Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-26, 07:49
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Någon förklaring till varför han är på småtjejer? Problem att skapa relationer till kvinnor i hans egen ålder, omogen personlighet? Eller annorlunda uttryckt: vad är fel med honom?

Fick inte bilden utav att han jagade småtjejer alls, jag såg honom varje dag i arbetet och han var väldigt sammarbetsvillig och lätt att arbeta med. Detta var dock ett tag sen men nä det är som han har 2 stycken personligheter.
Han var som vilken annan arbetskollega som helst. Kom i tid, skötte sitt arbete och en person som var omtyckt utav sina arbetskolleger.

När jag läste att det var hans namn som var åtalad så blev jag tagen på sängen, hade aldrig trott något sådant om honom.
Citera
2021-05-26, 08:18
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han tänder väl på prepubertala tjejer, och fick chansen, bara? Det är inte säkert att han gjorde det innan han kom flickorna nära, som man gör i en skolmiljö. Jag tror det finns måånga fall där "tillfället gjort tjuven". Om man, som ung man, inte kommer i kontakt med en massa tjejer i skolåldern så finns dom ju inte i ens tankevärld. Vad jag menar är att unga män i fritids- och skolmiljö är något av en risk, kollegerna måste hålla ögonen öppna och våga ta tag i olämpligt beteende. I detta fall handlar det ju även om "kulturskillnader", som inte finns men är tydliga ändå, som man har att tackla...
Mycket möjligt. Ja, frågan kanske är vad som kom först, ”hönan eller ägget”, sökte han sig till jobbet som elevassistent för möjligheten att komma nära mellanstadietjejerna, eller tändes det intresset först när han börjat där. Ungefär som man kan fundera över när pedofiler upptäckts inom idrotten - har de velat bli tränare för barn pga pedofilin eller har den uppstått där.

I det här fallet upptäcktes hans riskabla beteende tidigt, och han stängdes tillfälligt av och uppmanades att skärpa sig, fick restriktioner om att inte vara närgången mot tjejerna. Ändå fortsatte han, så han måste ha fallit igenom fullständigt.

Nu kanske man inte ska kalla honom pedofil, Flashbacks ”experter” påpekar väl att det handlar om en hebefil. Själv sa han i ett förhör att flickan han var på tidigt hade kommit i puberteten. (När han senare ombads förklara varför han sagt så, ville han inte minnas att han sagt det).
Citera
2021-05-26, 08:30
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Fick inte bilden utav att han jagade småtjejer alls, jag såg honom varje dag i arbetet och han var väldigt sammarbetsvillig och lätt att arbeta med. Detta var dock ett tag sen men nä det är som han har 2 stycken personligheter.
Han var som vilken annan arbetskollega som helst. Kom i tid, skötte sitt arbete och en person som var omtyckt utav sina arbetskolleger.

När jag läste att det var hans namn som var åtalad så blev jag tagen på sängen, hade aldrig trott något sådant om honom.
Ja, särskilt för arbetskollegor är det väl lätt att visa upp en annan sida. De som umgås privat som vänner kanske inte heller skulle tro att vännen skulle våldta en tolvåring, även om några varningstecken finns rörande störd personlighet.

Sedan finns det pedofiler som lyckas dölja allt väl för alla. I ett annat fall där en man förgripit sig på en sexåring och fått fängelsestraff så trodde ingen, inklusive frun på det, till den grad att de fortsatt förnekar det även efter domen.
Citera
2021-05-26, 12:08
Medlem
gr6810s avatar
På Mellanhedsskolan finns det förutom vanlig grundskola en särskola. Är det någon som vet om han arbetade med eleverna i särskolan eller i grundskolan?
Citera
2021-05-27, 11:48
Medlem
Gizurs avatar
https://sverigesradio.se/artikel/sko...olinspektionen
"Skoltoppen anmäler våldtäkt mot elev till Skolinspektionen"
Citat:
"Jag tror det är viktigt att också någon utomstående tillsynsmyndighet genomlyser hur vi har hanterat den här situationen för att se om det är något vi gjort fel, eller skulle kunna ha gjort annorlunda"
Bättre att förekomma än förekommas, får man anta. Dock en något felaktig ansats, bättre vore att belysa vad som de har gjort fel än "om" något gjorts fel. Förhoppningsvis riktas så hård kritik mot skolledning och rektor så att hon måste avgå, vore också en viktig signal för andra rektorer.
Citera
2021-06-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det här måste väl rimligen vara han

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-0...sson-hemma-vid

Märkligt att invandrade personer så lätt o snabbt får tillgång till Sveriges innersta kärna. Arbetar med gamla, barn, handikappade, röstning etc. Väldigt sårbart.
Säger nånting om hur Sverige som land fungerar, psykopatiskt. Väl värt att komma ihåg.
Citera
2021-06-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
När han blev gripen var han anställd på Tingdammsskolan enligt Malmö stads intranät.
Så det var på Mellanhedsskolan det hände? Obs, Det är en fiin skola med elever från bra förhållanden..Stackars flicka, hon var antagligen från särskolan. Rektorn verkar ju helt verklighetsfrånvänd, det trodde nog inte föräldrarna
Citera
2021-06-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMandarin
Artikel i sydsvenskan om att kollegor vetat om och oroat sig och larmat ledningen

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...rsokt-sla-larm

Detta har lagts upp på infomentor (skolwebsida), inte ens utskickat till föräldrarna. Rektorn som avsändare.

