Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-09, 18:44
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Fordi da ville etterforskningen startet med at man s etter et lik, i tillegg til at man
da angivelig mtte ha en viss id om hvor AEH var da "ulykken" inntraff. Det ville
alts ke sjansene betraktelig for at liket ville bli lokalisert, og med et lik ville man
ogs lettere kunne konstatere ddsrsak, og dermed avslre falskt spill.

Med et fingert kidnappingsplott og pflgende "forhandlinger" av den sorten vi har
vrt vitne til, har GM kjpt seg verdifull tid med tanke p innhenting av viktige beviser -
ikke bare AEH selv, men ogs digitale spor som ofte kun lagres for en begrenset periode.
I tillegg har man da hatt lokk p saken i flere mneder, slik at mulige vitneobservasjoner
kan ha uteblitt. I tillegg har man den angivelige livsfaren man evt. utsatte AEH for hvis
hun virkelig ble holdt fanget i live.

Selvsagt sa han det! Enhver som blir utsatt for noe spass dryt ville jo sannsynligvis
bli overrasket.

Takk, Svartediket. Det er snn jeg ser det og.
Citera
2021-05-09, 18:49
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er p FB for diskutere saken. At du blir provosert av at jeg lurer p om det finnes sannhet i ryktene om at AEH hadde begynnende demens tror jeg ingenting p du har vrt spass lenge p FB at du vet at du m tle spass.
Jeg hrer ikke et kvekk om at du er provosert for hvordan det spekuleres om de aller nrmeste til AEH.
Dobbeltmoral!

Jo, jeg har forsvart barna mange ganger, inkludert TEH.
Citera
2021-05-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
hele tiden forklare sin mislykkede etterforskning med at TH var s veldig lur. Blir for dumt.

Synes ikke han virker lur i det hele tatt. Selv om han har tjent milliarder p det han driver med.
TH er altfor god p skyter til vre et geni, men han kan umulig vre direkte dum.
Han er vel ogs et menneske med alle sine feil - akkurat som oss andre - inkl politi og musikere
Citera
2021-05-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jo, jeg har forsvart barna mange ganger, inkludert TEH.
TH er ogs AEHs familie - han er far til hennes barn og han er bestefar - s hva er ditt poeng med din selektive empati. Du vet ikke hvem som er GM - du tror - akkurat som oss andre. Politiet har ingen empiriske bevis mot TH, men han har alibi.
Du er for gammel p FB for kjre den retorikken du gjr.
Hvis man er redd for sre andres flelser, s br man ikke delta i diskusjoner av dette slaget - gjr man det likevel s fr man passe seg selv - hvem som har rett er en annen sak.
Citera
2021-05-09, 19:48
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hva vet du om det ?

Og hva vet du om at det kun var 1 person som kommunicerade med polisen p nett, hur vet du att det inte var fler n 1 person som str bak kommunikationen?
Citera
2021-05-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvor lenge varte samtalen med hhb1. Ansl 2 minutter, merkelig kort nr hele familien desperat leter etter aeh. Th vet n intet om kidnapping og brev. Ansltt samtale ferdig 14.03. Th legger p tlf og flyr en runde til og leter, feks 2 min til. Endelig finner han brevet 14.05. Bruker litt tid til ta det ut av konvolutt og setter seg i godstolen 14.06. Leser ihht egne uttalelser det lange brevet meget grundig, srlig om krypto. Under 4 minutter senere har han lest, vurdert og sltt nummeret til politiet. Tro det den som vil..

Samtaleemner er ikke tema. Jeg lurer p om hvordan Ittno vet at TH ikke ringte til fasttelefonen?
"En av mange detaljer er at han var s bekymret at han ikke ringte hjem til husets fasttelefon."
Jeg kan ikke se at dette fremgr av tidslinjen. Jeg tror heller ikke at dette er omtalt i trden? Venter spent p nye opplysninger.
Citera
2021-05-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er mye som skal passe inn p den korte halvtimen fra da TH kom hjem og frem til han ringte ndsamtalen.

Nr det gjelder samtalen med datter fra kl. 14:01 er det nok forklart at TH skal ha funnet trusselbrevet p det tidspunktet. Det er nok samme datter han pratet med kl. 13:40 da brevet ikke var tema. S kan det tenkes at han ringte henne opp igjen kl 14:01 pga brevet.

