2021-05-10, 22:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Hittills mycket, mycket imponerande av Jesper och Josefin. I vanlig ordning.
Citera
2021-05-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Vem vill ni se i kommande säsong(er)?

Jag vill se
Plura & Carola
Henrik Kruusval & Sounds-Maja
Steffo & Suzanne Reuter
Hasse Aro & GW

Hasse Aro och GW är knappast sannolikt. Fast de jobbat mycket ihop och varit något slags radarpar, har de aldrig varit vänner. De skulle inte ställa upp att delta tillsammans.
Citera
2021-05-10, 23:09
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Vilka lag! Mycket hög nivå. Fin poängställning.
Citera
2021-05-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hasse Aro och GW är knappast sannolikt. Fast de jobbat mycket ihop och varit något slags radarpar, har de aldrig varit vänner. De skulle inte ställa upp att delta tillsammans.

Måste man vara vänner för att vara i samma lag? Jag tänker dynamik.
Citera
2021-05-10, 23:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Å andra sidan finns det flera lag som inte direkt består av vänner. Så länge de inte är ovänner skulle det kunna gå an. Sen har GW tyvärr blivit för skruttig för detta program som kräver både kvicktänkthet och åtminstone viss orientering inom populärkulturen.
Citera
2021-05-10, 23:29
Medlem
Citat:
Måste man vara vänner för att vara i samma lag? Jag tänker dynamik.

Nja, måste och måste. Frågan är om de vill. Skulle du vilja vara i samma lag som någon du jobbat mycket med och kommit halvbra överens med?
Citera
2021-05-10, 23:31
Medlem
Citat:
Nja, måste och måste. Frågan är om de vill. Skulle du vilja vara i samma lag som någon du jobbat mycket med och kommit halvbra överens med?

Om jag får vara med i detta program kan jag ha Göran "kladd" Lambetz som min lagkamrat.
Citera
2021-05-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Å andra sidan finns det flera lag som inte direkt består av vänner. Så länge de inte är ovänner skulle det kunna gå an. Sen har GW tyvärr blivit för skruttig för detta program som kräver både kvicktänkthet och åtminstone viss orientering inom populärkulturen.

Kanske det finns, men kan man ta fram exempel på lag där det funnits kända spänningar mellan deltagarna?
Citera
2021-05-10, 23:38
Medlem
Citat:
Om jag får vara med i detta program kan jag ha Göran "kladd" Lambetz som min lagkamrat.

Hehe, men är annat med någon man känner och om inte direkt ogillat, så ändå långt ifrån älskat. Skulle du vilja vara i samma lag som Britta på löneavdelningen som i 20 år inte gjort annat än tjatat på dina tidrapporter?
Citera
2021-05-10, 23:40
Medlem
Citat:
Kanske det finns, men kan man ta fram exempel på lag där det funnits kända spänningar mellan deltagarna?

Anna Ekström (S) och Göran Hägglund (KD) var ett lag.
Citera
2021-05-10, 23:42
Medlem
Citat:
Hehe, men är annat med någon man känner och om inte direkt ogillat, så ändå långt ifrån älskat. Skulle du vilja vara i samma lag som Britta på löneavdelningen som i 20 år inte gjort annat än tjatat på dina tidrapporter?

Jadå, absolut. Och jag skulle passa på att komma med gliringar.
Citera
2021-05-11, 00:36
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Vilka kända spänningar finns mellan dem?

https://www.expressen.se/noje/aros-b...ningen-med-gw/

Citat:
Men trots alla år som kolleger umgås de två inte, avslöjar Hasse Aro.

– Vi umgås inte direkt, det har vi aldrig gjort. Jag hade en väldigt stor respekt för honom, men han hade också respekt för mig. Vår konstellation landade ganska bra.

Är ni vänner?

– Vänner, jo det kan man säga att vi är. Men vi umgås inte. Jag kan säga så här, om man vänder på frågan: vi är inte ovänner.

Det verkar inte finnas några direkta spänningar där, mer än att de inte är så pass nära att de valt att umgås privat. Jag minns att de hade några heta diskussioner om pressetiska regler i sändning, men sånt där sker på professionell basis. De hade nog utgjort ett bra lag, förutom att GW passerat sin bäst före med några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in