Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-18, 02:01
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Läskigt att förbjuda åsikter överlag.

Vore det inte bättre att erbjuda bra fakta och utbildning
Citera
2021-04-18, 02:02
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Har du något exempel på ett bevismaterial som grundlöst påstås vara fabricerat?

Jag är helt säker på att du förnekar att detta är Himmlers röst: Heinrich Himmler's Speech at Poznan (Posen)
Citera
2021-04-18, 02:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är helt säker på att du förnekar att detta är Himmlers röst: Heinrich Himmler's Speech at Poznan (Posen)

Och jag är helt säker på att du förnekar Eduard Wirths och Rudolf Höss korrespondens som kategoriskt motbevisar att bårhusen användes som "gaskammare": (FB) Förintelsen fingranskas: "gaskammare" i krematoriernas bårhus
Citera
2021-04-18, 02:12
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Estonia är en helt annan femma. Där är inte i stort sett hela världen ense om att det var en olycka.

Jasså inte? Tills tämligen nyligen var det ju bara foliehattar som trodde på alternativa Estoniateorier...

och Om nu "hela världen" är ense om att förinelsen skett exakt på det sätt (vilket sätt det nu är?!?) som vem som nu bestämmer, definierar det - varför måste man då förbjuda ifrågasättande? Alla är ju redan överens? För några enstaka foliehattar på flashbacks skull?

Som vanligt faller vänstern på eget grepp. Det finns givetvis alltid bakomliggande grumliga anledningar till varför man inte tillåts gräva vidare i vissa frågor som t.ex. varför Estonia sjönk eller hur förinelsen gick till och i vilken utsträckning den skedde. Det finns en anledning till att man inte visar statistik på etnicitet gällande vilka som sitter i våra fängelser etc osv. Det är kontroversiellt att forska på könsskillnader, skillnader mellan etniciteter osv... allt som kan leda till "fel" slutsatser.

Utan sådana anledningar är det såklart okontroversiellt och fritt fram att förneka och forska hur man vill. Det kommer ALDRIG bli förbjudet eller vara kontroversiellt att förneka månlandningen, att jorden är rund eller att Napoleon existerat.
Citera
2021-04-18, 02:14
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Jasså inte? Tills tämligen nyligen var det ju bara foliehattar som trodde på alternativa Estoniateorier...

och Om nu "hela världen" är ense om att förinelsen skett exakt på det sätt (vilket sätt det nu är?!?) som vem som nu bestämmer, definierar det - varför måste man då förbjuda ifrågasättande? Alla är ju redan överens? För några enstaka foliehattar på flashbacks skull?

Som vanligt faller vänstern på eget grepp. Det finns givetvis alltid bakomliggande grumliga anledningar till varför man inte tillåts gräva vidare i vissa frågor som t.ex. varför Estonia sjönk eller hur förinelsen gick till och i vilken utsträckning den skedde. Det finns en anledning till att man inte visar statistik på etnicitet gällande vilka som sitter i våra fängelser etc osv. Det är kontroversiellt att forska på könsskillnader, skillnader mellan etniciteter osv... allt som kan leda till "fel" slutsatser.

Utan sådana anledningar är det såklart okontroversiellt och fritt fram att förneka och forska hur man vill. Det kommer ALDRIG bli förbjudet eller vara kontroversiellt att förneka månlandningen, att jorden är rund eller att Napoleon existerat.

Jag vet inte hur många gånger jag nu har skrivit att jag är helt emot åsiktsförbud. Sådana som du ska hånas, inte tystas.
Citera
2021-04-18, 02:16
Medlem
Jag förnekar direkt.

Är inte ens nazist, men folk ska få tro, eller inte tro på vad dom vill tycker jag.
Jävla politiker Inget som kommer att hända i realiteten ändå tror jag bara massa snack.
Citera
2021-04-18, 02:20
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag nu har skrivit att jag är helt emot åsiktsförbud. Sådana som du ska hånas, inte tystas.

Det är intressant att alla tror att jag är "förintelseförnekare" för att jag står upp för yttrandefrihet och vill att man ska få forska på vad som helst.

