Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-15, 15:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facelessvoid89
Har inte frlorat en krona eller investerat i ntt som har med han att gra. Vad fan anklagar du mig fr? Pstr du att jag r dum? Du vet inte ett skit om mig.. Jag tror p krypto och har investerat dr och tjnat bra.

Uppdatering:

Elon har gjort det igen. Frst pumpa han DOGE, sen totalsga den. Nu skrev han en tweet DO u want tesla to accept DOGE upp 50% p ngon timme. Snart kommer nsta bomb? Jag har inte psttt att Elon gjort det ENSAM, klart som fan han har pratat ihop sig med mktiga mn och gjort de hr. Du lser mina inlgg o gr egna fucking slutsatser, inte bara du utan andra med. Jag mena inte ens de du pstr, jag pratar bara om ren fakta som pverkats direkt av Musks inlgg p twitter och Tv framtrdanden.
Musk r uppenbarligen helt tokig.
Citat:
Do you want Tesla to accept Doge?
https://twitter.com/elonmusk/status/...274159619?s=19

78% hade rstat ja nr jag kollade

Alla kryptovalutor skadar miljn genom hg elkonsumtion. Doggie ngot mindre n Bitcoin. Men det leder genast till att skerheten blir smre. Krypto r s idiotiskt gjort att den mste ha hg elkonsumtion. Om elkonsumtionen minskar s gr krypto lttare att hacka! Hackaren skall helt enkelt inte ha rd att betala lika hg elrkning som kryptos bokfring krver.

Musk och Tesla borde helt ta avstnd frn krypto om de vill ses som "grna".

Betyder detta tramsande att Tesla hller p att lgga ned? Det kanske inte blir ngra fabriker i Austin eller Berlin? Bara en teori.
Senast redigerad av wwr 2021-05-15 kl. 16:12.
Citera
2021-05-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Musk r uppenbarligen helt tokig.

https://twitter.com/elonmusk/status/...274159619?s=19

78% hade rstat ja nr jag kollade

Alla kryptovalutor skadar miljn genom hg elkonsumtion. Doggie ngot mindre n Bitcoin. Men det leder genast till att skerheten blir smre. Krypto r s idiotiskt gjort att den mste ha hg elkonsumtion. Om elkonsumtionen minskar s gr krypto lttare att hacka!

Musk och Tesla borde helt ta avstnd frn krypto om de vill ses som "grna".

Betyder detta tramsande att Tesla hller p att lgga ned? Det kanske inte blir ngra fabriker i Austin eller Berlin? Bara en teori.
Nja! Frgan r vll snarare hur tokiga resten av vrldsbefolkningen r och inte Elon. Tesla tillverkar en bra produkt men kan inte ta ansvar fr resten av planeten.
Citera
2021-05-17, 20:22
Medlem
bokskog54s avatar
Tesla ska falla 60 % frn dagens niv om bolaget ska ha samma brsvrde som Toyota.
Citera
2021-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Tesla ska falla 60 % frn dagens niv om bolaget ska ha samma brsvrde som Toyota.
..och d gjorde Toyota 19101 miljoner usd i vinst 2020, Tesla 690 miljoner usd

S om Tesla kar vinsten 27 gnger om samt kursen faller 60% frn dagens niv mts dom p samma niv, knns ju troligt. Mnga miljkrediter och bitcoins som mste sljas d.
Citera
2021-05-18, 06:06
Medlem
bajssprutans avatar
En annan assburger visar intresse fr Tesla. Ingen mindre n Dr Michael Burry. Ni vet han frn Big short.

Bloomberg (paywall)
Citat:
Michael Burry, the investor who rose to fame for making billions off bets against mortgage securities during the financial crisis, has placed a sizable wager against Elon Musks Tesla Inc.

Burrys Scion Asset Management owned bearish puts against 800,100 shares of the electric-car maker as of March 31, according to a regulatory filing Monday. The puts give Scion the right to sell Tesla shares on or before an unidentified date in the future.

Det r nd lite yikes nd.
Citera
2021-05-18, 06:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
En annan assburger visar intresse fr Tesla. Ingen mindre n Dr Michael Burry. Ni vet han frn Big short.

Bloomberg (paywall)

Det r nd lite yikes nd.
Skall bli intressant att flja. r det en vit gubbe som kommer att f kortbyxor av Elon eller ...
Burry tjnade pengar p att korta bostder tidigare, som sagt.

https://www.cnbc.com/2021/05/17/mich...nst-tesla.html
Senast redigerad av wwr 2021-05-18 kl. 06:34.
Citera
2021-05-18, 17:12
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ser man till Bidens blogg och vad han planerar fr ekonomin s kan man lsa mellan raderna att Tesla gynnas p ett helt annat stt n andra biltillverkare. Jag gillar statliga kontrakt just fr att det r en vldigt stabil inkomstklla och samma sak gller nr staten r tydlig med vart de kommer att dela ut subventioner och vilka typer av satsningar de kommer att gynna.

Nr det gller politik och aktier s fr man stlla sig frgan om varfr man investerar. Gr man det fr att investera eller fr att utva politisk pverkan? Det ena alternativet ger hgst troligen pengar medan det andra alternativet mycket vl kan handla om en frlustaffr. Med det sagt s r det fullt rimligt att avst frn att investera i t.ex. Procter & Gamble p grund av den frolmpande reklamen Gillette postade fr ngot r sedan - ett fretag som gr "woke" och frolmpar sina kunder dr kan man med all rtt ifrgastta ledningens kompetens.

P stt och vis r Biden konservativ i frgan d han vill gynna fretaget lokalt.

Klla

Klla

Det r liksom inte s konstigt att aktien har rusat.
Jag kommer nog snka aktiepriset p Tesla Inc genom att sga att det r status att ha inrikes produktion av bilar. Fr d kommer nog en del tnka som jag och det blir en ekonomisk/politisk linje i Europa som frndrar vrlds-samhllet. Ekonomi och politik hnger mycket ihop sklart, det r viktigt att alltid komma ihg.
Citera
2021-05-18, 18:13
Medlem
Nenetss avatar
Bara lyckskare utan kunskap kper Tesla nu 30% under ATH och kraschen lurar runt hrnet.
Mnga amatrer kommer att bli rejlt brnda och slja med brakfrlust ⬇️
Citera
2021-05-18, 19:00
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Om Tesla sljer bilar i Kina, kommer de inte drivas av energi genererad av samma kolkraft som frser Bitcoin-minearna med elektricitet?
Citera
2021-05-18, 19:04
Medlem
wwrs avatar
Giga Berlin blir minst ett halvr frsenad. Musk skyller som vanligt p myndigheterna.
Citat:
Tesla's Musk blames bureaucracy for German gigafactory delays

It looks like we're able to start production end of this year," Musk added.
https://finance.yahoo.com/news/elon-...105510703.html
Citera
2021-05-18, 19:33
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Jag kommer nog snka aktiepriset p Tesla Inc genom att sga att det r status att ha inrikes produktion av bilar. Fr d kommer nog en del tnka som jag och det blir en ekonomisk/politisk linje i Europa som frndrar vrlds-samhllet. Ekonomi och politik hnger mycket ihop sklart, det r viktigt att alltid komma ihg.
Inflationen ser ut att ka. Oljepriset fljer inflationen och det behvs mycket billig energi ssom olja fr att f fart p ekonomin. D kan jag tnka mig att klimataktivismen sjunker till en mer vettig niv. Men det r ju inte bra fr oss som har bde Tesla och Lucid (CCIV). Annars s r Tesla en tillvxtaktie dr p/e sjunker rtt snabbt. Vad jag frstr s gillar inte kineser de lokalt producerade varorna utan det r status och kvalitet frn utlndska fretag som r det mest eftertraktade, oavsett hur stolta nationalister de r.
Citera
2021-05-19, 16:02
Medlem
Dr brt stdet, 400 dollar nsta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här