Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-14, 10:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Musk ifrgastts hela tiden. Det finns en klick internet-huliganer som har lyft upp honom till helgon-status, men Musk och Tesla r kraftigt ifrgasatta konstant av majoriteten av analytiker. Att det sedan inte gr in i Tesla-fanatikernas tjocka skallar fr att Tesla r "mer n ett bilfretag" (stort LOL), r inte Musks fel.
Det hller jag inte med om. Jag tror inte svensk press har skrivit s mycket om honom. Jag fljer mer "allmn internationell press". Dr ifrgastts han inte. Inte heller Tesla annat n genom "sm intressanta detaljer", typ olyckan i Houston dr dock media verkar ha lagt p locket ett tag. (Ngra fler detaljer kom fr ngra dagar sedan.)
Senast redigerad av wwr 2021-05-14 kl. 10:05.
Citera
2021-05-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Fast om en valuta str eller fall p en individs tweet s r det ju en ganska kass valuta till at brja med och frtjnar att falla?

Lter som att du blivit brnd. Brja med indexfonder istllet.

Allt faller p Musks tweets, r det skitiga aktier eller valutor d? Va lite kllkritisk och kolla upp det jag nmnt tidigare och gr din egen uppfattning av denna man. Det jag frsker sga r att ni ska vara frsiktiga med denna personen han r farlig. Hans trovrdighet och agenda r helt bortblst hos mig. Det r ingen ledare jag har frtroende fr s jag hller mig borta frn alla hans affrer s gtt det gr. Har blivit jvligt frsiktig nu s jag har lrt mig nu.

Vi snackar inte bara DOGE, han har flyttat runt triljoner o alla valutor pga sin makt, de e jvligt oetiskt och fult!
Citera
2021-05-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det hller jag inte med om. Jag tror inte svensk press har skrivit s mycket om honom. Jag fljer mer "allmn internationell press". Dr ifrgastts han inte. Inte heller Tesla annat n genom "sm intressanta detaljer", typ olyckan i Houston dr dock media verkar ha lagt p locket ett tag. (Ngra fler detaljer kom fr ngra dagar sedan.)

Vi fr helt enkelt nja oss med att inte hlla med varandra. Ngot vi dock kan hlla med om r mnniskors dumhet. Det r inte frsta gngen mnniskor haussas in i att kpa bluff, och GUdarna ska veta att det inte r sista gngen. Giriga mnniskor fr vad de frtjnar.
Citera
2021-05-14, 10:11
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Lol! Nr han haussar dina innehav r han en hjlte. Nr han pratar ner dem r han en skurk. Det r ditt fel att du kper frhoppningsbolag som inte gr vinst, samt hoppar p kryptotg frsent, inte Musks fel.

Jag har inte gett mig in i ngonting som har med Musk/Tesla att gra. ger inga Bitcoin eller doge eller whatever coin.
Men detta r ju en solklar pump n dump.
Sedan en strategiskt vlplanerad sdan eftersom Musk fanboys verkar vara s frblindade av honom att dom inte ens ser det.
Gr Musk annorlunda mot vad andra rika mnniskor med makt gr? Nej, han spelar samma spel p samma stt.
Han r inte smre n ngon annan investerare som spelar spelet p samma vis, men han r definitivt inte heller ngot bttre.

Jag hller mig helt undan det som denne man haussar.
Men jag r bara en liten smsparare, inte ens ett sandkorn p stranden s mina sikter r helt utan ngot vrde verhuvudtaget nd.
Citera
2021-05-14, 11:14
Medlem
Kommer Tesla ha ngra problem i Mexiko. Om de ens ngonsin tar sig in. Jag tnker framfrallt p kartellerna som har enorm makt.
Citera
2021-05-14, 11:16
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Alla som anser att Musks tweets r viktiga fr Tesla-kursen eller har dem som ledmotiv fr sin investeringar lgger sina pengar i en mans hand. Det har uppenbarligen fungerat hittills. Men det kan ju g t andra hllet ocks? r det verkligen lngsiktigt att ha pengar satsade i ngot som r beroende p vad en enda mnniska gr p 30 sekunder vid sin dator?
Citera
2021-05-14, 14:22
Avstngd
Har gtt back ver 11% p investeringen i Tesla Inc. Serist, har typ nyktrat till. Tror p pan-europeiska industri initiativ igen! Kolla denna trd fr att frst vad som r min vision nu (igen): Flashback forum - Konservatism: Inrikes produktion av vsentlig teknologi
Citera
2021-05-14, 15:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hller inte med om det resonemang som en del i trden fr.

Musk tillts sprida drmmar och vilda framtidsplaner i massmedia utan att bli ifrgasatt. Alla mnniskor har inte tid att hnga i denna trd eller liknande fr att kunna lsa olika uppfattningar.

Musk behandlas som en rockstjrna. Nr mycket lite verklig kritik mot honom kommer fram, r det ltt att bli lurad. Informationen mste gras mer allsidig.

Nr Musk bara har Twittrat "DOGE" s betraktas det som en nyhet! Klart att det r ltt att bli lurad d. Robinhood krdes ut hrt av media med mnga smsparare som frlorare. Samma gller frsts hypen av TSLA.

