Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dren er lst for at ingen andre enn TH skal "oppdage" at AE er forsvunnet. Og for at ingen skal delegge stagingen.

TH vurderer kidnappingsplotet som mer troverdig om ytterdren er ulst enn om ytterdren skulle vre lst. Kidnappere som vasker og lser etter seg ... nei, det ville ha blitt for mye.

Hvis disse GM tok med seg nkkelen, ville det vre naturlig skifte ls. Vet du om det ble gjort?

Du misser poenget. Dersom TH er skyldig og alt dette er arrangert av han selv: Det har ingenting si for historien om dra var lst eller ulst, eller om det l et bakhon der eller ikke. Ingen av disse tingene fr et arrangert scenario til virke mer troverdig. Han kunne sagt: Jeg kom hjem, dra ulst, dama borte. Hvis han slik dere pstr er s utspekulert og har planlagt dette i lang tid vil det innebre en god del research. Alle som vet litt om kriminalhistorie vs lgn vet at jo mer intrikat en lgn er, jo mer sannsynlig at den blir avslrt. Skal du lyve om noe kriminelt du har gjort, hold det enkelt og s nre sannheten som mulig. Ikke bland inn bakhon og lste drer og nkler og telefoner du ikke hrer. Finner det svrt usannsynlig at en "mestehjerne som har planlagt og gjennomfrt rhundrets forbrytelse" ikke skal ha tenkt gjennom disse tingene.

Jeg mener det tyder p at han dekker over for noen andre, evt har blitt dratt inn i saken selv etterhvert.
Senast redigerad av katastrofetanken 2021-05-13 kl. 18:56.
Citera
2021-05-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var det ikke du som mente at ogs ru var helt uskyldig.
Hva er det du mener han er skyldig i ? Uaktsom medvirkning til bortfring ?
Citera
2021-05-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
I bogen str der, at han mener, at den er blevet lagt der, for at politiet skal tro de har brugt hovedindgangen nr de i realiteten kan have brugt verandadren p bagsiden af huset.
Kidnapperen har trolig gtt bde inn og ut verandadren og derfor sperret hovedinngangen med bakhonet.
Citera
2021-05-13, 19:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det er akkurat det. Jeg har ofte lurt p om politiet blffer om at hettemannen er sjekket ut av saken. Jobber politiet snn? Jeg vet ikke.

Politiet kan nok tenkes "blffe" snn rent taktisk, men om dette gjelder hettemannen vet jeg ikke.
Litt pfallende at videoen fikk snn oppmerksomhet, dde hen og s flere mneder etterp bare
avsluttet med at en hadde meldt seg.

Tidspunktene for disse opptakene, og bevegelsene hans er jo interessante, tross alt.

Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Dersom TH er skyldig og alt dette er arrangert av han selv: Det har ingenting si for historien om dra var lst eller ulst, eller om det l et bakhon der eller ikke. Ingen av disse tingene fr et arrangert scenario til virke mer troverdig. Han kunne sagt: Jeg kom hjem, dra ulst, dama borte. Hvis han slik dere pstr er s utspekulert og har planlagt dette i lang tid vil det innebre en god del research. Alle som vet litt om kriminalhistorie vs lgn vet at jo mer intrikat en lgn er, jo mer sannsynlig at den blir avslrt. Skal du lyve om noe kriminelt du har gjort, hold det enkelt og s nre sannheten som mulig. Ikke bland inn bakhon og lste drer og nkler og telefoner du ikke hrer. Finner det svrt usannsynlig at en "mestehjerne som har planlagt og gjennomfrt rhundrets forbrytelse" ikke skal ha tenkt gjennom disse tingene.

Dette er gode poenger. Str TH bak, kan vi vel si at han overspiller p nr sagt alle punkter -
bortsett fra ett - han burde brukt mer energi p late som om han nsket finne sin kone.

Citat:
Jeg mener det tyder p at han dekker over for noen andre, evt har blitt dratt inn i saken selv etterhvert.

