Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-09, 17:29
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, TH var bekymret for AEH lenge fr han s bakhonet.
rsaken var at hun ikke svarte p telefonen.
Du fremstiller det som skjedde p en usaklig mte, er ironisk, lar vre nevne visse detaljer, overdriver andre detaljer.
I en diskusjon s man tle at andre er uenig, tyr man til personangrep, vrir og vender p alt, slik at meningsinnholdet blir totalt ugjenkjennelig, s leder ikke diskusjonen til noe som helst.
P diskusjonsforum blir det veldig irriterende for andre lese slik ping-pong diskusjon, derfor kan man ikke svare alle disse trollene. Det kan vre fristende til tider, for man nsker jo bli forsttt, men det bygger ikke p misforstelser.

Du har rtt i att han var bekymrad lnge fre han sg p bakhonet den dagen, han var bekymrad lnge fre det fr att AE ville skilja sig frn honom. Drfr la han sin plan om kidnappning av AE, psykopater vill inte lta sin partner komma sig undan.

Vi kan vara enig i att vi r oenig, det r ju inte precis s att jag tycker ngot av det du har skrivit r sakligt heller.
Citera
2021-05-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du mener konstruere tiltale. Du snakker om bortkastet tid og penger. Minner om saken mot milliardren Fredriksen som de satte i varetekt 113 dager fordi de mente han fylte tanken p sine tankbter med olje fra lasten. Det hele endte med at saken ble henlagt og at Fredriksen sa fra seg statsborgerskapet og flyttet fra landet.

Drapssaker er alltid mye alvorligere enn vinningskriminalitet. Ingen skal f slippe unna med drap.

Fredriksen er off topic.
Citera
2021-05-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vet vi at TH ikke ringte hjem til husets fasttelefon, kun til AEHs mobiltelefon?
Her er Minnimus sin oppdaterte tidslinje fra 2020.
'..................'
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH mter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Hvor lenge varte samtalen med hhb1. Ansl 2 minutter, merkelig kort nr hele familien desperat leter etter aeh. Th vet n intet om kidnapping og brev. Ansltt samtale ferdig 14.03. Th legger p tlf og flyr en runde til og leter, feks 2 min til. Endelig finner han brevet 14.05. Bruker litt tid til ta det ut av konvolutt og setter seg i godstolen 14.06. Leser ihht egne uttalelser det lange brevet meget grundig, srlig om krypto. Under 4 minutter senere har han lest, vurdert og sltt nummeret til politiet. Tro det den som vil..
Citera
2021-05-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har ikke hrt noe rykte om at hun var dement, men derimot noe snakk om at hun var observert forvirret i gata. Det kan jo strekkes i hvilken retning man vil.
Kanskje hadde hun hjernerystelse etter at TH hadde gitt henne en rekke slag mot hodet.
At han er kapabel til utfre vold, det vet vi fra tidligere. Bla. det 17-mai-bildet der hun hadde en stor kul noen cm ovenfor hndleddet, og ogs anmeldelsen mot TH der han truet med drepe.
Denne trusselen gjenspeiles jo i notatbkene der han snakker om drepe sakte men sikkert.
Tilbake til det med demens; Det er ingenting som tyder p demens.
Hundeoppdretteren er regne som veldig seris. De har hatt mye kontakt fr og etter kjpet av valp, og denne oppdretteren ville aldri solgt en valp til en person som var dement.
AE var frisk og sporty, og s frem til mer aktiv hverdag med ny hund.
Folk i foreningen mener at hun hadde en ny giv, at hun virket mer bestemt, at hun var i ferd med ta kontroll over eget liv, ikke at hun var i ferd med miste den.
Du snakker om at noen kan ha utnyttet en situasjon, men hvordan skulle TH kunne utbetale lsepenger hvis han satt i varetekt? Det m du nesten forklare.
Mener du at det var med beregning at TH ville slippe ut etter 10 dager i varetekt?
I varetekt blir det jo umulig for han kommunisere med den skalte mottakeren.
Hvis ikke Lagmannsretten hadde sluppet han ut, s hadde han vrt der inne enn den dag i dag.
Angende det med psykopatoffer, s syntes jeg at det er merkelig at du kan mene at hun ikke var noe slikt offer nr du ser alle tegnene p at TH er psykopat.
Du har selv sagt at du har blitt utsatt for en psykopat, over s lang tid og p en snn grov mte, at du hadde utviklet det ene og det andre. Det du sa at din ektemann var, var narsissist.
For THs vedkommende snakker vi om dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse.
Alle disse tre faller inn under fellesbegrepet psykopat.
Og da er det merkelig at du fornekter dette med psykopati, nr du vet veldig godt hva en psykopat er.
Nr det gjelder det med motiv, s er det kun TH som har motiv. Du m gjerne skrive hva du vil.
Han har skrevet i dagbkene at han fryktet de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe mtte gjres. Han hadde skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet og de frste avhrene, s nekter han for noe skilsmisse, og psto at de hadde et veldig godt ekteskap.
Det er jo her motivet ligger.