Jag har inte den blekaste aning om i vilken utsträckning och exakt hur förintelsen skett. Jag skiter i det också. Men jag har heller inte huvudet så långt uppe i mitt rövhål att jag därför häver ut mig och hävdar att jag mer säkerhet vet saker som jag faktiskt inte med någon säkerhet vet - vilket de flesta i denna tråden gör. De flesta här vet garanterat lika lite/mycket som mig, men tror sig ändå sitta på den absoluta sanningen. Höjden av trångsynthet. Typisk dagens självupptagna hjärntvättade millenniegeneration...

Exakt hur säker är du på DIN vetskap om förinselsen? Vad baserar du det på? Att du fick se Schindlers list i skolan? Att du läst tidningsartiklar det någon hävdat saker tryckt på papper? Du kanske rentav läst en bok eller två? Att du ständigt matas med med från statlig TV och medieoligopolet? Hur skiljer sig denna säkerhet och bevis mot din säkerhet att Estonia sjönk pga bogvisiret föll av och inget annat? Jävla hjon är ni allihopa. Fårskocken bräker och hejar på medan staten lägger på mer förbud och övervakning för att kontrollera er.
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 02:25.
Citera
2021-04-18, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det har aldrig varit förbjudet att undersöka historien, inte ens förintelsen. Inte att ifrågasätt heller på ett seriöst sätt, för så jobbar etablerad vetenskap då det är en av grundstenarna i vetenskaplig metodik.
Ett av problemen med verksamheten i KZ-lägren var att det inte fanns så många oberoende vittnen till vad som pågick därinne. Några vittnen ska tex ha sagt att det luktade bränt människokött kring anläggningarna. Dessutom så var det de ryska soldaterna i Röda Armén som upptäckte KZ-lägrena först. Röda Armén rapporterade direkt till Stalin via general Zjukov. Mycket lite av dessa rapporter nådde västmakterna, inte i början i alla fall. När soldaterna nådde fram till lägrena så hade verksamheten upphört helt. Lägervakterna hade i många fall rymt sin kos, och gömt sig bland den tyska civilbefolkningen, eller i flyktingströmmarna. Röda Armén tog förmodligen upp vittnesmål från de överlevande. Och dessa finns kanske kvar i arkiven ännu.
Det vore ju intressant att historiker fick se detta material ifrån Röda Armén, om det nu görs tillgängligt. Det finns ju ingen tvekan om vad KZ-lägrena gick ut på.
Men tex lägret i Theresienstadt håller nu på att delvis rasa ihop, pga bristande underhåll. Och myndigheterna vet inte om de ska låta stället förfalla mera eller vad som ska restaureras, artikel i BBC, där man ser att taket rasat in på en av de större byggnaderna, länk:
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-56596351
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har inte varit där. De flesta jag nämner Balfourdeklarationen för står som fågelholkar. När jag sedan följer upp med Sternligan så finns det några lite äldre som ibland nickar till och har hört något. Vad menar du inte stämmer, att palestinierna inte bodde i Palestina innan 1948? Att Israel inte utökat sitt territorium med våld sedan 1948? Att de flesta judar inte har ursprung från nuvarande geografiska området Israel?

Som jag förstått det har judar, muslimer och kristna levt tillsammans under fredliga förhållanden i Jerusalem under flera hundra år fram till 1945/1948.

De palestinska generationen från 1948 är så gott som assimilerad sedan länge. Finns gott om muslimska araber som bor inne i Israel. De är minst lika snälla som de flesta som bor där.
76 år har snart gått sedan WW2 tog slut och de som levde då är borta sedan länge.

Israel är ett lugnt område där inne. Man slipper bli antastad som turist eller långtidsboende, ja om inte
du får någon förorättad muslim på halsen som kan bli arg på dig, bara för att du är turist. De tror gärna att de flesta svenskar är amerikaner, nämligen. Och som amerikan är du ett rött skynke, typ.
Ja för muslimerna alltså, men inte för judarna,

Att de levat i fred i flera hundra år, innan 1945/1948 det törs jag tvivla på. Ganska många random knivdåd då och då även då, troligen drygt 100 om året. Plus en del mindre upplopp då och då.