Hvem i sfall? TEH? Hele saken fr jo nesten et litt snn Orderud-aktig preg med alle disse lse trdene.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-13 kl. 19:13.
Citera
2021-05-13, 20:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Bortkastet tid diskutere med deg. Du diskuterer ikke du, du slr fast at slik var det. Basta!
P samme mte som Kornblomst. Hun "vet" "helt sikkert", at dren var lst. Tpelig, men avslrer at man jager etter detaljer som bekrefter ens egen teori.
Det er n engang snn at alt peker mot at dette var et konedrap, og det finnes ikke fnugg av andre muligheter enn at TH sto bak dette, med noe hjelp til alibi, kryptoplott og staging/vasking.
Citera
2021-05-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Politiet kan nok tenkes "blffe" snn rent taktisk, men om dette gjelder hettemannen vet jeg ikke.
Litt pfallende at videoen fikk snn oppmerksomhet, dde hen og s flere mneder etterp bare
avsluttet med at en hadde meldt seg.

Tidspunktene for disse opptakene, og bevegelsene hans er jo interessante, tross alt.

Dette er gode poenger. Str TH bak, kan vi vel si at han overspiller p nr sagt alle punkter -
bortsett fra ett - han burde brukt mer energi p late som om han nsket finne sin kone.

Hvem i sfall? TEH? Hele saken fr jo nesten et litt snn Orderud-aktig preg med alle disse lse trdene.

Ikke usannsynlig ar hen hinter til TEH. Og angende THs kommentar om verandadren, er det ikke lenge siden jeg argumenterte for at det var fornuftig bre AEH ut verandadren, og videre til en ventende bil p snuplassen ved gangveien. Ved bruke hovedinngangen, mener jeg det er strre fare for bli observert av tilfeldige forbipasserende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforlp, vil det vre en undvendig risiko ved bruke hovedinngangen.
En annen ting er disse observasjonene av lys p gangveien. Politiet er usikre p om det i det hele tatt er lys fra kjrety. Vi har heller ingen vitner som sttter observasjonene. Det vi derimot har en vitneobservasjon av, er SUVen som drev "ureglementert kjring" ved borettslaget. Hvis dette har vrt et uaktsomt drap, kan det vre TEHs medhjelper som var frer av bilen, og oppdraget har da vrt ha vrt hente AEH. Kan i s fall ha kjrt ut fra omrdet via Sloraveien.
Hvorfor hrer vi ikke mer om dette kjretyet? Mange villaeiere har overvkningskamera, i tillegg er mange biler utstyrt med dashbordkamera. Jeg synes politiet har vist en pfallende liten interesse for denne bilen, i alle fall utad.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-05-13 kl. 21:04.
Citera
2021-05-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det blir jo bare spekulasjoner, men mtp TEHs fortid, rusproblematikk og pengeproblemer kombinert med at han passet valpen og derfor var i SV kvelden fr, scenarioet p badet, at han ikke husker samtalen med mora og at TH ikke oppdaget AEs telefon fr etter snnen hadde kommet s synes jeg det ser skummelt ut for han.
Jeg har ogs hrt lse rykter om at han skal ha innrmmet noe til utenforstende i ruset tilstand, men dette kan jeg p ingen mte bekrefte.

Noe kan ha skjedd mellom snn og mor etter at TH dro p jobb, TH kan ha vrt helt uvitende men ftt gradvis innsyn etterhvert, og str da overfor et umulig valg nr det kommer til lyve eller sende sin egen snn i fengsel - for lang tid.

Uansett, utrolig trist og tragisk. TH ser bunnlst ulykkelig ut og hele familien er sikkert knust. Jeg skulle nske noen her inne var litt mer forsiktige med de verste personkarakteristikkene, for det er jo utrolig knusende hvis det skulle vre feil. Jeg mener det er forskjell p spekulere i saken og karakterisere noen som en iskald morder/psykopat/narsissist/konemishandler. Jeg er klar over at jeg selv ogs spekulerer, men jeg sier ikke noe om bakgrunnen for disse handlingene, og tror at man helt fint kan vre et verdifullt, oppegende og bra menneske selv om man har drept noen (men det sprs jo litt hvordan s klart). Ulykker skjer. Raseri skjer. Folk mister hodet og gjr de merkeligste ting.

Jeg har ftt en advarsel siden jeg navnga en bruker her inne som har vrt ivrig p personkarakteristikkene, s mulig at jeg blir utestengt. I s fall: peace out, vr snille(re) med hverandre. Det har vrt mye her som har vrt spennende og interessant!
Citera
2021-05-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er n engang snn at alt peker mot at dette var et konedrap, og det finnes ikke fnugg av andre muligheter enn at TH sto bak dette, med noe hjelp til alibi, kryptoplott og staging/vasking.

