Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Metaforisk sett hadde kontrakten blitt revet i fillebiter i en rettssak, og han hadde ftt seg en kraftig en p pungen, ordspill tilsiktet.

Vi har ikke bevis for at det ble opprettet en konto i hennes navn. Dette er noe politiet vet.
De vet ogs om hun i virkelighetens verden har hatt tilgang til disse pengene.

Mht de 200.000 i kontrakten, tar jeg det ikke for gitt at TH har opprettet en hyrente konto i hennes navn.
Dette er ogs noe politiet vet.

Mht renter, er det mikroskopiske summer det er snakk om. Dersom pengene ble investert i obligasjoner, vet politiet om avkastningen av de 200.000 tilfalt AE.

At du mener hun skal straffes gjennom ha lite leve av fordi hun ikke fikk seg en bedre utdannelse, er p et neandeartalniv.

Hun avbrt utdannelsen hun hadde pbegynt pga barn. Dine holdninger er meget avslrende, og de oser av forakt for Lisbet.
Mht fleri, er sannheten stikk motsatt.😂 Det er jus.
I jus-sammenheng har jeg lrt at man skal forholde seg til det som str skrevet, verken mer eller mindre.
Ektepakten er signert i 1993. Nr Ektepakten beskriver at S4 ble overfrt til THs sreie, s m vi utg fra at det er fra datoen avtalen ble inngtt som er gjeldende.

Det samme gjelder det som beskrives som AEHs sreie, og det inkluderer pengegaven fra TH p kr 200.000,-.
Nr det spesifiseres at pengene skal plasseres p hyrentekonto, s m vi utg fra at hyrentekontoen ble opprettet i AEHs navn, p det tidspunktet avtalen er inngtt. Tiden som gr for utfre dette i praksis vil i forhold til renter o.l. ha tilbakevendende virkning. Det er udiskutabelt hvem som fr gaven p den datoen ektepakten blir inngtt.

Ektepakten fremstr som et alternativ til deling av konomiske midler, tilsvarende som det ville vrt ved en aktuell skillsmisse i 1993. Fr dette tidspunktet har TH vist full tillit til AEH i forhold til sine forretninger/eiendommer, men p tross av dette vendepunktet, s velger alts ekteparet fortsette ekteskapet.
Bde AEHs og THs sreie spesifiseres p en slik mte, at all gevinst iform av renter o.l., skal tilfalle sreiet. Det str ingenting om at TH skal ha tilbake ytelsen iforbindelse med renovering av eiendommen p Gjvik, og m derfor bety at all fortjeneste tilfaller AEH ifm et eventuelt salg.

Ytelsene som AEH har mottatt fra TH, som str oppfrt i ektepakten, kan ses som kompensasjon for overfringen av S4 til THs sreie.
- Pengegaven tilsvarer omtrent halvparten av det en enebolig kostet i 1993.
- I avtalen str det ogs beskrevet at TH har finansiert renovering av boligen p Gjvik, som AEH arvet av sine foreldre (i tillegg til hytten p Biri). Disse eiendommene str oppfrt i AEHs sreie iflge ektepakten.
- I tillegg til boretten hun hadde i S4 til evig tid. Boretten innebrer at AEH kunne ha fortsatt bo i S4, p tross av at TH eventuelt dde fr henne. Dette innebrer at barna ved et eventuelt arveoppgjr, ikke kunne ha kastet AEH p dr og selge S4.

Hvis det er slik som noen her i trden pstr, "at TH tok arven ifra AEH", s m det isfall bety at ekteparet har inngtt andre avtaler etter 1993.
Citera
2021-02-01, 15:14
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tatt i betraktning de ryktene vi har hrt om utroskap, i tiden ektepakten ble inngtt, s synes jeg ikke at det er rart at TH nsket ha sreie. Den etterflgende tiden ble en suksess konomisk sett for TH. Mange i hans situasjon ville gjort det samme. I dette tilfellet er det ogs sannsynlig at det har vrt alkoholmisbruk inni bildet. Jeg mener huske at Minnimus skrev, at hen hadde kilder om at AEH ikke sluttet misbruke alkohol fr i 2008.

Det har aldri blitt sagt at hun ikke hadde tilgang til pengene fr fylte 67 r. Det str at pengene ble satt p hyrentekonto, og det innebrer at det finnes begrensninger p antall uttak. Etter fylte 67 r falt disse begrensningene bort. Dette var etter alle solemerker penger som skulle trygge alderdommen, og ved plassere pengene p hyrentekonto, ville belpet bli betydelig strre, s fremt hun benyttet kontoen smart.

