Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-14, 17:19
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag har inte gett mig in i ngonting som har med Musk/Tesla att gra. ger inga Bitcoin eller doge eller whatever coin.
Men detta r ju en solklar pump n dump.
Sedan en strategiskt vlplanerad sdan eftersom Musk fanboys verkar vara s frblindade av honom att dom inte ens ser det.
Gr Musk annorlunda mot vad andra rika mnniskor med makt gr? Nej, han spelar samma spel p samma stt.
Han r inte smre n ngon annan investerare som spelar spelet p samma vis, men han r definitivt inte heller ngot bttre.

Jag hller mig helt undan det som denne man haussar.
Men jag r bara en liten smsparare, inte ens ett sandkorn p stranden s mina sikter r helt utan ngot vrde verhuvudtaget nd.

S att driva Space X, Tesla, Neura link, Boring Co och starlink och lgga alla sina pengar och hjrta i Tesla och SpaceX i brjan och p det bli en av vrldens rikaste mn enligt forbes lista gr han allts inte till en smre eller bttre investerare n ngon annan? Bertta hur du kom fram till den analysen
Citera
2021-05-14, 17:20
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jippi. Videodags igen. En video som berttar om Elon Musks ln. Han har ingen. Den belning han fr r rtten att kpa Tesla aktier under marknadspris. Styrelsen stter upp produktionsml och om Elon Musk inte nr upp till dem s fr han NOLL i ersttning. D blir han utan ln helt enkelt. - Musk kper all Tesla-stock han kan komma ver och behller dem. Jmfr med Bezos som sljer av sina Amazon-aktier.

https://www.youtube.com/watch?v=T5rk2luLvVQ

Knt sedan lnge.
Citera
2021-05-14, 18:49
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Har gtt back ver 11% p investeringen i Tesla Inc. Serist, har typ nyktrat till. Tror p pan-europeiska industri initiativ igen! Kolla denna trd fr att frst vad som r min vision nu (igen): Flashback forum - Konservatism: Inrikes produktion av vsentlig teknologi
Ser man till Bidens blogg och vad han planerar fr ekonomin s kan man lsa mellan raderna att Tesla gynnas p ett helt annat stt n andra biltillverkare. Jag gillar statliga kontrakt just fr att det r en vldigt stabil inkomstklla och samma sak gller nr staten r tydlig med vart de kommer att dela ut subventioner och vilka typer av satsningar de kommer att gynna.

Nr det gller politik och aktier s fr man stlla sig frgan om varfr man investerar. Gr man det fr att investera eller fr att utva politisk pverkan? Det ena alternativet ger hgst troligen pengar medan det andra alternativet mycket vl kan handla om en frlustaffr. Med det sagt s r det fullt rimligt att avst frn att investera i t.ex. Procter & Gamble p grund av den frolmpande reklamen Gillette postade fr ngot r sedan - ett fretag som gr "woke" och frolmpar sina kunder dr kan man med all rtt ifrgastta ledningens kompetens.

P stt och vis r Biden konservativ i frgan d han vill gynna fretaget lokalt.
Citat:
The budget proposal includes major new climate investments reflecting an increase of $14 billion more than 2021 levels across nearly every agency.
Citat:
Department of Commerce: $11.4 billion, up 28% from 2021

$442 million for programs supporting domestic manufacturing, more than double 2021
Citat:
Department of Energy: $46.1 billion, up 10.2% from 2021

