Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Andre temaer som har vrt nevnt:

- THs adferd forsvinningsdagen, hele dagen
- resultater av tekniske underskelser AEs mobil, spesielt helseapp, bevegelsessensorer og systemlogg
- badekarhistorien
- mulig ingen av ektepaktene er gyldige, aktualiserer og forsterker THs konomiske motiv

Ja tydelig mobilisering for forstyrre den saklige diskusjonen i trden.

Ja, helseapp og ektepaktene har jo lenge utlst panikk.

Blir interessant se hva av det nye fra boka -badekar og avhrsoppfrsel feks som vil bli triggere.

Jeg tipper opplysningene i kapitlet Politiets indisierekke ogs vil fre til utallige scrollbare sider:

Hagen har ogs forklart at han s konas klr p gulvet da han pnet dra til badet. Politiet mener at han har gitt en presis beskrivelse av buksa og undertyet hennes, selv om klrne l delvis skjult under et hndkle. De synes det er mistenkelig, fordi Hagen i flere avhr har sagt han ikke rrte noen av tingene p badet. [232] Han unngikk berring for ikke avsette DNA, har han forklart.[233]

Det var etter han har gjennomgtt huset sporlst - som en annen Spkelseskladden, men fr han fant brevet, og sledes hadde han ikke kunnskap om at dette var noe kriminelt. Han tenkte DNA. Hun kunne jo fremdeles vre en tur p Metro med tomt batteri.
Citera
2021-05-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ja, helseapp og ektepaktene har jo lenge utlst panikk.

Blir interessant se hva av det nye fra boka -badekar og avhrsoppfrsel feks som vil bli triggere.

Jeg tipper opplysningene i kapitlet Politiets indisierekke ogs vil fre til utallige scrollbare sider:

Hagen har ogs forklart at han s konas klr p gulvet da han pnet dra til badet. Politiet mener at han har gitt en presis beskrivelse av buksa og undertyet hennes, selv om klrne l delvis skjult under et hndkle. De synes det er mistenkelig, fordi Hagen i flere avhr har sagt han ikke rrte noen av tingene p badet. [232] Han unngikk berring for ikke avsette DNA, har han forklart.[233]

Det var etter han har gjennomgtt huset sporlst - som en annen Spkelseskladden, men fr han fant brevet, og sledes hadde han ikke kunnskap om at dette var noe kriminelt. Han tenkte DNA. Hun kunne jo fremdeles vre en tur p Metro med tomt batteri.

Veldig interesssant. hvordan kan han vite at det har hendt noe kriminelt, uten ha lest brevet?

Noe mer interessant som fremkommer i det kapittelet? nytt for meg dette.

Takk.
Citera
2021-05-17, 16:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han unngikk berring for ikke avsette DNA, har han forklart.[233] fr han fant brevet, og sledes hadde han ikke kunnskap om at dette var noe kriminelt.

Dette skurrer, ja.

Han har jo forsvidt en god grunn til ikke stille i avhr nr han driver og forsnakker seg p den mten.
Citera
2021-05-17, 16:19
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Hva handlet trden om fr TT klikker (igjen), og velter ut av seg innlegg etter innlegg med beskyldninger og personangrep?

Jo:

- Avhrene, THs oppfrsel i avhrene
- nkkelen
- THs indre eksil hvor han studerte teologi, mulig sammen med eldstedatteren
- flere punkter som nylig ble diskutert?

Tenker at vi har sett denne TT-mobiliseringen sette inn fr, ofte etter temaer som feks ved arrestasjonen viste seg relevante. Lett tolke det som at trden er inne p noe som br dysses ned.

TTs reaksjoner forteller mye om hvor det trykker. De mme og sentrale punktene. Nr man nevner psykopati, s tar de helt av, s det tyder p at det er et veldig sentralt og oppklarende punkt. Det forteller hvordan en gammel mann p.ga. en skilsmisse kan ta livet av kona si. For det er neppe bare det at hun kunne ta halve formuen, men ogs det at han kunne bli sittende igjen helt alene og fle seg som ingenting. S snn sett gir TT bekreftelser p nr tampen brenner, og det er jo bra.
Citera
2021-05-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Veldig interesssant. hvordan kan han vite at det har hendt noe kriminelt, uten ha lest brevet?

Noe mer interessant som fremkommer i det kapittelet? nytt for meg dette.

Takk.

Reiser seinere enn vanlig

Forklaring om Kvitfjellturen og sms fra AEHs tlf om avlysning henger ikke p greip

Hrte ikke mobilen, hverken nr HHB1 ringte 13:39, eller nr fadttelefonen i huset skal ha ringt den 13:46. Hagen selv sier han IKKE ringte den, str det.

Avvik p tidslinja, bilen drar fra Futurum 13:27, kjretur 7minutter, men sier han nettopp kom inn dra da HHB1 ringte fasttelefon 13:40

Politiet mener THs kjennskap til krypto er mye bedre enn han sier

Oppfrselen i avhr. Unaturlig vrangvilje.

Ektepaktene

THs egne notater om at de str i en skilsmisse, oppimot hans egen benekting av alvorlige samlivsproblemer.