” 2021-05-18
Information till vårdnadshavare med barn på Mellanhedsskolan
En före detta medarbetare på Mellanhedsskolan har blivit dömd för sexualbrott mot en elev på skolan. Polisens utredning har inte visat att andra barn ska ha varit utsatta.
Vi förstår att det här har väckt många frågor och mycket oro. Vi beklagar djupt att vi har varit begränsade när det gäller att gå ut med information om detta. Aledningen har varit att skolledningen så långt det var möjligt har blivit anmodade att skydda den drabbade elevens identitet.
Polisanmälan gjordes av vårdnadshavaren den 4 januari 2021. Vårdnadshavaren informerade skolledningen den 5 januari. Det var först då vi fick kännedom om vad som ska ha inträffat. Vårdnadshavaren vädjade då att skolledningen inte skulle gå ut med någon information med hänsyn till barnets integritet.
Under polisens utredning har det rått förundersökningssekretess. På grund av denna har vi inte fått lov att informera vare sig vårdnadshavare eller personal.
Domen offentliggjordes den 11 maj. Den drabbade elevens vårdnadshavare vädjade då på nytt att skolan skulle skydda eleven och inte informera någon.
Skolan ska vara en trygg och säker plats för våra elever och det är något vi jobbar med dagligen. När skolan anställer eller tar över ny personal tas alltid referenser och vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Där framgår det om en person har dömts för brott. Även i fallet med före detta medarbetaren följdes dessa rutiner.
Skolledningen har informerat all personal om vad som har hänt. Personalen har rustats för att kunna bemöta frågor och reaktioner från eleverna. Skolans krisgrupp är också aktiverad.
Har ni fler frågor kring det som har inträffat så är ni välkomna att kontakta mig.”

Ha ha kul för föräldrarna att få veta det 5 månader efter! Kommun och skolpersonal ser föräldrar som fiender som ska veta så lite som möjligt vad som försiggår på dagis, skolor mm. Herregud en stackars förälder får inte ens ta foto på sitt barn under luciauppträdande för"det kan delas på sociala medier", nu i corona tider får förädlrar inte komma in i lokalerna utan får stå som fån vid grinden. Nej, Sverige börjar likna DDR (detta är en annan diskussion) Uppror föräldrar!
Citera
2021-06-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag hittar ingen tråd om följande:

"En 30-årig man döms till fängelse i tre år och åtta månader för att vid två tillfällen ha våldtagit en flicka i tolvårsåldern på en skola i Malmö. Han döms även för ett fall av grovt sexuellt övergrepp mot barn, sexuellt ofredande och försök till utnyttjande av barn för sexuell posering."

(citerat ur TT-notis som publicerats i Aftonbladet)

Våldtäkterna ska ha begåtts på en toalett på den skola där flickan är elev. Den dömde mannen nekade till brott, men flickans berättelse bedömdes vara mycket trovärdig. Det ska också ha funnits stödbevisning i form av Snapchat-konversationer mellan flickan och den nu dömde mannen.

Länkar:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...?ocid=msedgntp

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-1...akt-mot-flicka (Sydsvenskans artikel, till största delen bakom betalvägg)

Någon som vet mer? Vem är den dömde mannen?
Män ska för fan inte jobba på dagis. Vad tror ni det är för sjuka män som vill jobba med att passa andras barn som heltidsjobb? Pedofiler. Jag kan tänka mig att mörkertalet är mycket stort och att majoriteten av män som jobbar på dagis är sexuellt intresserade av barn
Citera
2021-06-04, 15:48
Medlem
spoilers avatar
"Den elevassistent som nyligen dömdes till fängelse för våldtäkt mot en elev på en malmöskola har polisanmälts för fler brott – det framgår av ett utskick från skolledningen till föräldrar till elever på skolan."

https://sverigesradio.se/artikel/val...for-fler-brott
Citera
2021-06-06, 21:43
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Så det var på Mellanhedsskolan det hände? Obs, Det är en fiin skola med elever från bra förhållanden..Stackars flicka, hon var antagligen från särskolan. Rektorn verkar ju helt verklighetsfrånvänd, det trodde nog inte föräldrarna
Jag har hört att det var i grundskolan, inte särskolan.
Citera
2021-06-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag har hört att det var i grundskolan, inte särskolan.
Han var anställd som elevassistent på mellanstadiet, inte på särskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in