Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Jeg har ikke hrt noe rykte om at hun var dement, men derimot noe snakk om at hun var observert forvirret i gata. Det kan jo strekkes i hvilken retning man vil.
Kanskje hadde hun hjernerystelse etter at TH hadde gitt henne en rekke slag mot hodet.
At han er kapabel til utfre vold, det vet vi fra tidligere. Bla. det 17-mai-bildet der hun hadde en stor kul noen cm ovenfor hndleddet, og ogs anmeldelsen mot TH der han truet med drepe.
Denne trusselen gjenspeiles jo i notatbkene der han snakker om drepe sakte men sikkert.
Tilbake til det med demens; Det er ingenting som tyder p demens.
Hundeoppdretteren er regne som veldig seris. De har hatt mye kontakt fr og etter kjpet av valp, og denne oppdretteren ville aldri solgt en valp til en person som var dement.
AE var frisk og sporty, og s frem til mer aktiv hverdag med ny hund.
Folk i foreningen mener at hun hadde en ny giv, at hun virket mer bestemt, at hun var i ferd med ta kontroll over eget liv, ikke at hun var i ferd med miste den.
Du snakker om at noen kan ha utnyttet en situasjon, men hvordan skulle TH kunne utbetale lsepenger hvis han satt i varetekt? Det m du nesten forklare.
Mener du at det var med beregning at TH ville slippe ut etter 10 dager i varetekt?
I varetekt blir det jo umulig for han kommunisere med den skalte mottakeren.
Hvis ikke Lagmannsretten hadde sluppet han ut, s hadde han vrt der inne enn den dag i dag.
Angende det med psykopatoffer, s syntes jeg at det er merkelig at du kan mene at hun ikke var noe slikt offer nr du ser alle tegnene p at TH er psykopat.
Du har selv sagt at du har blitt utsatt for en psykopat, over s lang tid og p en snn grov mte, at du hadde utviklet det ene og det andre. Det du sa at din ektemann var, var narsissist.
For THs vedkommende snakker vi om dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse.
Alle disse tre faller inn under fellesbegrepet psykopat.
Og da er det merkelig at du fornekter dette med psykopati, nr du vet veldig godt hva en psykopat er.
Nr det gjelder det med motiv, s er det kun TH som har motiv. Du m gjerne skrive hva du vil.
Han har skrevet i dagbkene at han fryktet de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe mtte gjres. Han hadde skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet og de frste avhrene, s nekter han for noe skilsmisse, og psto at de hadde et veldig godt ekteskap.
Det er jo her motivet ligger.
Sitater og svar:
"Jeg har ikke hrt noe rykte om at hun var dement, men derimot noe snakk om at hun var observert forvirret i gata."
- Joda, dette ryktet har fremkommet tidligere i trden.
"At han er kapabel til utfre vold, det vet vi fra tidligere. Bla. det 17-mai-bildet der hun hadde en stor kul noen cm ovenfor hndleddet, og ogs anmeldelsen mot TH der han truet med drepe."
- Dette er jo bare tull og tys. Vi vet ikke om TH er voldelig. Jeg har hatt kuler ved hndleddet flere ganger, og det var aldri pga vold.
"Denne trusselen gjenspeiles jo i notatbkene der han snakker om drepe sakte men sikkert."
- Nei, det er feil tankerekkeflge.
TH har skrevet i dagboken sin om en hendelse, hvor han truet eks-svogeren med drepe ham sakte men sikkert, etter at TH hadde ftt vite at eks-svogeren og AEH hadde hatt et seksuelt forhold bak hans rygg.
Eks-svogeren er etter min mening et levende bevis p at TH ikke har "stor vold- og gjennomfringskapasitet".
Det at TH skrev om hendelsen i dagboken sin, vitner heller om at TH ble sjokkert over sin egen reaksjon.
TH skrev om hendelsen da han oppskte eks-svogeren og truet han med vpen.
Nettopp derfor er jeg skeptisk til det ha vpen hjemme - verden er full av idioter som kan vippe deg av pinnen hvert yeblikk - jeg slutter aldri med bli sjokkert. Det er instinktivt.
Vpen burde vrt oppbevart i "vpenbank" - eller noe i den duren.
"Tilbake til det med demens; Det er ingenting som tyder p demens."
- Jo, ryktet om demens kan forklare hvorfor AEH har uttalt seg forskjellig om samme sak. Det kan forklare hvorfor noen venner har opplevd henne glad og fornyd, mens andre opplevde henne som trist og bekymret.
Det er tvilsomt at hundeoppdretteren ville gjennomskuet at AEH var begynnende dement, hvis det var tilfellet. I et slikt mte, som dreide seg om anskaffelse av ny hund, s ville det hatt en positiv innvirkning p AEHs eventuelle lidelse. En deprimert fremtoning fra AEHs side, ville hundeoppdretteren mest sannsynlig oppfatte som sorg etter at AEHs forrige hund mtte avlives den vren.
"Du snakker om at noen kan ha utnyttet en situasjon, men hvordan skulle TH kunne utbetale lsepenger hvis han satt i varetekt? Det m du nesten forklare.
Mener du at det var med beregning at TH ville slippe ut etter 10 dager i varetekt?"
- Den trengs ingen forklaring. Kidnapperne nsket ikke at politiet skulle bli innblandet.
Til informasjon s var det politiet som pgrep TH og satte han i varetekt.
"Angende det med psykopatoffer, s syntes jeg at det er merkelig at du kan mene at hun ikke var noe slikt offer nr du ser alle tegnene p at TH er psykopat.
Du har selv sagt at du har blitt utsatt for en psykopat, over s lang tid og p en snn grov mte, at du hadde utviklet det ene og det andre."
- N er du tilbake p ping-pong-diskusjonen igjen, hvor du pstr noe jeg aldri har skrevet.
Dette er et typisk eksempel p trolling, som ikke bygger p misforstelser, men som er et direkte forsk p delegge diskusjonen. Trams!
"For THs vedkommende snakker vi om dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse."
- Du snakker om dette - ikke vi. Det er ikke mulig trekke slike konklusjoner utifra hva vi vet.
Du har ftt psykopat p hjernen.
"Han har skrevet i dagbkene at han fryktet de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe mtte gjres. Han hadde skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet s nekter han for noe skilsmisse, og psto at de hadde et veldig godt ekteskap.
Det er jo her motivet ligger."
- Jeg synes ikke at dette er et overbevisende motiv. Enhver skilsmisse vil prege konomien negativt, uansett og du er fattig eller rik. Det samme gjelder sosial status, mine og dine venner osv.
Hagen-ekteparets turbulente ekteskap har aldri vrt en hemmelighet. Nr TH sier at de hadde et godt ekteskap, s forklarer han ogs at turbulensen/lidenskapen er det som har vrt beviset p at deres kjrlighet var ekteflt. Det er mange som mener at litt sjalusi er sunt for samlivet, at det er gnisten til et godt og spennende samliv, og det er det TH sier.
TH sier at han ikke visste noe om at AEH nsket avslutte ekteskapet. Det er jo ikke lgn, hvis AEH bare hadde fortalt dette til noen av sine venner. Det finnes andre rsaker til at man nsker skille seg enn vold. Det er en klassiker at den ene parten i et forhold er mer fornyd med forholdet enn den andre. Det betyr ikke at den andre parten lyver.
Nei, det som har fremkommet er ikke nok til dmme TH.