Dessuten vet vi n at AEH hadde tilgang til THs kontoer, og kun ved 2 anledninger har TH hatt innvendinger i forhold til hennes anvendelse av kontoene. Hva AEH hadde kjpt til seg selv ved de anledningen vet vi ikke, men jeg vil tro at det var betydelige belp hun hadde brukt p seg selv, og siden TH hadde bemerket at AEH "ikke var noen slags konom", s mistenker jeg at det var to svrt drlige "forretninger", som kanskje ogs har blitt en del latter av.

At hun hadde fri tilgang til THs kontoer er hans ord. Han er tatt i lgn fr ved en rekke tilfeller, s han kan vi ikke stole p.
Det at han skulle styre at de 200.000 skulle st p en konto til at hun var 67, er uansett sykt, selv om du prver normalisere det. Jeg kan tenke meg at kontoen var slik at TH mtte skrive under fr at hun skulle kunne ta ut penger hvis det skulle vre veldig ndvendig. Hvis hun fritt kunne disponere denne kontoen, s ville jo ikke ektepakten ha noen makt.
Det er ikke til legge under en stein at TH er en kjip j#ve%l.
Han kan ikke hjelpe sin egen snn engang snn at han har sin egen leilighet. Nr vi vet hvor mye det koster leie i omrdet sammenliknet med resten av landet, s kan vi tenke oss hvor lite penger snnen sitter gjenn med hver mnd.
Det har vrt snakk om dette tidligere, og TT har prvd seg med at TH kanskje ville at han skulle lre seg st p egne bein. Men dette er trossalt i en alder av 38 at snnen leier leilighet, mens faren er god for over 2 milliarder. Jeg hadde skjemtes som en hund hvis jeg hadde vrt snn av Tom Hagen.
Og jeg skjnner godt at TH tryglet og ba om at privatlivet ble holdt hemmelig. For det er ganske stygge detaljer som kommer frem etterhvert. Han skjems nok han ogs.
At AE hadde vrt utro, er dine ord. Det er ikke noe rykte engang. Da m det vre noe som har blitt plantet av sinte Hellsculls isfall.
prve forsvare ekteskapskontrakten slik du gjr, ser bare dumt ut. Det er ikke vanlig ha en slik kontrakt slik som du pstr.
Ogs han som tilsynelatende skal ha laget kontrakten, sier at "han ikke kan ha skrevet noe slikt".
Advokat BB.
En annen ting som sto i kontrakten var at ved en skilsmisse, s skulle hun f borett i huset livet ut. TH skulle alts eie huset, og hun kunne bo der sammen med han etter en skilsmisse. Har du hrt om noe slikt fr?
Psykopater kalles slike som holder p slik.
Citera
2021-02-01, 15:23
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Selvsagt skjer dette. Men dette er veldig sjelden, til tross for at USA i dag har 325 millioner innbyggere. Selv om dette skjedde for mange r siden, var det trolig mer enn 300 millioner innbyggere.

Har du noen dokumentasjon p at dette skjer veldig sjeldent?
Jeg har inntrykk av at det er slik at enkelte kvinner lett forelsker seg i menn som har drept en kvinne.
Se p denne ubt-Madsen. Han har ftt en haug med frierbrev. Samme med Breivik.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-01 kl. 15:32.
Citera
2021-02-01, 15:26
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvorfor skal vi hre p deg? Du har psttt at elektrikeren er morderen, at AE har hengt seg i trappa og at ektepakten er rettferdig. Gi meg en god grunn for at noen skal ta deg serist.

Hun har ogs psttt at siktelsen og varetektsfengslingen av TH bare er et skuespill-samarbeid mellom TH og politiet. At politiet ikke mistenker TH i det hele tatt.
Tror vi kan ta henne med en klype salt ja. Samme som med sinte Hellsculls.
Citera
2021-02-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Har du noen dokumentasjon p at dette skjer veldig sjeldent?
Jeg har inntrykk av at det er slik at enkelte kvinner lett forelsker seg i menn som har drept en kvinne.
Se p denne ubt-Madsen. Han har ftt en haug med frierbrev. Samme med Breivik.

