2021-05-13, 21:49
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vore intressant att veta ditt gav, du har ju nd fyllt p en del i r. Har du ngon smrtgrns dr du faktiskt vervger sljer dina aktier i fretaget? Menar den r nere 5% nu n s lnge idag, och detta r en bra dag p brsen.
Mitt gav sitter fortfarande bekvmt under dagens pris.
Nja inte riktigt, det r inte s jag tnker. Priset p aktien r inte det som hade ftt mig att lmna tsla helt. S lnge de kar frsljning, vinst, gr framsteg med fsd osv s hller jag hrt. Att folk har panik pga inflation, rntor, eller vad det nu r berr mig inte, jag fortstter kpa upp aktier p rea. Jag gjorde samma sak frra ret nr Corona var som vrst och det r s jag gr nu med.
Kommer nog hlla till 2030 iaf.
Citera
2021-05-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad r skillnaden sen innan? Hade allt han sagt stmt hade vi haft sjlvkrande Teslor som kunde agera taxi samt massa Cybertrucks och Tesla Semis nu. Allt han gr r att haussa upp frvntningar hela tiden. Han har ju ven ftt betala viten fr sina tweets om att Tesla ska avnoteras frn brsen s d r det vl bara naturligt att han gr vidare till kryptos dr han kan gra vad som helst utan att bli talad fr nt.

De e en sak att haussa upp frvntningar fr man tror p ngot o de ntt helt annat att gra de bara fr att totalsga de en vecka efter. Klassisk pump o dump. Frtroendet fr den hr snubben e 0 just nu. Han gr precis som han vill och kommer undan me de. Skulle aldrig vilja investera i ett bolag med en sn ledare. Teslas aktier r dr dem r idag mest pga Musk, hans bolag (Tesla) r inte ens vrt de hr pengarna. Skulle inte frvna mig ett dugg om han sljer av fretaget fr att satsa p annat o dra ner kursen rejlt. Fr mig r ledaren av fretaget lika viktigt som produkterna de sljer. Jag litar inte p han lngre
Citera
2021-05-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facelessvoid89
Elon Musk r en riktig skurk p hgsta niv, jag kommer hlla mig undan frn denna orm. P mindre n en mnad har han gtt frn hjlte till Bandit.

Kper kryptos, haussar upp kryptos frst och med sin makt som han har fick han dem att rusa, speciellt dogecoin. Han skriver en tweet och hjer alla frvntningar fr att sen kalla den en hussle och f den att kollapsa, klassisk pump o dump.

Fyra dagar efter skriver han en tweet dr han inte tar emot BTC som betalning och kallar den instabil. Vnta nu.. s du visste inte att den va instabil innan? Han fick biljoner dollar att frsvinna med en enda tweet, han r livsfarlig. Litar inte p han lngre. Tnk p detta nr ni gr affrer med han, en riktig ful fisk!

Fr han inte gra som han vill menar du? Bara fr det finns idioter som fljer allt han skriver p Twitter? Kanske ska fundera p vad det r fr typer av mnniskor som fljer allt ngon annan twittrar eller som alltid skyller sina frluster p andra? Patetisk niv.

Han pumpar inte en aktie med en tweet. Det r folk som lser tweeten och sedan kper aktien som pumpar. Sen skriver dom arga tweets till Elon att det r hans fel att dom frlorat sitt studiebidrag Om han skriver enbart "Doge" i en tweet. Betyder det att han "pumpar" Doge d? Hur lngt kan man dra det egentligen? Ska du pst att han "pumpar" Doge nr han enbart skriver "D"? Herregud.
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-14 kl. 01:13.
Citera
2021-05-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Fr han inte gra som han vill menar du? Bara fr det finns idioter som fljer allt han skriver p Twitter? Kanske ska fundera p vad det r fr typer av mnniskor som fljer allt ngon annan twittrar eller som alltid skyller sina frluster p andra? Patetisk niv.

Han pumpar inte en aktie med en tweet. Det r folk som lser tweeten och sedan kper aktien som pumpar. Sen skriver dom arga tweets till Elon att det r hans fel att dom frlorat sitt studiebidrag Om han skriver enbart "Doge" i en tweet. Betyder det att han "pumpar" Doge d? Hur lngt kan man dra det egentligen? Ska du pst att han "pumpar" Doge nr han enbart skriver "D"? Herregud.