And the list goes on! (Kan liksom ikke klippe og lime mer enn et greit antall sitater).

Interessant bok og nktern bok, som belyser bde for/imot den siktede som gjerningsmann. Lett kjpe p nett. Anbefales.
Citera
2021-05-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
I Norge kan personer dmt til fengsel ske om prvelslatelse etter ha sonet 2/3 av straffen.

Kilde.
42.Lslatelse fra fengselsstraff
Kriminalomsorgen kan lslate domfelte p prve nr vedkommende, medregnet mulig varetektsopphold, har gjennomfrt to tredjedeler av straffen og minst 60 dager.

hjemlet i straffegjennomfringsloven
Citera
2021-05-17, 17:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hrte ikke mobilen, hverken nr HHB1 ringte 13:39, eller nr fadttelefonen i huset skal ha ringt den 13:46. Hagen selv sier han IKKE ringte den, str det.

Fra tidslinjen til MinniMus:
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydunderskelser.
Hvis politiet kan bevise at det ble ringt fra fasttelefonen til AEHs mobil mens TH var i huset, og det
ikke var ham selv, br han jo ha en forklaring p hvem det var som foretok oppringningen.

Alternativt, hvis TH ikke var i huset, har han lyet om det, og ikke sagt hvor han egentlig var.

Et lite "kinderegg" av lgner, dette. Han var alene (lgn#1) inne i huset (lgn#2) men han ringte
ikke fra fasttelefonen kl. 13.46 (lgn#3).

Citat:
THs egne notater om at de str i en skilsmisse, oppimot hans egen benekting av alvorlige samlivsproblemer.

Alts, lgn#4.

Man kan jo godt forst at et par i samlivskrise, under "normale" omstendigheter, gjerne holder
slike konflikter unna offentligheten. Men det stiller seg litt annerledes nr ektefellen er forsvunnet
og det er politiet som stiller sprsml.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-17 kl. 17:24.
Citera
2021-05-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Jeg synes heller ikke det er rart at TH ba politiet konsentrere seg om frste etasje.
Jeg synes heller ikke det er rart at TH blir vanskelig under avhr.

Hvis min samboer ble kidnappet og det l igjen en trussel om at hodet kom til bli kappet av og politiet konsentrerte seg om meg og om feil ting i steden for gjre jobben sin, skal jeg love deg at jeg hadde blitt stressa og at jeg hadde blitt vanskelig ha med gjre. Jeg hadde hatt det veldig travelt med finne samboeren og blitt rasende om politiet kastet bort tiden.
Da hadde jeg bedt dem f litt fart p seg og for i helvete slutte tulle og bedt dem gjre det dem skal. Som uskyldig er det en helt naturlig reaksjon.

Jeg sier dermed ikke at jeg utelukker TH som gjerningsmann. Saken er ikke lst, s det kan jeg ikke gjre. Like lite som dere kan sl fast at han er gjerningsmann. Vi vet alt for lite enda. Nr politiet s tydelig ikke vet, s kan ikke dere vite heller.

Jeg er enig med deg, men vil legge til at om jeg da var milliardr- ville jeg engasjert et eget etterforskerteam. Ikke latt politiet som gjorde alt feil bare f slse bort tiden.

Som noen har nevnt kan dette ha skjedd uten at media eller andre har ftt hre om det.
Citera
2021-05-17, 17:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
om jeg da var milliardr- ville jeg engasjert et eget etterforskerteam.

Hvis du hadde et genuint nske om finne ut av saken ville du nok gjort det. Jeg ogs.

Citat:
Ikke latt politiet som gjorde alt feil bare f slse bort tiden.

Tror ikke de "slser" bort tiden. De er plagt etterforske alle spor i saken, selv om de leder ut i intet.
Det kan ta lang, lang tid.

Citat:
Som noen har nevnt kan dette ha skjedd uten at media eller andre har ftt hre om det.

Jeg vet ikke om jeg ville anse det for hverken smart - eller mulig - holde en slik etterforskning skjult.
Citera
2021-05-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Og du br holde deg for god til snakke om diagnoser, slik du svarte Bolony.
Begynner bli veldig mange psykologer i trden
Citera
2021-05-17, 17:59
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Noen som har lest boken som kan beskrive hvordan Tom Hagen truet AEH til skrive under p papirene er beskrevet? leste nettop anmeldelse av boken hvor det bare nevnes at han truet henne i sjalusi til skrive under p papirer. P forhpnd takk ))

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Han hadde vel 10 vitner ..

Det er ikke beskrevet hvordan hun ble truet, men at hun ble truet til godta avtalen.
Citera
2021-05-17, 18:02
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Skullle vel verken ha behov for trusler eller vpen da?

Avtalen fra 1993 er vel heller ikke rettslig gyldig, s det kan tyde p at det ikke finnes vitner.

Floriss, vr s snill og tenkt litt lenger ... Hvis det er riktig at hun har blitt truet, er det neppe foran vitner. Det skjnner vel alle? Trusler kan ha kommet i forkant, det vil si at hun har ftt klar beskjed om hva som skjer om hun ikke godtar avtalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in