Du bekrefter nok en gang at du ikke diskuterer, du har forlengst "oppklart" saken. Det er mulig du fr rett, men det er alt for tidlig konkludere. Din hypotese, med innlagt stoppeklokkepresisjon og en hel serie med momenter som skal klaffe, er i mine yne mindre troverdig, enn Bolonys teori om en ulykke/et uaktsomt drap.
Citera
2021-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Det blir jo bare spekulasjoner, men mtp TEHs fortid, rusproblematikk og pengeproblemer kombinert med at han passet valpen og derfor var i SV kvelden fr, scenarioet p badet, at han ikke husker samtalen med mora og at TH ikke oppdaget AEs telefon fr etter snnen hadde kommet s synes jeg det ser skummelt ut for han.
Jeg har ogs hrt lse rykter om at han skal ha innrmmet noe til utenforstende i ruset tilstand, men dette kan jeg p ingen mte bekrefte.

Noe kan ha skjedd mellom snn og mor etter at TH dro p jobb, TH kan ha vrt helt uvitende men ftt gradvis innsyn etterhvert, og str da overfor et umulig valg nr det kommer til lyve eller sende sin egen snn i fengsel - for lang tid.

Uansett, utrolig trist og tragisk. TH ser bunnlst ulykkelig ut og hele familien er sikkert knust. Jeg skulle nske noen her inne var litt mer forsiktige med de verste personkarakteristikkene, for det er jo utrolig knusende hvis det skulle vre feil. Jeg mener det er forskjell p spekulere i saken og karakterisere noen som en iskald morder/psykopat/narsissist/konemishandler. Jeg er klar over at jeg selv ogs spekulerer, men jeg sier ikke noe om bakgrunnen for disse handlingene, og tror at man helt fint kan vre et verdifullt, oppegende og bra menneske selv om man har drept noen (men det sprs jo litt hvordan s klart). Ulykker skjer. Raseri skjer. Folk mister hodet og gjr de merkeligste ting.

Jeg har ftt en advarsel siden jeg navnga en bruker her inne som har vrt ivrig p personkarakteristikkene, s mulig at jeg blir utestengt. I s fall: peace out, vr snille(re) med hverandre. Det har vrt mye her som har vrt spennende og interessant!

Jeg er enig med deg, og jeg tror tampen brenner. Men vr obs p reglene. Dine meningsmotstandere benytter enhver anledning til rapportere.
Citera
2021-05-13, 21:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du bekrefter nok en gang at du ikke diskuterer, du har forlengst "oppklart" saken. Det er mulig du fr rett, men det er alt for tidlig konkludere. Din hypotese, med innlagt stoppeklokkepresisjon og en hel serie med momenter som skal klaffe, er i mine yne mindre troverdig, enn Bolonys teori om en ulykke/et uaktsomt drap.
Du har rett, jeg diskuterer ikke HVEM som str bak, men HVORDAN det har foregtt, noe jeg mener er det eneste interessante n.
Citera
2021-05-13, 23:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ikke umulig at det er slik du skisserer. Men det er fremdeles noen "x-faktorer" i saken, slik som
opprettelsen av kryptokonto, RU-TH-mtene om monero etc.

Og ikke minst ekstremt respektlst overfor det virkelige offeret i saken - AEH.
Det kan ikke unnskyldes.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-13 kl. 23:16.
Citera
2021-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jaha, og hvilken kidnappinger er det ? Eller er dette bare noe RU finner p ? I s fall, hvorfor gjr han det ?

Ikke rart TH nevnte RU, dagen etter kidnappingen. Og ikke rart RU endret profilbildet samme dag som kidnappingen fant sted.

At RU har noe med saken gjre er vel hevet over en hver tvil n.

Ja, som jeg har sagt fr og som du da ikke var enig i , han har skrevet trusselbrevet. Man m granske faceooksiden hans nye, nedover flere r tilbake i tid samt den andre facebooksiden han har laget og sammenligne med trusselbrev for finne ut av dette.

Han har skrevet trusselbrevet med 99% sikkerhet. Det betyr ikke at TH ndvendigvis er innvolvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in