2020-04-07, 23:22
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
2 r senare, trots flertal argument, diskussioner och frsk hr, s lser jag nu fortfarande om "mn" som lgger en sjuklig besatthet i att hitta en kvinnlig partner som mste vara ambitis och ha en fin karrir...

Jag ger upp. De flesta r helt enkelt redan bortom rddning.
Citera
2020-04-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Hall dr,
Jag har vl okej success p tinder matchmssigt.
Jag har 90 matchningar och 99+ likes men lyckas fan aldrig hlla igng konversationer tillrckligt lnge. Har haft 2 dejter som inte lett till ngot. Klickade inte alls med den ena och den andra kte hem p grund av corona. (Utbytesstudent)
70 % av de jag skriver till svarar inte och d frsker jag nd vara lite kreativ och g p ntt i deras bio. Aldrig kr jag "Hej hur r lget?". 1 gng har en tjej skrivit frst till mig.
Mnga har jag en konversation med ngra dagar men sen slutar de svara.
r jag bara totalt smst eller missar jag ngot?
Tips mottages jttegrna! Har ni andra liknande erfarenheter?

M vl
Mvh, Karl.
Du r inte smst, och du gr inget fel alls. 30% som svarar dig r isfall de du borde lgga tiden p. Det finns noll mening med att ens frska sig p att frst varfr resterande 70 inte svarar. Det hnder alla, tro mig. Ingen fr svar av 100/100 st. Jag jag just nu 800 match och skrivit med 70st. Jag har ven frut testat, av nyfikenhet, att gra fejk konton. Med 3 modeller med 3 helt olika utseenden. Mrk, ljus, osv. Inte ens de fick svar p alla. S det finns inget att egentlige grubbla ver. En del matchar fr att bara f bekrftelse osv. Sluta bara frsk tnka vad som ska passa vem. Att tnka p vad man ska skriva till tjejer r en annan mening fr att stta de p pedistalen. Och bara dr har man frlorat. Du r priset, inte hon.
Citera
2020-04-07, 23:38
Medlem
Tinder r inte verkligheten. Enda sttet att f kontakt med en annan mnniska r irl. Detta gller allts generellt fr alla tinder anvndare. 15% slr jackpott.

Dom tjejerna jag trffat hade ALDRIG swipeat hger p mig p tinder.
Citera
2020-04-08, 01:26
Medlem
Kostar det att se om ngon likear? Ny p Tinder.
Citera
2020-04-08, 08:25
Moderator
VitKallas avatar
Trdar infogade. /VitKalla
Citera
2020-04-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Exakt s! Inga wow-matchningar s lngt gat kan n dr bde utseende och karrir r av intresse

Kan sga att killarnas profiler hller inte hgre kvalit direkt, gamla suddiga bilder, konstiga vinklar.

Har nd en nytagen helkroppsbild dr det tydligt framgr att jag r smal och vltrnad, framgr ven att den r det d jag str framfr ett stngt sats med Corona-info-skylten i bakgrunden (nu outar jag mig vl fr er hr ocks haha).

Skaffade Tinder gold nu och har drygt 4000 likes, majoriteten ser dock ut som fullblodstrash, s ja jag hller med, sjlvinsikten r galen. Fr att inte tala om vissa av superliksen, de kommer i kvantitet men sjuhelsike vilka Shrek-lool-a-likes

Ja mina super likes r verkligen sdr ocks. Jag tror ett problem r att jag inte ens dyker upp i mnga av de snyggare tjejernas feed fr de r versta med superlikes frn Shreks. Jag blir typ deprimerad av att sitta och swipa vnster hela jvla dagarna. Jttebra feedback nr man kommit ur ett breakup, r i bttre form n ngonsin innan och r snyggare i ansiktet n tidigare nr man ldrats bra. Problemet r som sagt att du har 4000 likes, du kommer ju inte orka scrolla igenom alla dem fr att se om det finns ngon vettig dr... S ven som snygg kille drunknar man lite eftersom att chansen fr att tjejerna jag lika. Ptal om det fick jag nu p morgonen en s.k. top matchning. Fr hoppas hon svarar bara. 1/10 som jag sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
Precis, r absolut ingen Golddigger men pallar inte bra omkring ekonomiskt p ngon Corona-finanskrisare eller ngon halv-sling som inte orkat ta tag i den karrirsmssiga delen av sig sjlv

Nej exakt, vill mest ha ngon med lite liknande ambitioner att ta sig ngon vart i livet. Tycker inte det kan vara s mycket begrt. Behver inte tjna lika bra som jag men vill ju iaf ha ngon med ett yrke dr dem har utveckling s vi inte behver kompromissa s mycket med vart vi bor etc.
Senast redigerad av Victus 2020-04-08 kl. 09:05.
Citera
2020-04-08, 09:25
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
2 r senare, trots flertal argument, diskussioner och frsk hr, s lser jag nu fortfarande om "mn" som lgger en sjuklig besatthet i att hitta en kvinnlig partner som mste vara ambitis och ha en fin karrir...

Jag ger upp. De flesta r helt enkelt redan bortom rddning.

Knner mig inte utpekad av ditt inlgg men tycker att "ambitis och bra karrir" kan vara helt rimliga krav fr ngon som t.ex tycker att snt r viktigt fr en sjlv och drmed br vara viktigt fr ens partner.
Ser inget konstigt med det alls.
Citera
2020-04-08, 09:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Knner mig inte utpekad av ditt inlgg men tycker att "ambitis och bra karrir" kan vara helt rimliga krav fr ngon som t.ex tycker att snt r viktigt fr en sjlv och drmed br vara viktigt fr ens partner.
Kanske snarare avsett fr de som i frsta hand sker en karrirkvinna. Kan finnas med bland kriterierna att ens partner ska ha ett hyggligt jobb, men inte vad en familjeorienterad man frmst br leta efter.
Senast redigerad av lakritc 2020-04-08 kl. 09:47.
Citera
2020-04-08, 09:46
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:

Nja, det handlar bara om feminiserade mn som blivit indoktrinerade av att vxa upp i ett feministiskt land och tyvrr har gtt p hela bullshiten om starka sjlvstndiga kvinnor som ska gra karrir och vara hustlers.

Istllet fr att d ska efter en feminin kvinna som faktiskt r ambitis i rollen att vara kvinna och bli en bra mor.

Men en normalt funtad man inser att ju mer fokuserad en brud r p hennes karrir och lsa ngon bullshit-utbildning, desto mindre kommer hon vara fokuserad p att faktiskt vara en bra fru och bli en bra mamma. Vara feminin helt enkelt.

S man tittar efter hennes ambition i det avseendet snarare n att frska hitta en kopia av sig sjlv.
Citera
2020-04-08, 10:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kanske snarare avsett fr de som i frsta hand sker en karrirkvinna. Kan finnas med bland kriterierna att ens partner ska ha ett hyggligt jobb, men inte vad en familjeorienterad man frmst br leta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Nja, det handlar bara om feminiserade mn som blivit indoktrinerade av att vxa upp i ett feministiskt land och tyvrr har gtt p hela bullshiten om starka sjlvstndiga kvinnor som ska gra karrir och vara hustlers.

Istllet fr att d ska efter en feminin kvinna som faktiskt r ambitis i rollen att vara kvinna och bli en bra mor.

Men en normalt funtad man inser att ju mer fokuserad en brud r p hennes karrir och lsa ngon bullshit-utbildning, desto mindre kommer hon vara fokuserad p att faktiskt vara en bra fru och bli en bra mamma. Vara feminin helt enkelt.

S man tittar efter hennes ambition i det avseendet snarare n att frska hitta en kopia av sig sjlv.

Eller s vill man ha en jmstlld relation med ngon som man kan ha intressanta diskussioner och bara ha kul med.

Varfr r mannens "bullshit-utbildning" viktigare n kvinnans "bullshit-utbildning".

Personligen r jag hellre "feminiserad" (naturlig och s som jag alltid har varit) n gr in i en obekvm ptvingad fejkad machoroll.

Alla kanske inte heller vill ha barn eller vill gifta sig?
Senast redigerad av skotittare 2020-04-08 kl. 10:13.
Citera
2020-04-08, 10:05
Medlem
Personligen stller jag enbart "krav" jag lever upp till sjlv nr det kommer till en partner. Sen r min egentliga kravprofil betydligt lgre n vad jag sjlv nr upp till. Rcker med ett fint ansikte jag mr bra at att titta p(att jag kan hlla blicken p henne utan att knna att jag behver titta bort r mitt tecken dr), att hon r i vart fall normalviktig samt har ett hyffsat jobb med okej utveckling. Sen ser jag resten som en bonus. Hgsta kravet r vl ansiktet fr min del men det lever jag ocks upp till sjlv, sen r jag vldigt mycket bttre n min kravprofil p andra aspekterna.
Citera
2020-04-08, 10:13
Medlem
Citat:

Varfr mste ngot som r viktigt fr dig, vara viktigt fr din partner? Varfr mste s mycket, ofta korkade saker, vara viktiga fr bda? Man ska vl inte bli siamesiska tvillingar?

Om en r karrirfokuserad och ven den andra, s undrar man vad fan de vill ha en relation fr. De r ju redan gifta med sitt jobb. r det fr att f slut p tjatet frn mamma? Att de sedan aldrig umgs, n mindre har tid eller intresse fr att skaffa familj, r mindre viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in