Like sikkert som at det eksisterer dumme kvinner s finner man ogs tilsvarende hos menn, det er ikke alt som er like lett forklare nr mange tar slike valg.
Senast redigerad av Floriss 2021-02-01 kl. 15:55.
Citera
2021-02-01, 15:57
Medlem
Citat:
At hun hadde fri tilgang til THs kontoer er hans ord. Han er tatt i lgn fr ved en rekke tilfeller, s han kan vi ikke stole p.
Det at han skulle styre at de 200.000 skulle st p en konto til at hun var 67, er uansett sykt, selv om du prver normalisere det. Jeg kan tenke meg at kontoen var slik at TH mtte skrive under fr at hun skulle kunne ta ut penger hvis det skulle vre veldig ndvendig. Hvis hun fritt kunne disponere denne kontoen, s ville jo ikke ektepakten ha noen makt.
Det er ikke til legge under en stein at TH er en kjip j#ve%l.
Han kan ikke hjelpe sin egen snn engang snn at han har sin egen leilighet. Nr vi vet hvor mye det koster leie i omrdet sammenliknet med resten av landet, s kan vi tenke oss hvor lite penger snnen sitter gjenn med hver mnd.
Det har vrt snakk om dette tidligere, og TT har prvd seg med at TH kanskje ville at han skulle lre seg st p egne bein. Men dette er trossalt i en alder av 38 at snnen leier leilighet, mens faren er god for over 2 milliarder. Jeg hadde skjemtes som en hund hvis jeg hadde vrt snn av Tom Hagen.
Og jeg skjnner godt at TH tryglet og ba om at privatlivet ble holdt hemmelig. For det er ganske stygge detaljer som kommer frem etterhvert. Han skjems nok han ogs.
At AE hadde vrt utro, er dine ord. Det er ikke noe rykte engang. Da m det vre noe som har blitt plantet av sinte Hellsculls isfall.
prve forsvare ekteskapskontrakten slik du gjr, ser bare dumt ut. Det er ikke vanlig ha en slik kontrakt slik som du pstr.
Ogs han som tilsynelatende skal ha laget kontrakten, sier at "han ikke kan ha skrevet noe slikt".
Advokat BB.
En annen ting som sto i kontrakten var at ved en skilsmisse, s skulle hun f borett i huset livet ut. TH skulle alts eie huset, og hun kunne bo der sammen med han etter en skilsmisse. Har du hrt om noe slikt fr?
Psykopater kalles slike som holder p slik.
Enten disponerer man en konto, eller s gjr man det ikke. Dette er avtaler som inngs mellom kontoinnehaver og banken.

Ryktene angende utroskap kommer verken fra meg eller Hellsculls, og har versert i trden siden mars/april 2019.

Les mitt forrige innlegg angende det andre du skriver.
Citera
2021-02-01, 16:03
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Like sikkert som at det eksisterer dumme kvinner s finner man ogs tilsvarende hos menn, det er ikke alt som er like lett forklare nr mange tar slike valg.

Men at dette skjer svrt sjeldent slik Hellsculs pstr, stemmer ikke. Derfor svarer du, slik at ikke Hellsculls skal fle seg satt fast. Jeg har ikke hrt noe om menn som tiltrekkes av kvinner som har drept. Har du? Fikk f.eks. Veronica og Kristin masse frierbrev mens de satt i Skien og Bredtvedt fengsel?
Grunnen til at kvinner tiltrekkes av menn som dreper er kanskje at de fler en slags trygghet i en som de ser p som sterk og modig. Et urinstinkt. Mener huske noe snt fra en dokumentar.
Citera
2021-02-01, 16:11
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Enten disponerer man en konto, eller s gjr man det ikke. Dette er avtaler som inngs mellom kontoinnehaver og banken.

Ryktene angende utroskap kommer verken fra meg eller Hellsculls, og har versert i trden siden mars/april 2019.

Les mitt forrige innlegg angende det andre du skriver.

S enkelt er det ikke. Kontoen kan st i hennes navn, men at uttak krever underskrift fra han ogs.
Man kan komponere hvordan en konto skal vre. Samme som med en depositumskonto der det kreves underskrift fra begge for at depositumet skal kunne tas ut.

Jeg vet at det har sttt noe om at hun skal ha vrt utro med THs bror, men om det stemmer vet man ikke, og kan ikke brukes som noe argumentasjon for at ekteskapskontrakten ble laget, slik du gjr.
Det er rart at noen rykter blitt tatt tak i og stemplet som sannhet av TT, mens andre skalte rykter blir stemplet som nabosladder, f.eks. episoden med TH og en kniv. Jeg har konfrontert Hellsculls med dette flere ganger, men der finner hun ikke noe vettugt svar. Det blir valgt ut ting som passer med en agenda om at TH skal vre uskyldig, og at alt er AEs feil.
Citera
2021-02-01, 16:14
Medlem
Citat:
Men at dette skjer svrt sjeldent slik Hellsculs pstr, stemmer ikke. Derfor svarer du, slik at ikke Hellsculls skal fle seg satt fast. Jeg har ikke hrt noe om menn som tiltrekkes av kvinner som har drept. Har du? Fikk f.eks. Veronica og Kristin masse frierbrev mens de satt i Skien og Bredtvedt fengsel?
Grunnen til at kvinner tiltrekkes av menn som dreper er kanskje at de fler en slags trygghet i en som de ser p som sterk og modig. Et urinstinkt. Mener huske noe snt fra en dokumentar.