Sitater og svar:

"Jeg har ikke hrt noe rykte om at hun var dement, men derimot noe snakk om at hun var observert forvirret i gata."

- Joda, dette ryktet har fremkommet tidligere i trden.

"At han er kapabel til utfre vold, det vet vi fra tidligere. Bla. det 17-mai-bildet der hun hadde en stor kul noen cm ovenfor hndleddet, og ogs anmeldelsen mot TH der han truet med drepe."

- Dette er jo bare tull og tys. Vi vet ikke om TH er voldelig. Jeg har hatt kuler ved hndleddet flere ganger, og det var aldri pga vold.

"Denne trusselen gjenspeiles jo i notatbkene der han snakker om drepe sakte men sikkert."

- Nei, det er feil tankerekkeflge.
TH har skrevet i dagboken sin om en hendelse, hvor han truet eks-svogeren med drepe ham sakte men sikkert, etter at TH hadde ftt vite at eks-svogeren og AEH hadde hatt et seksuelt forhold bak hans rygg.

Eks-svogeren er etter min mening et levende bevis p at TH ikke har "stor vold- og gjennomfringskapasitet".

Det at TH skrev om hendelsen i dagboken sin, vitner heller om at TH ble sjokkert over sin egen reaksjon.
TH skrev om hendelsen da han oppskte eks-svogeren og truet han med vpen.
Nettopp derfor er jeg skeptisk til det ha vpen hjemme - verden er full av idioter som kan vippe deg av pinnen hvert yeblikk - jeg slutter aldri med bli sjokkert. Det er instinktivt.
Vpen burde vrt oppbevart i "vpenbank" - eller noe i den duren.

"Tilbake til det med demens; Det er ingenting som tyder p demens."

- Jo, ryktet om demens kan forklare hvorfor AEH har uttalt seg forskjellig om samme sak. Det kan forklare hvorfor noen venner har opplevd henne glad og fornyd, mens andre opplevde henne som trist og bekymret.

Det er tvilsomt at hundeoppdretteren ville gjennomskuet at AEH var begynnende dement, hvis det var tilfellet. I et slikt mte, som dreide seg om anskaffelse av ny hund, s ville det hatt en positiv innvirkning p AEHs eventuelle lidelse. En deprimert fremtoning fra AEHs side, ville hundeoppdretteren mest sannsynlig oppfatte som sorg etter at AEHs forrige hund mtte avlives den vren.

"Du snakker om at noen kan ha utnyttet en situasjon, men hvordan skulle TH kunne utbetale lsepenger hvis han satt i varetekt? Det m du nesten forklare.
Mener du at det var med beregning at TH ville slippe ut etter 10 dager i varetekt?"

- Den trengs ingen forklaring. Kidnapperne nsket ikke at politiet skulle bli innblandet.
Til informasjon s var det politiet som pgrep TH og satte han i varetekt.

"Angende det med psykopatoffer, s syntes jeg at det er merkelig at du kan mene at hun ikke var noe slikt offer nr du ser alle tegnene p at TH er psykopat.
Du har selv sagt at du har blitt utsatt for en psykopat, over s lang tid og p en snn grov mte, at du hadde utviklet det ene og det andre."

- N er du tilbake p ping-pong-diskusjonen igjen, hvor du pstr noe jeg aldri har skrevet.
Dette er et typisk eksempel p trolling, som ikke bygger p misforstelser, men som er et direkte forsk p delegge diskusjonen. Trams!

"For THs vedkommende snakker vi om dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse."

- Du snakker om dette - ikke vi. Det er ikke mulig trekke slike konklusjoner utifra hva vi vet.
Du har ftt psykopat p hjernen.

"Han har skrevet i dagbkene at han fryktet de konomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe mtte gjres. Han hadde skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet s nekter han for noe skilsmisse, og psto at de hadde et veldig godt ekteskap.
Det er jo her motivet ligger."

- Jeg synes ikke at dette er et overbevisende motiv. Enhver skilsmisse vil prege konomien negativt, uansett og du er fattig eller rik. Det samme gjelder sosial status, mine og dine venner osv.

Hagen-ekteparets turbulente ekteskap har aldri vrt en hemmelighet. Nr TH sier at de hadde et godt ekteskap, s forklarer han ogs at turbulensen/lidenskapen er det som har vrt beviset p at deres kjrlighet var ekteflt. Det er mange som mener at litt sjalusi er sunt for samlivet, at det er gnisten til et godt og spennende samliv, og det er det TH sier.
TH sier at han ikke visste noe om at AEH nsket avslutte ekteskapet. Det er jo ikke lgn, hvis AEH bare hadde fortalt dette til noen av sine venner. Det finnes andre rsaker til at man nsker skille seg enn vold. Det er en klassiker at den ene parten i et forhold er mer fornyd med forholdet enn den andre. Det betyr ikke at den andre parten lyver.