Vad gäller Palestina på Gaza och Västbanken så är det ju inga "fungerande statsbildningar". Hamas styr på Gaza-remsan, Gaza-remsan som Israel lämnade över. Trots det så försöker Hamas föra krig ändå.
Hur många vanliga mord, steningar, hängningar och halshuggningar det sker därinne palestinier emellan på Gaza-området är väl osäkert.
På Västbanken är det Al Fatah som styr, men de är i luven på tex Hamas.
Hur många våldsamma dåd, tex hedersmord, som händer inne på Västbanken palestinier emellan är det väl ingen som vet.

1948 kan det rimligtvis inte ha varit många araber som bodde där. Israel är ju mestadels en helt ofruktbar öken där det är mycket svårt att bo, utan att tex hugga ut grottor i bergen, eller bygga hus med AC.
Nomadiserande icke-bofasta beduiner fanns där, men de kan inte varit många till antalet, sedan så flyttade de också långa sträckor. Beduiner har traditionellt inte haft något "hemland". I regel vandrade de för att de skulle hitta bra bete för kamelerna så att hjorden växte till sig, att de fick några fina kalvar som de sedan kunde sälja dyrt på kamelmarknaden.
Israelerna har gjort om landet delvis genom ihärdighet och fiffighet, och odlat upp delar av öknen.
Något som inget annat folkslag har lyckats med.
Men Israel är fortfarande till stor del en ofruktbar öken.
Man kan ju hoppas att deras framgångar att avsalta havsvatten kommer att fortsätta att skörda frukt i framtiden.

Och att tex Döda Havet minskar är bara naturligt, det slutliga ödet för alla sådana saltsjöar blir att de torkar in och blir till en saltöken, som på många andra platser på Jorden.
Precis som Sveriges många insjöar att de kommer att växa igen och torka upp, en naturlig process.
Jordanflodens tillrinning är alldeles för liten för att täcka upp avdunstningen.
Det är ju varmt som i helvetet där.
Och vattnet hinner avdunsta innan det kommer fram till Döda Havet.
Jordanfloden är nämligen ingen flod, dess futtiga flöde är som en rännil, i storleksordning ungefär som Fyrisån i Uppsala, och blir ganska snart bara ett gyttjigt dike.

Vad beträffar Stern-ligan så måste man inse att de befann sig praktiskt taget i krig. Och i krig så är propaganda viktigt, mycket viktigt. Så en del av vad som har framkommit om Stern-ligan kan ha rört sig om propaganda, alltså att man har aktivt skruvat på sanningen för att få dem att låta som betydligt blodtörstigare än vad de var i verkligheten.

Mordet på Folke Bernadotte i Israel påminner om mordet på Zaida Catalan. Att det var urbota korkat av Folke Bernadotte och den franske översten André Sérot att befinna sig mitt inne i en krigszon utan att ha bevakning och livvakter eller annan uppbackning med sig.

Vad vet vi egentligen om vad som hände ? Israels dåvarande ledning trodde förmodligen att Folke Bernadotte försökte sig på ett förräderi gentemot Israel, genom att förhandla i smyg. Och kanske inte visste allt om vad Folke Bernadotte hade hjälpt judarna med. Det dröjde ju ett tag innan allt blev känt. Och att UN/FNs ursprungliga idé var helt dödfödd från början. Folke Bernadotte hade tagit på sig ett helt omöjligt uppdrag, som han fick plikta med livet för.
Mordet på Folke Bernadotte är ett av få politiska mord där man har ett erkännande.

Dessutom så kan man anta att Folke Bernadotte inte precis var lika alert och vaken som han varit förr. Dels hade han genomlevt kriget, och säkert sett många vedervärdigheter under de åren.
Han var 53 år då han dog och borde kanske insett att han inte klarade av de krav som ställdes på honom. Att det var ett omöjligt uppdrag att anta, helt enkelt. Det gäller att välja de strider som man kunde klara av, om man nu har valfrihet alltså. Vilket Folke Bernadotte faktiskt hade. Han hade kunnat pensionera sig hemma i Sverige och tagit det lugnt istället.
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vad är nästa steg?

Straffbart att förneka att påståenden om socialdemokratiska rasutrensningar är falska?

Att svenska rasbiologiska institutet existerat?