Selvflgelig tiltrekkes ikke menn av det samme, men det finnes da nok av menn som roter seg borti damer med bde psykisk sykdom, lav IQ og mye mer bare de tilbyr sex eller noe annet, det er ikke spesielt mye smartere. For ikke snakke om menn som godtar bli pisket av en sjefete kjerring et helt liv. Kvinner nsker instinktivt noen som kan beskytte dem, men bli sammen med en drapsmann er vel ganske dumt om du frst skal fokusere p overlevelse og biologi?

Hellsculls setter seg ikke fast heller, det er vel en av de bedre debattantene her inne.
Citera
2021-02-01, 16:18
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Hellsculls setter seg ikke fast heller, det er vel en av de bedre debattantene her inne.

S hvorfor lar du ikke henne svare selv? Hun sitter jo her n og leser.
Citera
2021-02-01, 17:16
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei Havhest tror at AE har ftt og brukt opp pengene, men pengene kom aldri.

Har du bevis p at Lisbeth ikke fikk den summen da hun ble 67r??
Citera
2021-02-01, 17:27
Medlem
Citat:
S enkelt er det ikke. Kontoen kan st i hennes navn, men at uttak krever underskrift fra han ogs.
Man kan komponere hvordan en konto skal vre. Samme som med en depositumskonto der det kreves underskrift fra begge for at depositumet skal kunne tas ut.

Jeg vet at det har sttt noe om at hun skal ha vrt utro med THs bror, men om det stemmer vet man ikke, og kan ikke brukes som noe argumentasjon for at ekteskapskontrakten ble laget, slik du gjr.
Det er rart at noen rykter blitt tatt tak i og stemplet som sannhet av TT, mens andre skalte rykter blir stemplet som nabosladder, f.eks. episoden med TH og en kniv. Jeg har konfrontert Hellsculls med dette flere ganger, men der finner hun ikke noe vettugt svar. Det blir valgt ut ting som passer med en agenda om at TH skal vre uskyldig, og at alt er AEs feil.
Her viser du at du ikke evner se helheten i diskusjonen. Jeg diskuterer trdsannhetene, tar disse til etterretning og peker p det jeg ikke synes henger sammen eller omvendt. Jeg pstr aldri noe som helst, imotsetning til deg.

Nr det gjelder THs pstand om at AEH disponerte hans kontoer, s synes jeg du vrir p det vel mye. De to angivelige belpene TH refererer til, angende penger AEH hadde brukt p seg selv, og som han hadde hatt innvendinger imot, br fortelle deg at AEH ikke behvde THs underskrift ifm disponering av disse kontoene.

Det har blitt sagt at det var AEH som betalte regninger, foretok ndvendige innkjp ifm bil, hjem og familie.
Idag er det slik at man m disponere konto for benytte minibankkort, i tilfelle transaksjonen krever underskrift og fremvisning av bildet p minibankkortet.
I tilfelle AEH ikke disponerte THs kontoer, s m hun alts ha foretatt uttak i minibank hver gang hun var i butikken, mao at hun ogs kun benyttet kontanter.
Vi har ftt vite at TH foretrakk kontanter, og at det var AEH som srget for at TH fikk disse kontantene.
Det vil i sfall vre merkelig om media beskriver TH preferanser slik, hvis realiteten var at ogs AEH kun benyttet kontanter.

Nr det gjelder hvor vidt TEH leier eller eier eiendom, s har DrSniffer konkludert annerledes enn deg.
Hva som er tilfellet gjenstr se.

Utifra alle pstander du fremlegger om meg her i trden, s vekker du ingen tillit hos meg. Du m vre klar over at jeg sitter p fasiten i det anliggende, og derfor kan jeg konkludere med at det du skriver er mest sannsynlig vs ogs i andre sammenhenger.

Dine pstander er ikke verdt en klype salt, snn jeg ser det.
Senast redigerad av Havhest 2021-02-01 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in