Ett stort problem r att han tillter bara entusiaster att komma i nrheten och dom stller honom aldrig mot vggen. Har aldrig sett ngon ha ifrgasatta alla galenskaper han kommer med, dom stryker honom medhrs, dom vet att det r enda sttet att f han med i en podcast. som et exempel att han sger sig ha Aspergers, den diagnosen r ifrgasatt av psykiatrin och man anvnder autism spektrum. Har han ftt en formell diagnos av legitimerade psykiatriker eller r det en sjlvdiagnos?
Citera
2021-05-14, 15:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ett stort problem r att han tillter bara entusiaster att komma i nrheten och dom stller honom aldrig mot vggen. Har aldrig sett ngon ha ifrgasatta alla galenskaper han kommer med, dom stryker honom medhrs, dom vet att det r enda sttet att f han med i en podcast. som et exempel att han sger sig ha Aspergers, den diagnosen r ifrgasatt av psykiatrin och man anvnder autism spektrum. Har han ftt en formell diagnos av legitimerade psykiatriker eller r det en sjlvdiagnos?
Tesla har inte ens en PR-avdelning. Media kan inte stlla frgor. Istllet blir det: "Vi fr se om Elon Twittrar". En del Twittrare och YouTubers har som ml att f svar av Elon. Andra r skert anstllda av Tesla, kan man anta.

Asperger r en diagnos som anvnds politiskt. Precis som den profet som fregick Elon, dvs Greta, s psts nu Elon ha samma diagnos. Diagnosen r i praktiken s luddig att den gr att passa in p en ganska stor andel av befolkningen.

Bde Greta och Elon framstlls ju som hgpresterande avvikare som kritiserar eller str lite p kant med systemet.

Naturligtvis har Assange ocks denna diagnos. Men i rttegngen blev den i alla fall ifrgasatt.

Diagnoserna r bara en variant p Sovjetpsykiatrin. Den som kritiserar systemet psts ha en mental strning. Systemet frsker pst att det finns ett biologiskt underlag fr diagnosen. Dvs vi skall inbillas att tro att den som kritiserar systemet har ngot fel i hjrnan.

Mest struntprat i de fall vi ser i media. Sedan finns det individer som kanske vill ha hjlp med olika "personlighetsstrningar". Dessa skall tas p allvar om de sker vrd. Men det vi ser om Greta, Elon och Assange r frmst politiskt propaganda. Samtliga dessa bedriver dessutom skdespeleri, enligt min uppfattning.

S hr i efterhand kan man i alla fall sga att det var ganska givet att ven Elon skulle g ut med detta. Det passar i alla fall vl in.

Nu skriver jag inte mer om detta. Det berr bara trden perifert. Men hela Tesla och Elon r genomtnkt propaganda. Nstan allt som rr Elons person pverkar aktiekursen. Teslas aktiekurs r inte en reaktion p folks frhoppningar. Tvrtom hlls den uppe av stora aktrer fr att frska inbilla oss att en grn omstllning skulle vara p gng. Men det r det ju inte. Biden stter upp mlsttningar fr 2035. Men inget sker. Dremot kommer det frmodligen att hvas in stora belopp av t.ex EU fr "klimatet" och spridas utan redovisning till skattebetalarna. Det r min uppfattning om aktiekursen.
Senast redigerad av wwr 2021-05-14 kl. 15:52.
Citera
2021-05-14, 16:24
Medlem
Jippi. Videodags igen. En video som berttar om Elon Musks ln. Han har ingen. Den belning han fr r rtten att kpa Tesla aktier under marknadspris. Styrelsen stter upp produktionsml och om Elon Musk inte nr upp till dem s fr han NOLL i ersttning. D blir han utan ln helt enkelt. - Musk kper all Tesla-stock han kan komma ver och behller dem. Jmfr med Bezos som sljer av sina Amazon-aktier.

https://www.youtube.com/watch?v=T5rk2luLvVQ
Citera
2021-05-14, 16:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jippi. Videodags igen. En video som berttar om Elon Musks ln. Han har ingen. Den belning han fr r rtten att kpa Tesla aktier under marknadspris. Styrelsen stter upp produktionsml och om Elon Musk inte nr upp till dem s fr han NOLL i ersttning. D blir han utan ln helt enkelt. - Musk kper all Tesla-stock han kan komma ver och behller dem. Jmfr med Bezos som sljer av sina Amazon-aktier.

https://www.youtube.com/watch?v=T5rk2luLvVQ

inte ovanligt man har ersttningar kopplade till kursutvecklingen.
Skillnaden med Tesla och Amazon r att Amazonkursen r bergfast trots att grundaren sljer av innehav fr att f kontanter til andra projekt. Skulle Musk slja av aktier kan du nog rkna med att frtroendet fr aktien kommer falla som en sten.
Citera
2021-05-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
inte ovanligt man har ersttningar kopplade till kursutvecklingen.
Skillnaden med Tesla och Amazon r att Amazonkursen r bergfast trots att grundaren sljer av innehav fr att f kontanter til andra projekt. Skulle Musk slja av aktier kan du nog rkna med att frtroendet fr aktien kommer falla som en sten.
Det r sant, Elon musk belnar sina aktier i Tesla istllet fr att slja. Fr han vet att den dagen han brjar slja aktier kommer $TSLA aktien rasa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in