• 1706
  • 2106
  • 2156
  • 2205
  • 2206
  • 2207
  • 2256
  • 2306
  • 2706
2020-04-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Varför måste något som är viktigt för dig, vara viktigt för din partner? Varför måste så mycket, ofta korkade saker, vara viktiga för båda? Man ska väl inte bli siamesiska tvillingar?

Om en är karriärfokuserad och även den andra, så undrar man vad fan de vill ha en relation för. De är ju redan gifta med sitt jobb. Är det för att få slut på tjatet från mamma? Att de sedan aldrig umgås, än mindre har tid eller intresse för att skaffa familj, är mindre viktigt.

Personligen menade jag inte någon som är gift med jobbet när jag sa det själv. Jag menade någon som har en utbildning och lite mer ambitioner än att jobba i kassan på ica typ. Helst ser jag att hon har normala kontorstider.
Citera
2020-04-08, 10:17
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Varför måste något som är viktigt för dig, vara viktigt för din partner? Varför måste så mycket, ofta korkade saker, vara viktiga för båda? Man ska väl inte bli siamesiska tvillingar?

Om en är karriärfokuserad och även den andra, så undrar man vad fan de vill ha en relation för. De är ju redan gifta med sitt jobb. Är det för att få slut på tjatet från mamma? Att de sedan aldrig umgås, än mindre har tid eller intresse för att skaffa familj, är mindre viktigt.

Nu är jag visserligen inte ute efter en karriärkvinna (och en karriärkvinna är nog inte ute efter mig) men jag tänker att man prioriterar och värdesätter samma saker är bra i en relation.

Självklart ska det finnas friktion också, men tycker inte att "ambition och karriär" är orimliga krav om sånt är viktigt för en själv.

För mig är det viktigt med ambition men däremot kanske inte karriär.
Citera
2020-04-08, 11:54
Avstängd
Vanstertrollets avatar
I helgen som gick gjorde jag (omedvetet ska sägas, men jag har absolut inte dåligt samvete för det) något som jag tror många män har fått känna på hur det känns. Jag lät en Tinderbrud åka hit till mig mitt i natten flera mil helt i onödan Var nämligen full och hade redan däckat när hon tydligen var här utanför. Såg att jag hade missade samtal sen när jag vaknade upp haha. Ska dock sägas att det hela inte var fullt medvetet som sagt då jag faktiskt inte trodde att hon skulle komma i slutändan. Vi hade ju pratat lite löst under dagen om att hon skulle komma hit, men som jag upplevde det då var snacket inte särskilt seriöst så jag drog väl slutsatsen att hon inte kommer. Sånt brukar man ju oftast känna av om bruden är på eller inte. Var ju som sagt full och tänkte inte mer på det sen. Tiden gick och jag däckade

Lite kul när jag tänker på det såhär i efterhand. Brudarna behöver fan smaka på sin egen medicin ibland. Mer regel än undantag att dom gör sådär mot oss boys. Dessutom är det ju rätt roligt att bruden i början av konversationen uttryckligen nämner att hon inte är en sån som åker hem till någon bara för att ligga (det var inte ens tal om det) och att jag får lycka till i fortsättningen typ :P Där och då är det i princip på håret att konversationen dör ut som det verkar, men ändå hör hon av sig igen en stund senare och det slutar som sagt med att hon åker hit till mig mitt i natten haha. Inte en sån som åker hem till folk för att ligga my ass Nu är det dock tyst från henne så hon blev nog sur.
Citera
2020-04-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
I helgen som gick gjorde jag (omedvetet ska sägas, men jag har absolut inte dåligt samvete för det) något som jag tror många män har fått känna på hur det känns. Jag lät en Tinderbrud åka hit till mig mitt i natten flera mil helt i onödan Var nämligen full och hade redan däckat när hon tydligen var här utanför. Såg att jag hade missade samtal sen när jag vaknade upp haha. Ska dock sägas att det hela inte var fullt medvetet som sagt då jag faktiskt inte trodde att hon skulle komma i slutändan. Vi hade ju pratat lite löst under dagen om att hon skulle komma hit, men som jag upplevde det då var snacket inte särskilt seriöst så jag drog väl slutsatsen att hon inte kommer. Sånt brukar man ju oftast känna av om bruden är på eller inte. Var ju som sagt full och tänkte inte mer på det sen. Tiden gick och jag däckade

