s.

Eftersom det r oftast vilsna, oskra tjejer som har kollat mycket p romanistiska Hollywood filmer eller knner sig pushad av vnner o familj att ing o ett serist frhllande men ocks har orealistiska frvntningar p killen som hon i slutndan knner sig besviken eftersom ingen kille stmmer verens med hennes ideala bild som hon har ftt som hon sett i de Hollywood eller Disney filmerna.

Samma typ av tjejer gr p dejter i flera r tills de r 30+ sen nr de vl r nnstans dr 33 r s brukar de desperat hitta nn att bilda familj och barn med den killen.
Ja. Finns som tur r ocks tjejer som knullar runt - utan familj - tills de r 40. Den mentalt stabila sorten.
Citera
2021-01-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nja, allts, man styr ju sjlv ver situationen. Svep bara p de som du kan tnk dig trffa i nrtid och samla inte matchningar. Var effektiv. Ha kanske fem aktiva t gngen. Allt annat vore efterblivet.

Efter att ha anvnt ett kvinnligt fejkkonto r jag tveksam till om intressanta mn skriver srskilt ofta. De snyggaste mnnen skrev vldigt sllan och de fula/desperata - tog med ett par sdana fr statistikens skull - ganska ofta.

Det finns en del efterblivna mn drute. Rcker att se vissa trdar hr p FB. Jag sger inte att de r mnga men det behvs heller inte s mnga fr att frstra en app med s sned knsfrdelning som Tinder (tyvrr).
Citera
2021-01-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power

Japp och sedan nr livet nd inte blev s glamorst som de tnkt sig eller partnern inte var fullt s bra, skiljer de sig. Tlamodet och viljan att kmpa fr en relation blir allt lgre i samhllet. Det ska dessutom vara bevisat att personer med mnga olika partners bakom sig, har svrare att f till lngvariga frhllanden. Tinder som en s.k. "liggapp", bidrar sledes negativt till samhllsutvecklingen.
Senast redigerad av Sea12 2021-01-19 kl. 18:14.
Citera
2021-01-19, 18:43
Medlem
Citat:
Japp och sedan nr livet nd inte blev s glamorst som de tnkt sig eller partnern inte var fullt s bra, skiljer de sig. Tlamodet och viljan att kmpa fr en relation blir allt lgre i samhllet. Det ska dessutom vara bevisat att personer med mnga olika partners bakom sig, har svrare att f till lngvariga frhllanden. Tinder som en s.k. "liggapp", bidrar sledes negativt till samhllsutvecklingen.

Det r inte kvinnornas fel. Det r snarare killarna som gr i den fllan och som dessutom tror p dessa romantiska Hollywood filmer om hur ett frhllande ska vara.

En needy och desperat kille som inte har flera valmjligheter i livet tar saker fr givet. S fort han fr en tjej eller r i relation s tror han att det kommer vara de tv tills dden skiljer de t.

Om killarna hade varit plsta hur kvinnor fungerar s hade de vetat att kvinnor gr inte lita p drfr att vara en player eller icke monogami r den rtta vgen att g. Speciellt i dagens lge nr allt med krnfamilj hller p nedmonteras och vi har skrotat konservatism.

Dessa kvinnor skaffar en kille och grna en unge, men problemet som mnga killar inte begriper r att hon snart kommer lmna dig. S snart du trkar ut henne, eller tills ngon annan snubbe erbjuder henne mer n du. En yngre, lngre, rikare snubbe s r du ute ur spelet.

Varfr tror du att man alltid vinner p att vara en player nu menar jag inte vara otrogen mot tjejer bakom deras rygg utan mer att man dejtar o ligger med mnga man kan och aldrig gr i ett monogami frhllande med dem.

Men vill d skjuta dig sjlv i foten och falla fr alla dessa sociala indoktrinering s fine kr p. Men kom inte och klaga p tjejerna sen nr du blir rvknullad en dag eller kniv huggen i ryggen.
Senast redigerad av white-power 2021-01-19 kl. 18:47.
Citera
2021-01-19, 21:09
Medlem
Mitt tindrande har hittills inte gtt ngot vidare, men har heller inte haft ngon bio. Har ftt en del matchningar, men typ alla slutar frr eller senare att svara. Iaf s har jag eget aktiebolag, har ngra tjnster p internet, och frra ret blev det en vinst p ver 4 miljoner. Lite som den hr killen https://www.allabolag.se/5568653967/
Snart kommer de nya siffrorna att visas p allabolag, ratsit m.fl.

Jag vet vissa skryter genom att skriva sin lngd i bion. Vad tror ni om att nmna att man har eget fretag och tjnar flera miljoner om ret, och skriva ut fretagsnamnet frsts s att det ltt kan kontrolleras att det stmmer? Normalt skulle jag tro att det r ett big nono att nmna sin inkomst. Men samtidigt s r jag under 30 och vad jag vet finns det inte ens 100 personer i hela landet i min lder som tjnar s pass, s kanske i mitt fall kan det vara en bra id?
Citera
2021-01-19, 21:17
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SrDL
Mitt tindrande har hittills inte gtt ngot vidare, men har heller inte haft ngon bio. Har ftt en del matchningar, men typ alla slutar frr eller senare att svara. Iaf s har jag eget aktiebolag, har ngra tjnster p internet, och frra ret blev det en vinst p ver 4 miljoner. Lite som den hr killen https://www.allabolag.se/5568653967/

Jag vet vissa skryter genom att skriva sin lngd i bion. Vad tror ni om att nmna att man har eget fretag och tjnar flera miljoner om ret, och skriva ut fretagsnamnet frsts s att det ltt kan kontrolleras att det stmmer? Normalt skulle jag tro att det r ett big nono att nmna sin inkomst. Men samtidigt s r jag under 30 och vad jag vet finns det inte ens 100 personer i hela landet i min lder som tjnar s pass, s kanske i mitt fall kan det vara en bra id?

Det beror vl p vad du r ute efter, helt klart kommer en massa golddiggers att vilja trffa dig, r du ute efter att ligga kan det vl vara en bra ide, kanske mindre bra om du r ute efter serist.
Citera
2021-01-19, 21:18
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SrDL

Gr det, finns inget som fr fittorna s vta som pengar 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in