Uansett er tiden knapp fr politiet ble kontaktet. TH skal da ha gjennomgtt hele huset, gtt fra rom til rom i de ulike etasjene, sjekket garasjen, hatt flere telefonsamtaler, lett etter AE sin mobiltelefon, funnet og sett til hunden, etterhvert funnet trusselbrevet, satt seg i stua og lest det grundig. I tillegg gjort ulike vurderinger og tenkt igjennom hva han skulle gjre og fortelle til politiet.

I tillegg mener politiet at det er sannsynlig at Hagen har bidratt med vasking og rydding av stedet fr han varslet politiet om at kona var borte.
Det m ha vrt rimelig hektisk.
Citera
2021-05-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Samtaleemner er ikke tema. Jeg lurer p om hvordan Ittno vet at TH ikke ringte til fasttelefonen?
"En av mange detaljer er at han var s bekymret at han ikke ringte hjem til husets fasttelefon."
Jeg kan ikke se at dette fremgr av tidslinjen. Jeg tror heller ikke at dette er omtalt i trden? Venter spent p nye opplysninger.
Anne-Elisabeth Hagen hadde 21 anrop ut og inn av telefonen dagen hun forsvant. Ektemannen Tom Hagen stod for tte innkommende anrop, men fikk aldri svar. Foto: Privat, brukes med tillatelse. Montasje, Nettavisen.
- Aktivitet p fornrmedes mobiltelefon er interessant for politiet, sier ptaleansvarlig Haris Hrenovica til Nettavisen.
- Aktivitet p fornrmedes mobiltelefon er interessant for politiet, og kan bidra til kaste lys over hva som har skjedd, sier politiadvokat Haris Hrenovica til Nettavisen.
Ulike kilder forteller til Nettavisen at Anne-Elisabeth alltid besvarte anrop, eller ringte raskt opp igjen dersom hun av en eller annen grunn ikke fikk svart.

I avhr har Tom Hagen forklart at han var bekymret for sin kone da han ikke fikk svar. Politiet, som mistenker Hagen for drapet av konen, stusser over realiteten i dette. Enkelte etterforskere skal internt ha tatt opp at dette skal vre en del av det de mener er en tydelig planlagt villedning.
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...-95-3423974009
Citera
2021-05-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Anne-Elisabeth Hagen hadde 21 anrop ut og inn av telefonen dagen hun forsvant. Ektemannen Tom Hagen stod for tte innkommende anrop, men fikk aldri svar. Foto: Privat, brukes med tillatelse. Montasje, Nettavisen.
- Aktivitet p fornrmedes mobiltelefon er interessant for politiet, sier ptaleansvarlig Haris Hrenovica til Nettavisen.
- Aktivitet p fornrmedes mobiltelefon er interessant for politiet, og kan bidra til kaste lys over hva som har skjedd, sier politiadvokat Haris Hrenovica til Nettavisen.
Ulike kilder forteller til Nettavisen at Anne-Elisabeth alltid besvarte anrop, eller ringte raskt opp igjen dersom hun av en eller annen grunn ikke fikk svart.

I avhr har Tom Hagen forklart at han var bekymret for sin kone da han ikke fikk svar. Politiet, som mistenker Hagen for drapet av konen, stusser over realiteten i dette. Enkelte etterforskere skal internt ha tatt opp at dette skal vre en del av det de mener er en tydelig planlagt villedning.
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...-95-3423974009
Det str ingenting om fasttelefonen der.
Citera
2021-05-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er i dette landskapet jeg befinner meg i, nr jeg snakker om at alt kan vre et spill.

Interessant, og her ble det etter kort tid sltt riksalarm.
Citera
2021-05-09, 23:21
Medlem
lanseringsdatoen er fjerna, prver noen stoppe boka?
Citera
2021-05-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Men mener ikke politiet at han i tillegg til alt dette har ryddet opp etter etter et drap?

Jo, politiet mener at han ryddet/vasket. Isfall m han ha kvittet seg med vaskefilla og vaskebtta. Hvor ble det av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in