Nei, det som har fremkommet er ikke nok til dmme TH.
Citera
2021-05-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvor lenge varte samtalen med hhb1. Ansl 2 minutter, merkelig kort nr hele familien desperat leter etter aeh. Th vet n intet om kidnapping og brev. Ansltt samtale ferdig 14.03. Th legger p tlf og flyr en runde til og leter, feks 2 min til. Endelig finner han brevet 14.05. Bruker litt tid til ta det ut av konvolutt og setter seg i godstolen 14.06. Leser ihht egne uttalelser det lange brevet meget grundig, srlig om krypto. Under 4 minutter senere har han lest, vurdert og sltt nummeret til politiet. Tro det den som vil..

Han har lst brevet, nr han ringer til datteren og snnen. Det mrkelige er, at han ikke lige samler brnene, og taler og rdfrer sig med dem om, hvad de skal gre i den situation. Men mske er der en forklaring p det?
Senast redigerad av rlk73 2021-05-09 kl. 18:16.
Citera
2021-05-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja, det er mye som skal passe inn p den korte halvtimen fra da TH kom hjem og frem til han ringte ndsamtalen.

Nr det gjelder samtalen med datter fra kl. 14:01 er det nok forklart at TH skal ha funnet trusselbrevet p det tidspunktet. Det er nok samme datter han pratet med kl. 13:40 da brevet ikke var tema. S kan det tenkes at han ringte henne opp igjen kl 14:01 pga brevet.

Uansett er tiden knapp fr politiet ble kontaktet. TH skal da ha gjennomgtt hele huset, gtt fra rom til rom i de ulike etasjene, sjekket garasjen, hatt flere telefonsamtaler, lett etter AE sin mobiltelefon, funnet og sett til hunden, etterhvert funnet trusselbrevet, satt seg i stua og lest det grundig. I tillegg gjort ulike vurderinger og tenkt igjennom hva han skulle gjre og fortelle til politiet.
Citera
2021-05-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Har blitt fundert tidligere i trden p hvem som initierte dette intervjuet 3 mnd fr forsvinning.
Eiendomsutvikler Tom Hagen fra Lrenskog litt st for Oslo gjorde gode penger p sitt strmsalg-selskap og sine eiendomsinvesteringer i fjor. Av en omsetning p nesten 2,4 milliarder kroner, satt han igjen med 174 millioner kroner etter skatt, rekordresultat.
https://www.dn.no/marked/tom-hagen/s...jor/2-1-387353

Jeg tror at det er TH som initierte dette intervjuet.

Fordi at det ville virker troverdig at det ikke ville ser ut som om TH ville vaere oppdragsgiver.

Alt for f det til virke s troverdig som mulig.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-05-09 kl. 18:18.
Citera
2021-05-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Scotland Yard anses som eksperter p kidnappingssaker med utpressing. Deres anbefalte strategi er at det skal fremst som at Politiet og nrmeste familie er i pen konflikt. Dette i hp om at kidnapperne skal kommunisere mer med familien. Dette lrte jeg n i dag etter ha hrt denne podcast-episoden;

https://open.spotify.com/episode/2xd...RZenY2RBj4EXMA

(Podcast: Fallen jag aldrig glmmer. Episode: 49. Det omvnda Stockholmssyndsromet)

Hva kan dette bety for Lrenskog-saken? 🕵️‍♂️
Det er i dette landskapet jeg befinner meg i, nr jeg snakker om at alt kan vre et spill.
Citera
2021-05-09, 18:22
Medlem
Det er jo selve formen p bakhonet https://ibb.co/ZYyJ5YR som gjr bakhonet til en perfekt drstopper. S snart du prver g ut av huset, blokkere bakhonet dra og har samme effekt som en vanlig drstopper https://ibb.co/zrv1qR7
Citera
2021-05-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis den tilsynelatende konflikten mellom politiet og familien i dette spesifikke tilfellet
var f "motparten" til kommunisere mer, har jo det gtt srdeles drlig.
Hva vet du om det ?
Citera
2021-05-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avero
Jeg syns at tittelen p denne trden burde endres, politiet mener bestemt at hun ikke ble kidnappet
Det blir problematisk - politiet etterforsker jo fremdeles kidnapping-hypotesen.
Citera
2021-05-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er mye som skal passe inn p den korte halvtimen fra da TH kom hjem og frem til han ringte ndsamtalen.

Nr det gjelder samtalen med datter fra kl. 14:01 er det nok forklart at TH skal ha funnet trusselbrevet p det tidspunktet. Det er nok samme datter han pratet med kl. 13:40 da brevet ikke var tema. S kan det tenkes at han ringte henne opp igjen kl 14:01 pga brevet.

Uansett er tiden knapp fr politiet ble kontaktet. TH skal da ha gjennomgtt hele huset, gtt fra rom til rom i de ulike etasjene, sjekket garasjen, hatt flere telefonsamtaler, lett etter AE sin mobiltelefon, funnet og sett til hunden, etterhvert funnet trusselbrevet, satt seg i stua og lest det grundig. I tillegg gjort ulike vurderinger og tenkt igjennom hva han skulle gjre og fortelle til politiet.

Men mener ikke politiet at han i tillegg til alt dette har ryddet opp etter etter et drap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in