Mrker att du inte har all info men klart som fan han har haft ekonomiskt intresse i allt de hr? Hur naiv r du egentligen? Och lt oss frmoda att han INTE har, de gr saken bara vrre fr d r han ute o trollar, och ja frstr folks plnbcker bara fr att han tycker det r kul! Mn i hans niv av makt har ett ansvar och nu tas han inte serist lngre.

Han vet om att han pumpar den med en tweet, tror du han r dum o bara skriver grejer helt random? Han vet precis vad han gr. Om inte den hr cirkusen inte ftt dig att hja ett gonbryn s r du naiv s de bara skriker om de.

G p ren FAKTA nu, sluta frsvara han. Hans tweets har faktiskt rrt om det RIKTIGT ORDENTLIGT i finansvrlden. Vi snackar biljoner dollar hr lilla vn. Det r Elons fel att de har frlorat sina pengar, de hade inte kpt DOGE om de inte vore fr han, de visste inte ens vad det var innan han brja prata om de. Sen om de r dumma eller inte det spelar ingen roll. En enda tweet frn Elon och hela fucking krypto vrlden plus alla bolag relaterade till dem har ftt smaka ordentligt. Det hr r fakta och det r vl planerat. Utvecklingen senaste 48h r DIREKT relaterat till Elon Musk. Blir riktigt frbannad att du inte kan frst detta o ska leka ngon jvla domare i hgsta domstolen om bevis och grejer. Gr ett plus ett o du fr ihop de herregud allts
Senast redigerad av Facelessvoid89 2021-05-14 kl. 01:35.
Citera
2021-05-14, 04:36
Medlem
Citat:
Mrker att du inte har all info men klart som fan han har haft ekonomiskt intresse i allt de hr? Hur naiv r du egentligen? Och lt oss frmoda att han INTE har, de gr saken bara vrre fr d r han ute o trollar, och ja frstr folks plnbcker bara fr att han tycker det r kul! Mn i hans niv av makt har ett ansvar och nu tas han inte serist lngre.

Han vet om att han pumpar den med en tweet, tror du han r dum o bara skriver grejer helt random? Han vet precis vad han gr. Om inte den hr cirkusen inte ftt dig att hja ett gonbryn s r du naiv s de bara skriker om de.

G p ren FAKTA nu, sluta frsvara han. Hans tweets har faktiskt rrt om det RIKTIGT ORDENTLIGT i finansvrlden. Vi snackar biljoner dollar hr lilla vn. Det r Elons fel att de har frlorat sina pengar, de hade inte kpt DOGE om de inte vore fr han, de visste inte ens vad det var innan han brja prata om de. Sen om de r dumma eller inte det spelar ingen roll. En enda tweet frn Elon och hela fucking krypto vrlden plus alla bolag relaterade till dem har ftt smaka ordentligt. Det hr r fakta och det r vl planerat. Utvecklingen senaste 48h r DIREKT relaterat till Elon Musk. Blir riktigt frbannad att du inte kan frst detta o ska leka ngon jvla domare i hgsta domstolen om bevis och grejer. Gr ett plus ett o du fr ihop de herregud allts

Fast om en valuta str eller fall p en individs tweet s r det ju en ganska kass valuta till at brja med och frtjnar att falla?

Lter som att du blivit brnd. Brja med indexfonder istllet.
Citera
2021-05-14, 04:55
Medlem
wwrs avatar
Jag hller inte med om det resonemang som en del i trden fr.

Musk tillts sprida drmmar och vilda framtidsplaner i massmedia utan att bli ifrgasatt. Alla mnniskor har inte tid att hnga i denna trd eller liknande fr att kunna lsa olika uppfattningar.

Musk behandlas som en rockstjrna. Nr mycket lite verklig kritik mot honom kommer fram, r det ltt att bli lurad. Informationen mste gras mer allsidig.