Att Tage Erlander stämplade ”Judesvin” i passen på judar som sökte sig till Sverige?

Att vipeholm och kariesexperimenten på förståndshandikappade barn och unga vuxna existerat?

Att Sverige har haft koncentrationsläger?

Att den socialdemokratiska regeringen förlängde andra världskriget i minst två år genom att tillåta de nazistiska malmexporterna?

Att modiga Sverige skickade tusentals män till ögonblicklig död, arkebusering med nackskott vid baltutlämningen?

Hur Löfven och hans socialdemokratiska patrask kan stå där och prata om förintelsen utan att skämmas ögonen ur sig övergår mitt förstånd.

Och ni som röstar på fascisterna?

Stick och brinn!

Ja det är ju tydligt att Sossarna är de riktiga ultrafascisterna, säkert värre än NMR. Det var ju inte länge sedan SSU skanderade "döda judarna". Det kommer också troligen att bli förbjudet att yttra Löfvéns berömda citat:
- Vi har varit naiva !
och
- Jag såg det inte komma !

Det kommer också att bli förbjudet att nämna att Covid-19 kom att ta många liv pga Regeringens tanklöshet. Om tanklösheten var avsiktlig eller inte, det lär de aldrig erkänna.

Det är inte vi som har varit naiva vi förstod ju på en gång att dessa kompetensregnarna, det är rena skräpfolket. Sossarna är vår tids fascister och nazister, inte tu tal om saken, med att importera muslimer som är till och med värre än nazisterna.
Citera
2021-04-18, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Att modiga Sverige skickade tusentals män till ögonblicklig död, arkebusering med nackskott vid baltutlämningen?

Fast sakta i backarna här nu ! Någon historiker hade ju försökt reda ut detta, och funnit att de flesta av dessa deporterade balter överlevde Stalin-tiden. Fruktan för att bli avrättad vid ankomst fanns ju där, eftersom dessa balter kunde ses som att ha "deserterat" från kriget. "Desertörer" alltså. Stalin hade gjort klart att desertörer skulle avrättas. Men i själva verket så ser det ut att det inte varit så många, som verkligen arkebuserades. Inte ur denna gruppen i vart fall. Nu är man väl inte säker på detta, men pga att kommunistblocket var så stängt från insyn, så gick det inte att ta reda på.
Nu är väl folkbokföringsarkiven mera öppna i baltländerna, och det finns bättre möjligheter att ta reda på vad som hände dessa balter som Sverige skickade hem på Josef Stalins begäran.
Josef Stalins begäran kom som en följd av Jaltakonferensen i februari 1945.

Gulag-verksamheten bröts ju sönder och avvecklades efter Josef Stalins död år 1953. År 1955 var Gulag-systemet tillända.
Läser man Wikipedia-artikeln om baltutlämningen så vart tre personer avrättade, 23 dömdes till långa fängelsestraff. 120 personer satt i fångläger några månader,och hade alltså överlevt krigets fasor. Totalt ska det ha varit 146 balter som utlämnades från Sverige.
Det osar ju lite väl mycket överdrifter alltihopa.
Journalisterna som tror att de vet allt om alla, varför gav de sig inte av och försökte leta upp de här gossarna när Muren föll år 1989 ?
Hade ju varit intressant med en äkta intevju med en sådan balt som alltså var "krigsfånge" i Sverige.
En del var tydligen förlagda vid Rinkaby skjutfält och Gälltofta, Kristianstads Kommun.
De hade då och då permissioner så de var inga fula fiskar precis. Och sköttes sig väl, tydligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/reg...ka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag.
"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas. De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det", säger han.
Regeringen ska nu tillsätta en parlamentarisk kommitté, som får i uppgift att se över frågan."

Ännu en inskränkning av Yttrandefriheten. Hur länge skall de få hålla på?
Har lagt champagnen på kylning och väntar mig det första åtalet mot en muslimsk förintelseförnekare. Haha det ska bli kul att se PK-MSMs fega kverulanter till journalister ständigt bita sig i läppen, och tugga fradga, typ....
Vad hette den där pyjamaspajasn på Radio Islam nu då ?
Ahmed Rami var det visst, nåja han vart fälld några gånger för HMF, Haha !
Fredens Religion i ett nötskal, typ...
Citera
2021-04-18, 02:33
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Det är intressant att alla tror att jag är "förintelseförnekare" för att jag står upp för yttrandefrihet och vill att man ska få forska på vad som helst.