$1.9 billion for clean energy projects
Klla
Citat:
Auto Industry: Create 1 million new jobs in the American auto industry, domestic auto supply chains, and auto infrastructure, from parts to materials to electric vehicle charging stations, positioning American auto workers and manufacturers to win the 21st century; and invest in U.S. auto workers to ensure their jobs are good jobs with a choice to join a union.
Citat:
Transit: Provide every American city with 100,000 or more residents with high-quality, zero-emissions public transportation options through flexible federal investments
Citat:
Power Sector: Move ambitiously to generate clean, American-made electricity to achieve a carbon pollution-free power sector by 2035.
Citat:
Innovation: Drive dramatic cost reductions in critical clean energy technologies, including battery storage
Citat:
Position the U.S. Auto Industry to Win the 21st Century with technology invented in America
Citat:
Pursue a Historic Investment in Clean Energy Innovation
Citat:
Biden will also transform the energy sources that power the transportation sector, making it easier for mobility to be powered by electricity and clean fuels, including commuter trains, school and transit buses, ferries, and passenger vehicles.
Citat:
China is on track to command more than four times the global market share compared to the U.S. in electric vehicle production/../ Biden will use all the levers of the federal government, from purchasing power, R&D, tax, trade, and investment policies to reverse this trend and position America to be the global leader in the manufacture of electric vehicles and their input materials and parts.
Citat:
Biden will make a major federal commitment to purchase clean vehicles for federal, state, tribal, postal, and local fleets/../ By providing an immediate, clear, and stable source of demand, this procurement commitment will help to dramatically accelerate American industrial capacity to produce clean vehicles and components, while accelerating the upgrade of the 3 million vehicles in these fleets.
Klla

Det r liksom inte s konstigt att aktien har rusat.
Citera
2021-05-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ser man till Bidens blogg och vad han planerar fr ekonomin s kan man lsa mellan raderna att Tesla gynnas p ett helt annat stt n andra biltillverkare. Jag gillar statliga kontrakt just fr att det r en vldigt stabil inkomstklla och samma sak gller nr staten r tydlig med vart de kommer att dela ut subventioner och vilka typer av satsningar de kommer att gynna.

Nr det gller politik och aktier s fr man stlla sig frgan om varfr man investerar. Gr man det fr att investera eller fr att utva politisk pverkan? Det ena alternativet ger hgst troligen pengar medan det andra alternativet mycket vl kan handla om en frlustaffr. Med det sagt s r det fullt rimligt att avst frn att investera i t.ex. Procter & Gamble p grund av den frolmpande reklamen Gillette postade fr ngot r sedan - ett fretag som gr "woke" och frolmpar sina kunder dr kan man med all rtt ifrgastta ledningens kompetens.

P stt och vis r Biden konservativ i frgan d han vill gynna fretaget lokalt.

Klla

Klla

Det r liksom inte s konstigt att aktien har rusat.

Ytterligare bevis p att Tesla inte str p egna ben. Fr se hur lnge den amerikanska staten delar ut allmosor.
Citera
2021-05-14, 20:42
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ytterligare bevis p att Tesla inte str p egna ben. Fr se hur lnge den amerikanska staten delar ut allmosor.
Det r inget bevis p om fretaget kan st p egna ben utan snarare information om att ett fretag gynnas mer n andra fretag p grund av politik. Ett r innan nsta presidentval s kan man fundera p om subventionerna och srbehandlingen kommer att upphra, eller om finanserna inte lngre rcker till fr stdkp och investeringar under hela mandatperioden.
Citera
2021-05-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facelessvoid89
Mrker att du inte har all info men klart som fan han har haft ekonomiskt intresse i allt de hr? Hur naiv r du egentligen? Och lt oss frmoda att han INTE har, de gr saken bara vrre fr d r han ute o trollar, och ja frstr folks plnbcker bara fr att han tycker det r kul! Mn i hans niv av makt har ett ansvar och nu tas han inte serist lngre.

Han vet om att han pumpar den med en tweet, tror du han r dum o bara skriver grejer helt random? Han vet precis vad han gr. Om inte den hr cirkusen inte ftt dig att hja ett gonbryn s r du naiv s de bara skriker om de.

G p ren FAKTA nu, sluta frsvara han. Hans tweets har faktiskt rrt om det RIKTIGT ORDENTLIGT i finansvrlden. Vi snackar biljoner dollar hr lilla vn. Det r Elons fel att de har frlorat sina pengar, de hade inte kpt DOGE om de inte vore fr han, de visste inte ens vad det var innan han brja prata om de. Sen om de r dumma eller inte det spelar ingen roll. En enda tweet frn Elon och hela fucking krypto vrlden plus alla bolag relaterade till dem har ftt smaka ordentligt. Det hr r fakta och det r vl planerat. Utvecklingen senaste 48h r DIREKT relaterat till Elon Musk. Blir riktigt frbannad att du inte kan frst detta o ska leka ngon jvla domare i hgsta domstolen om bevis och grejer. Gr ett plus ett o du fr ihop de herregud allts

Leker jag domare i hgsta domstol? Det r ju du som anklagar Elon Musk fr brottslighet. D r det vl DU som leker domare. Ironi!

Elon Musk r "symptomet", inte "sjukdomen". Du botar inte "sjukdomen" genom att ta bort Elon. Don't hate the player, hate the game! Om han kan gra det han gr s betyder det att det r ngot fel p hela marknaden. En person som han ska inte kunna pverka som han gr. S skyll inte p en enskild person. Om du tror att det r Elon, som syns mest och uppmrksammas mest, som ligger bakom allt detta r det DU som r naiv. Herregud, tror du det r s enkelt att rkna ut? Det r s mycket du och jag inte vet om.

Det kan aldrig vara ngons fel att en annan person vljer att investera i ngot. Jag skulle ALDRIG skylla p Elon om jag frlorade pengar p DOGE, ven om det var han som fick mig att upptcka DOGE. Do your own fucking research! Patetiska mnniskor som tnker som du.

Jag frsvarar knappast Elon. Det r bara s ironiskt att skylla p honom. Som att allt r svart och vitt. Tyvrr r vrlden mer komplicerad n s.
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-15 kl. 00:25.
Citera
2021-05-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facelessvoid89
Mrker att du inte har all info men klart som fan han har haft ekonomiskt intresse i allt de hr? Hur naiv r du egentligen? Och lt oss frmoda att han INTE har, de gr saken bara vrre fr d r han ute o trollar, och ja frstr folks plnbcker bara fr att han tycker det r kul! Mn i hans niv av makt har ett ansvar och nu tas han inte serist lngre.

Han vet om att han pumpar den med en tweet, tror du han r dum o bara skriver grejer helt random? Han vet precis vad han gr. Om inte den hr cirkusen inte ftt dig att hja ett gonbryn s r du naiv s de bara skriker om de.

G p ren FAKTA nu, sluta frsvara han. Hans tweets har faktiskt rrt om det RIKTIGT ORDENTLIGT i finansvrlden. Vi snackar biljoner dollar hr lilla vn. Det r Elons fel att de har frlorat sina pengar, de hade inte kpt DOGE om de inte vore fr han, de visste inte ens vad det var innan han brja prata om de. Sen om de r dumma eller inte det spelar ingen roll. En enda tweet frn Elon och hela fucking krypto vrlden plus alla bolag relaterade till dem har ftt smaka ordentligt. Det hr r fakta och det r vl planerat. Utvecklingen senaste 48h r DIREKT relaterat till Elon Musk. Blir riktigt frbannad att du inte kan frst detta o ska leka ngon jvla domare i hgsta domstolen om bevis och grejer. Gr ett plus ett o du fr ihop de herregud allts

DU Som investerare har ett eget jvla ansvar att ta innan du kper! fattar du inte det s ska du inte hlla p med aktier verhuvudtaget. r du s frbannat jvla korkad s att du kper ett vrdepapper eller kryptovaluta enbart pga att ngon har skrivit p sin twitter att man br kpa det s fr du FAN skylla dig sjlv om du frlorar allt - idiotjvel!
Senast redigerad av Cub77 2021-05-15 kl. 00:28.
Citera
2021-05-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
DU Som investerare har ett eget jvla ansvar att ta innan du kper! fattar du inte det s ska du inte hlla p med aktier verhuvudtaget. r du s frbannat jvla korkad s att du kper ett vrdepapper eller kryptovaluta enbart pga att ngon har skrivit p sin twitter att man br kpa det s fr du FAN skylla dig sjlv om du frlorar allt - idiotjvel!