Nr Musk bara har Twittrat "DOGE" s betraktas det som en nyhet! Klart att det r ltt att bli lurad d. Robinhood krdes ut hrt av media med mnga smsparare som frlorare. Samma gller frsts hypen av TSLA.
Senast redigerad av wwr 2021-05-14 kl. 05:28.
Citera
2021-05-14, 06:45
Medlem
Citat:
De e en sak att haussa upp frvntningar fr man tror p ngot o de ntt helt annat att gra de bara fr att totalsga de en vecka efter. Klassisk pump o dump. Frtroendet fr den hr snubben e 0 just nu. Han gr precis som han vill och kommer undan me de. Skulle aldrig vilja investera i ett bolag med en sn ledare. Teslas aktier r dr dem r idag mest pga Musk, hans bolag (Tesla) r inte ens vrt de hr pengarna. Skulle inte frvna mig ett dugg om han sljer av fretaget fr att satsa p annat o dra ner kursen rejlt. Fr mig r ledaren av fretaget lika viktigt som produkterna de sljer. Jag litar inte p han lngre

Hller med Musk r en revolutionr men att gra aktiegare rika tror jag han skiter fullstndigt i.
Citera
2021-05-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hller inte med om det resonemang som en del i trden fr.

Musk tillts sprida drmmar och vilda framtidsplaner i massmedia utan att bli ifrgasatt. Alla mnniskor har inte tid att hnga i denna trd eller liknande fr att kunna lsa olika uppfattningar.

Musk behandlas som en rockstjrna. Nr mycket lite verklig kritik mot honom kommer fram, r det ltt att bli lurad. Informationen mste gras mer allsidig.

Nr Musk bara har Twittrat "DOGE" s betraktas det som en nyhet! Klart att det r ltt att bli lurad d. Robinhood krdes ut hrt av media med mnga smsparare som frlorare. Samma gller frsts hypen av TSLA.

Det r inte Musks fel att folk r efterblivna.
Citera
2021-05-14, 09:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det r inte Musks fel att folk r efterblivna.
Det dr r du som stller diagnos.

Vi blir alla blsta av nyheter vi inte hinner kolla upp. Nr Musk fr s stort spelrum i pressen utan att ngon ifrgastter s tror mnga p honom.

Man skall inte skydda en bluffmakare genom att sga att offren r "efterblivna".
Citera
2021-05-14, 09:46
Medlem
Citat:
Det dr r du som stller diagnos.

Vi blir alla blsta av nyheter vi inte hinner kolla upp. Nr Musk fr s stort spelrum i pressen utan att ngon ifrgastter s tror mnga p honom.

Man skall inte skydda en bluffmakare genom att sga att offren r "efterblivna".

Musk tweetar "Doge", och alla gr bananas. Behver du en omfattande analys fr att frst att det var ett skmt?
Citera
2021-05-14, 09:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Musk tweetar "Doge", och alla gr bananas. Behver du en omfattande analys fr att frst att det var ett skmt?
Det r bara en liten del i det hela. Det sker en konstant pverkan p mnga vis. Musk r ju alltid i media och han ifrgastts aldrig. Han var ju vrd i SNL i lrdags. (Satts att spela doktor i en central sketch, mnga har frtroende fr doktorer.) Han psts vara vrldens rikaste. Han r cool och ser bra ut. Han psts ha grundat flera dominerande fretag.

Det r sjlvklart att mnga gr som har gr om de inte hinner kolla upp all bluff bakom t.ex Tesla. Dvs det som jag och andra ppekat i trden.
Citera
2021-05-14, 09:59
Medlem
Citat:
Det r bara en liten del i det hela. Det sker en konstant pverkan p mnga vis. Musk r ju alltid i media och han ifrgastts aldrig. Han var ju vrd i SNL i lrdags. (Satts att spela doktor i en central sketch, mnga har frtroende fr doktorer.) Han psts vara vrldens rikaste. Han r cool och ser bra ut. Han psts ha grundat flera dominerande fretag.

Det r sjlvklart att mnga gr som har gr om de inte hinner kolla upp all bluff bakom t.ex Tesla. Dvs det som jag och andra ppekat i trden.

Musk ifrgastts hela tiden. Det finns en klick internet-huliganer som har lyft upp honom till helgon-status, men Musk och Tesla r kraftigt ifrgasatta konstant av majoriteten av analytiker. Att det sedan inte gr in i Tesla-fanatikernas tjocka skallar fr att Tesla r "mer n ett bilfretag" (stort LOL), r inte Musks fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in