Lite kul när jag tänker på det såhär i efterhand. Brudarna behöver fan smaka på sin egen medicin ibland. Mer regel än undantag att dom gör sådär mot oss boys. Dessutom är det ju rätt roligt att bruden i början av konversationen uttryckligen nämner att hon inte är en sån som åker hem till någon bara för att ligga (det var inte ens tal om det) och att jag får lycka till i fortsättningen typ :P Där och då är det i princip på håret att konversationen dör ut som det verkar, men ändå hör hon av sig igen en stund senare och det slutar som sagt med att hon åker hit till mig mitt i natten haha. Inte en sån som åker hem till folk för att ligga my ass Nu är det dock tyst från henne så hon blev nog sur.
Om man fick en röding varje gång en tjej sagt de där orden ’inte är en sån som åker hem till någon’. På riktigt, det är en klassiker. Få vill framhäva sig som lättfotade, det lyser igenom de flesta. Inget fel med att vara de ens. Men ganska roligt att genomskåda och spela med.
Citera
2020-04-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Om man fick en röding varje gång en tjej sagt de där orden ’inte är en sån som åker hem till någon’. På riktigt, det är en klassiker. Få vill framhäva sig som lättfotade, det lyser igenom de flesta. Inget fel med att vara de ens. Men ganska roligt att genomskåda och spela med.
och vad säger att hembesök måste sluta med skitsex?, jag har faktiskt haft hemma och bortaträff där samlaget inte fullbordats också

Skyndar man på sånt här kan man bli impotent!
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-08 kl. 16:06.
Citera
2020-04-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ishmael-
Dom tjejerna jag träffat hade ALDRIG swipeat höger på mig på tinder.
Why not?, mu får du vara bra kreativ här.
Citera
2020-04-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

tror det har hänt en eller två gånger av flera hundra träffar att jag har väntat på en brud som inte dykt upp. inställda träffar , oftast med rimlig framförhålling men ibland med lite kort varsel har förstås hänt många många gånger.
Citera
2020-04-09, 00:16
Medlem
Ok, så vänstertrollet hade kunnat få knulla. Finns det någon annan här inne som fått knulla senaste veckorna av tinderdejts? Löjligt att fråga, snälla flashback troll med 27cm stay out of this now. Sökes seriösa svar.
Citera
2020-04-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Ok, så vänstertrollet hade kunnat få knulla. Finns det någon annan här inne som fått knulla senaste veckorna av tinderdejts? Löjligt att fråga, snälla flashback troll med 27cm stay out of this now. Sökes seriösa svar.

Jadå, senast i måndags, nu ikväll väldigt troligen och så till helgen om jag vill. Sen får vi se vad framtiden visar efter det men blir nog inget problem.

Ska dock vara tydlig med att jag inte känner mig gladare för det. Hade velat ha tillbaka mitt gamla liv med exet alla dagar i veckan istället.
Citera
2020-04-09, 16:57
Avstängd
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills

Haha, sant som fan det. Fattar inte varför brudarna fortfarande 2020 har ett behov av att framställa sig som finare än dom är. Knappt nån som orkar bry sig längre om dom horar runt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av chipskungen
tror det har hänt en eller två gånger av flera hundra träffar att jag har väntat på en brud som inte dykt upp. inställda träffar , oftast med rimlig framförhålling men ibland med lite kort varsel har förstås hänt många många gånger.

Ja, det är väl inte jättevanligt att dom inte dyker upp alls det håller jag om, men som sagt har nog dom flesta män upplevt det någon gång. Det sistnämnda är desto vanligare ja. Mycket tid man lagt ner på skiten i onödan.

Citat:

Haha, nja vettefan om det hade blivit något ändå. Även om jag på något mirakulöst sätt inte däckat hade jag nog ändå fått svårt att få upp den i slutändan Orutinerat att häva i sig för mycket. Men jag fick som sagt inga klara signaler från bruden så att. Vi gör ett nytt försök ikväll med en annan donna. Ska inte dricka något före hon kommer hit
Citera
2020-04-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ingen 27 cm men lite äldre än många andra här. Tinder är helt galet för 30+ just nu. Försöker dock att avgifta mig från tinder och sex i en annan tråd. Kan i alla fall konstatera att för den åldersgruppen så har corona inneburit fritt ligg på tinder...
Citera
2020-04-09, 23:02
Medlem
Gjorde ett överslag och kom fram till att jag har haft mitt Tinder-konto i ca 10 månader nu med totalt noll likes och därmed noll matchningar. Så jag antar att man kanske inte ens syns längre för andra, beroende på hur algoritmen fungerar?

Jag har kvar kontot mest för nyfikenhetens skull för att se om man får någon like, men om man skulle få för sig att göra ett seriöst försök till med Tinder så antar jag att det bästa är att bara börja om från början med ett nytt konto?
Citera
  • 1706
  • 2106
  • 2156
  • 2205
  • 2206
  • 2207
  • 2256
  • 2306
  • 2706

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera