Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jag vet inte om du har svenska som andraspråk men det går knappt att läsa vad du skriver. "Politiskt utsatt"?

Och antifa och blm tog även över stadshus och polisstationer. Visst är capitolium symbolisk men det är också en polisstation.

Jag hade i alla fall haft svårt att likställa en stormning av en polisstation eller ett stadshus i Sverige med tex rosenbad eller riksdagshuset...!
2021-01-20, 11:43
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag utgår inte från premissen att TS ska bevisas eller motbevisas (att det måste ha hänt saker i går, senast i dag). Jag utgår från premissen att Demonkraterna är genomkorrupta och att det finns en rörelse och en hemlig operation för att stoppa korruptionen. Om du inte kan tolerera det så föreslår jag att du lämnar tråden i stället för att du börjar med dödshot. Användare som ägnar sig åt dödshot brukar inte bli långvariga på Flashback.
Så du utgår inte från trådstarten? Istället för att gå offtopic då kanske du skulle starta en generell tråd om Q? Eftersom denna specifikt handlar om just detta?
Och nja, att sätta skottpengar på AFA, nazister, Q-anhängare eller vilken grupp du nu vill kanske hade gått som dödshot någonstans, men den offerkoftan får du sticka tjockare om du ska ha den på dig här. (Är nog redan rätt långvarig här.)
Medlem
Cauterizers avatar
Lustigt hur folk bara vrider och vänder på datum och ursäkter.

"Datumet är istället X"
"Det kommer... snart..."

Lite som när djupt religiösa vurmar för Jesus återkomst, jordens undergång osv.

Gå och gör nåt vettigt, typ vik tvätt eller nåt.
Medlem
Citat:
Jag utgår inte från premissen att TS ska bevisas eller motbevisas (att det måste ha hänt saker i går, senast i dag). Jag utgår från premissen att Demonkraterna är genomkorrupta och att det finns en rörelse och en hemlig operation för att stoppa korruptionen. Om du inte kan tolerera det så föreslår jag att du lämnar tråden i stället för att du börjar med dödshot. Användare som ägnar sig åt dödshot brukar inte bli långvariga på Flashback.
Inte långvariga?
Finns qanons som dödshotat folk och fortfarande finns kvar här på flashback.
2021-01-20, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ja det känns bara helt rimligt att höja säkerheten så pass efter stormningen!
Betänk bara vapenlagarna i USA, där en våldsam demonstration garanterat är betydligt mer beväpnad än någon demonstration vi kan tänka oss i Sverige. De måste kunna garantera säkerheten för både Biden och alla andra beslutsfattare som är i Washington DC när Biden svärs in. Känns inte det minsta overkill tycker jag. Faktiskt bara helt logiskt.

Men de personlighetstyper som luras att tro på konspirationsteorier har lätt att ryckas med och tyda alla signaler de hittar som att de bekräftar deras världsbild. Minsta politiska beslut som tas inför maktskiftet av avgående presidenten granskas, och de tycker sig överallt se tecken som bekräftar vad de tror ska ske. Detta även när det gäller rutinmässiga beslut som tas vid varje liknande maktskifte.

Sen händer inte det de tror, och det blir svårt för dom att helt släppa deras syn på världen och vad som sker. De söker överallt tecken som bekräftar att det ändå kan stämma. Inte helt olikt nån som tycker sig se Jesus i sin rostade macka, eller jungfru maria i en fläck på väggen. Man ser vad man vill se.
Är du efterbliven? Globalisternas planer är att folk ska bli chippade och ha en kontantlöst samhälle.
Planen är att vi ska helt plötsligt hamna där utan att folk fattar hur.
De personlighetstyper som pketablissemanget talar till är lättstyrda människor som inte är självständiga.
Därför använder sig den djupa staten av identitetspolitik
och minoriteter och som alltid kommer behöva " hjälp" när de jämnför sig med europeerna.
Den djupa staten är en fortsättning på gamla rikedomar och slavhandlare kan man säga.
Och globalismen är bäst verktyg för att tillskanska sig mer tillgångar. Kolla upp vilka som har tjänat mest pengar under pandemin.

För din dumhet kommer alla få lida, tror du att du kommer få förlåtelse i framtiden om alla konspirationsteoretiker har rätt i detta?
2021-01-20, 11:45
Medlem
Det kommer inte hända någonting.
Typiskt USA att dra på stora trumman för ingenting.
2021-01-20, 11:45
Medlem
Citat:
Och? Jag har aldrig påstått att hela saken måste avgöras exakt den 19:e.
Jag har däremot sagt att jag släpper det här om inget händer i januari i år.

Då får du kanske skapa en egen tråd. Här håller vi oss slaviskt till topic (19e Jan, ödlor och psykiska ohälsa)
2021-01-20, 11:46
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jag vet inte om du har svenska som andraspråk men det går knappt att läsa vad du skriver. "Politiskt utsatt"?

Och antifa och blm tog även över stadshus och polisstationer. Visst är capitolium symbolisk men det är också en polisstation.
Vet inte hur jag skall uttrycka mig så du förstår vad jag menar mer än jag redan gjort tyvärr. Men poängen jag vill få fram är att jag tror att många fler anser attacken på Kapitolium är symboliskt mycket värre än en attack på något annat ställe i USA, Vita Huset hade möjligtvis varit värre.
2021-01-20, 11:47
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det signalerar i var fall rädsla för den egna befolkningen.

Är hotet reellt?

Delar av befolkningen helt klart, så kallade domestic terrorists.

Om hotet är trovärdigt eller ej har ju inte jag någon aning om. Men jag såg själv filmklipp från Washington där folk ropade att de skulle komma tillbaka med vapen. Nej, inte hela folkmassan, men enstaka individer. Det räcker med en.
2021-01-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Så du utgår inte från trådstarten? Istället för att gå offtopic då kanske du skulle starta en generell tråd om Q? Eftersom denna specifikt handlar om just detta?
Det är absolut inte off topic om jag tror TS, men att det kan inträffa några dagar eller veckor senare än vad TS tror. Det är mycket mer on topic än dina lögner och personangrepp. Det förstå ju alla med en halvt fungerande hjärna.
2021-01-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Är du efterbliven? Globalisternas planer är att folk ska bli chippade och ha en kontantlöst samhälle.
De personlighetstyper som pketablissemanget talar till är lättstyrda människor som inte är självständiga.
och minoriteter och som alltid kommer behöva " hjälp" när de jämnför sig med europeerna.
Den djupa staten är en fortsättning på gamla rikedomar och slavhandlare kan man säga.
Och globalismen är bäst verktyg för att tillskanska sig mer tillgångar. Kolla upp vilka som har tjänat mest pengar under pandemin.

För din dumhet kommer alla få lida, tror du att du kommer få förlåtelse i framtiden om alla konspirationsteoretiker har rätt i detta?

Det är alltså bäst att tro på konspirationsteorier för säkerhets skull, ifall de skulle råka visa sig stämma i något fall? Noterat...!
2021-01-20, 11:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r

Det går inte att stoppa.

Som sagt är allt detta profeterat om. Bättre att förbereda sig själv på att leva utan det systemet (eller dö, om det nu kommer till det).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in