Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-01, 09:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
NJust nu så ser det mest ut som ett beställningsjobb. Vilket isf ställer helt nya frågor.

admin
Samnytt kanske aspirerar på att starta ett eget forum inriktat på sin filterbubbla. Att gör en "GAB", typ.
Citera
2021-05-01, 09:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Men jag skulle särskilja på siter som använder standard-verktyg versus de som uppdagas ha byggt egna handgjorda lösningar för att tex medvetet behandla känsliga uppgifter.
Om det visar sig att flashback har en hemgjord dashboard för vilka ip-adresser som skriver om känsliga ämnen då är det mer allvarligt.

Jag kan inte se vilken ip-adress som postat ditt inlägg.
Jag kan inte heller se din e-postadress, eller om du som medlem ens har den sparad.
Flashback följer Transparency and Consent Framework (TCF) v2.0. som bl.a. ställer krav på hur tredjepartscookies redovisas, samt ger dig möjligheten att neka dessa. Vissa cookies krävs för att sidan ska fungera. Vissa krävs för att kontrollera att vi inte lagrar fler cookies än de som angivits. Vi använder inga handgjorda lösningar med syfte att spionera på dig som besökare.

admin
Citera
2021-05-01, 09:21
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Samnytt kanske aspirerar på att starta ett eget forum inriktat på sin filterbubbla. Att gör en "GAB", typ.

Jag misstänker faktiskt att detta kan vara orsaken.
Har annars mycket svårt att förstå varför artikeln publicerades, och varför den fortfarande ligger kvar.
Vi får väl se om det kommer någon förklaring under dagen.
Just nu är publiceringen bara märklig. Alla kan göra misstag, men det faktum att artikeln ligger kvar och inte kommenterats av Samhällsnytt innebär att frågorna fortfarande är obesvarade.

admin
Citera
2021-05-01, 09:29
Medlem
Bra, har varit tveksam om samnytt ett tag. nu vet jag att dem ej går att lita på.
Citera
2021-05-01, 09:37
Medlem
Citat:
Jag har lagt denna tokiga familj bakom mig.

admin
Tycker du borde polisanmäla dom, helt ärligt. Det som pågått under flera år nu borde väl räknas som trakasserier vid det här laget?

Ofredande, förtal, etc, de har ju aktivt gjort allt för att svartmåla Flashback som forum samt moderatorer, administratörer och ägare.

Att de ogillar er och uttrycker det är ju en sak men att de aktivt gör allt för att förstöra kan väl inte vara lagligt? De skrämmer ju iväg potentiella annonsörer, medlemmar etc...
Citera
2021-05-01, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Då kan de lika bra radera hela forumet. Blir ju helt osammanhängande trådar om inlägg försvinner eller tas bort.

Inläggen kan ju vara kvar men användaren står som raderad.
Citera
2021-05-01, 09:55
Medlem
Det är inte första gången Mats Dagerlind gör bort sig på det här sättet. Han kan varken skriva eller arbeta journalistiskt. Kanske borde han då inte... arbeta som journalist? Bara en tanke.

Tyvärr faller det ett löjets skimmer över alternativmedia när sådant här händer. Man är väldigt snabba med att kritisera MSM och journalisterna där för än det ena, än det andra (och i allmänhet på goda grunder), men det är bara undantagsvis de som skriver i alternativmedia själva behärskar det grundläggande journalistiska hantverket. Hur kan Dagerlind inte kolla källan till dessa tokerier? Är han helt efterbliven?
Citera
2021-05-01, 10:06
Medlem
Citat:
Jag kan inte se vilken ip-adress som postat ditt inlägg.
Jag kan inte heller se din e-postadress, eller om du som medlem ens har den sparad.
Flashback följer Transparency and Consent Framework (TCF) v2.0. som bl.a. ställer krav på hur tredjepartscookies redovisas, samt ger dig möjligheten att neka dessa. Vissa cookies krävs för att sidan ska fungera. Vissa krävs för att kontrollera att vi inte lagrar fler cookies än de som angivits. Vi använder inga handgjorda lösningar med syfte att spionera på dig som besökare.

admin
Du måste skilja på kan och gör. Du "kan" alltid se vem som har postat ett inlägg men ni väljer aktivt genom implementationen att inte göra det. Det är dock något som man som användare inte kan veta vilket av dessa som är sant utan att faktist ha sett hur koden är skriven. Finns koden någonstans för granskning och hur vet vi att just den koden är den som körs på servern?

Det sagt är det ju en vanligt scenario där man måste helt enkelt lita på att det du säger är sant, ungefär när facebook säger att de inte kan avlyssna ens samtal genom mikrofonen. Vem vet liksom, går inte att bekräfta eller förkasta som fakta.
Citera
2021-05-01, 10:26
Medlem
Muppetys avatar
Har det fullständigt brunnit i huvudet på Mats Dagerlind? Artikeln bör f.ö arkiveras; https://archive.ph/RGpCK

Hur kommer det sig att han helt plötsligt börjat lita på Sigmag? De kallar ju tidningen Bulletin för högerextrem; https://archive.ph/u0OYK

Samnytt brukar hålla hög kvalitet med noggranna källor såsom domar, FUP:ar m.m, men där förlorade jag min trovärdighet för Mats Dagerlind i.a.f.
Citera
2021-05-01, 10:58
Medlem
KenanBarberarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vad hette moden?
(FB) IDF är bannad
Citera
2021-05-01, 11:01
Moderator
Gordon Blixts avatar
Jaja, stollar har alltid varit duktiga på att hitta varandra.
Citera
2021-05-01, 11:18
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
(FB) IDF är bannad

Här säger Admin att de hotar släppa IDFs alla IP adresser han någonsin använt. Alltså sparas ip adresser.

Med detta i tanke och med informationen att fb nu är svenskt forum och gäller under svensk lag, kommer jag aldrig mer posta. Jag kommer fortsätta läsa men aldrig mer bidra till att mina åsikter kan kartläggas.

Mvh
John
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in