Hahahaha Bra sagt. Tyvrr kommer det alltid finnas mnniskor som skyller sitt misslyckande p andra. Man frsvarar inte ens Elon nr man tycker folk r idioter nr de pstr att det r "hans fel".

Ingen tvingar er att kpa DOGE eller Tesla. Pull your shit together!
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-15 kl. 00:35.
Citera
2021-05-15, 02:09
Avstngd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hahahaha Bra sagt. Tyvrr kommer det alltid finnas mnniskor som skyller sitt misslyckande p andra. Man frsvarar inte ens Elon nr man tycker folk r idioter nr de pstr att det r "hans fel".

Ingen tvingar er att kpa DOGE eller Tesla. Pull your shit together!

Musk har aspberger. En slng av tourettes skulle jag ocks tippa p..
Citera
2021-05-15, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Musk har aspberger. En slng av tourettes skulle jag ocks tippa p..
Vi kan konstatera att han r lite smartare n resten om man sger s! Vad tro ni gott folk om Internet tex. Hade det existerat utan vissa diagnoser? Nej! Tesla kommer existera och finnas! ger inte sjlv men gillar Elon!
Citera
2021-05-15, 08:15
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
S att driva Space X, Tesla, Neura link, Boring Co och starlink och lgga alla sina pengar och hjrta i Tesla och SpaceX i brjan och p det bli en av vrldens rikaste mn enligt forbes lista gr han allts inte till en smre eller bttre investerare n ngon annan? Bertta hur du kom fram till den analysen

Jag tror du fullkomligt missade vad mitt inlgg handlade om.
Samt s tillhr du nog den frblindade gruppen jag ocks nmnde.
Citera
2021-05-15, 15:31
Medlem
Har inte frlorat en krona eller investerat i ntt som har med han att gra. Vad fan anklagar du mig fr? Pstr du att jag r dum? Du vet inte ett skit om mig.. Jag tror p krypto och har investerat dr och tjnat bra.

Uppdatering:

Elon har gjort det igen. Frst pumpa han DOGE, sen totalsga den. Nu skrev han en tweet DO u want tesla to accept DOGE upp 50% p ngon timme. Snart kommer nsta bomb? Jag har inte psttt att Elon gjort det ENSAM, klart som fan han har pratat ihop sig med mktiga mn och gjort de hr. Du lser mina inlgg o gr egna fucking slutsatser, inte bara du utan andra med. Jag mena inte ens de du pstr, jag pratar bara om ren fakta som pverkats direkt av Musks inlgg p twitter och Tv framtrdanden.

Elon har inte tvingat dem att investera de sant! Men han har blst dem. Nr en snubbe i hans position pratar om ngot s fljer massan, de s verallt. Killen r miljarder han vet vad han pratar om, vi gr som han sger De har valt att lita p han och hans ord. De som att Musk skulle hypa upp en bil som ska in i marknaden 2022, aktierna gr upp. Sen efter en mnad sga nej det var fr dyrt, s sjunker den mer. Hur hade du som aktiegare knt dig d? Hur hade ditt frtroende fr ledaren av fretaget varit d?

De finns lagar att flja, hade han gjort shr inom aktier s hade det varit olagligt (kan inte paragraferna). Men krypto r oreglerat som en person hr tidigare nmnde och d gr han precis som han vill. Snlla man tnker efter innan man skriver grejer, han vet ju vilken impact han gr, han r inte dum eller hur?
Senast redigerad av Facelessvoid89 2021-05-15 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in