Jag har inte den blekaste aning om i vilken utsträckning och exakt hur förintelsen skett. Jag skiter i det också. Men jag har heller inte huvudet så långt uppe i mitt rövhål att jag därför häver ut mig och hävdar att jag mer säkerhet vet saker som jag faktiskt inte med någon säkerhet vet - vilket de flesta i denna tråden gör. De flesta här vet garanterat lika lite/mycket som mig, men tror sig ändå sitta på den absoluta sanningen. Höjden av trångsynthet. Typisk dagens självupptagna hjärntvättade millenniegeneration...

Exakt hur säker är du på DIN vetskap om förinselsen? Vad baserar du det på? Att du fick se Schindlers list i skolan? Att du läst tidningsartiklar det någon hävdat saker tryckt på papper? Du kanske rentav läst en bok eller två? Att du ständigt matas med med från statlig TV och medieoligopolet? Hur skiljer sig denna säkerhet och bevis mot din säkerhet att Estonia sjönk pga bogvisiret föll av och inget annat? Jävla hjon är ni allihopa. Fårskocken bräker och hejar på medan staten lägger på mer förbud och övervakning för att kontrollera er.

Jag är anarkist, vilket framgår nästan övertydligt av min avatar och signatur. Jag hyser det djupaste förakt för staten och tror den verkligen inte om något gott i något sammanhang. Angående Estonia sa jag tydligt att det kan vara något skumt. Jag har inte sett på TV regelbundet på 15 år och äger ingen. Jag är 50 år. Däremot är det ingen tvekan om att Förintelsen i stort sett har skett så som det framställs. Om man tvivlar på det fattar man inte hur världen fungerar.
Citera
2021-04-18, 02:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Förintelsen [...] har skett så som det framställs. Om man tvivlar på det fattar man inte hur världen fungerar.

För någon som är 50 år gammal och påstår sig vara anarkist är det en ganska ironisk kommentar.
Citera
2021-04-18, 02:40
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Jag är anarkist, vilket framgår nästan övertydligt av min avatar och signatur. Jag hyser det djupaste förakt för staten och tror den verkligen inte om något gott i något sammanhang. Angående Estonia sa jag tydligt att det kan vara något skumt. Jag har inte sett på TV regelbundet på 15 år och äger ingen. Jag är 50 år. Däremot är det ingen tvekan om att Förintelsen i stort sett har skett så som det framställs. Om man tvivlar på det fattar man inte hur världen fungerar.

Ja va trevligt jag är också anarkist, högeranarkist för tydlighetens skull. Jag äger heller ingen TV och du borde då veta bättre om hur jävla mycket stat och etablissemang ljuger för folk. I synnerhet då ju mer politiskt känslig en fråga är och ju mer någon har att tjäna/förlora på att sanningen kommer ut och INGET i världshistorien är så politiskt känsligt som just världshistoriens största krig.

Du begriper att USA ljugit om jävligt mycket i princip ALLA andra krig de varit involverade i? Men just HÄR är PRECIS allt de säger sanning? Så jävla sant att vi ska förbjuda att ifrågasätta det? Inser du inte hur jävla korkat det låter?

Att just frågan om judar och förintelsen är din blinda fläck och heliga ko säger mer om hur hårt de hjärntvättar folk. Detta brukar vara den sista utposten som även motstridigt folk inte annat än vågar knäböja inför makten.

Jag håller det inte för speciellt osannolikt att staten (USA/Sovjet som i princip skrivit historien) kan ha ljugit om det mesta då de alltid ljuger när det finns möjlighet och de kan tjäna på det. Och jag kommer stå upp för friheten att yttra sig och forska om ALLT.

Snarare vore det ytterst osannolikt att USA/Sovjet/Israeliska staten skulle tala 100% sanning i denna, en av de mest politiskt känsliga frågor som existerar. Det har nog i så fall aldrig hänt förut!
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 02:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in