2021-06-04, 13:09
Avstängd
Min son tar studenten nu och nu pratar vi den riktiga studenten. Han har läst naturvetenskapligt.

De sista förberedelserna börjar bli klara. Rolls Royce, champagne, snittar, musik i trädgården och ballonger förstås. I huvudingången, på taket, har vi satt upp en stor studentmössa, en stor bok och en uggla som ska symbolisera klokheten.

Problemet är att det finns fler i grannskapet som går ju gymnasiet nu. Men dom tar bara låtsastudenten, de har läst barn och fritid och bygg. Enkla barn som kämpat förstås. Men de ska givetvis inte ta glans från vårt firande. Hur överglänser man grannarna och visar att vår son faktiskt tar den riktiga studenten?
Senast redigerad av jonte400 2021-06-04 kl. 13:19.
Citera
2021-06-04, 13:11
Sköt dig själv och skit i andra som det så fint heter .
Citera
2021-06-04, 13:15
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Det finns ingen riktig student i Sverige. Danmark har fortfarande riktig student. även frankrike tror jag.

Men då han gått på naturprogrammet skulle han antagligen klara en riktig student. Det är dock inte samma sak.
Att han lämnar naturprogrammet har noll värde (det finns absolut noll arbeten att få för man gått natur). Frågan är väl vad han skall göra nu? Doktorera I genus? Backpacka? Börja med heroin?

Live and let live. Är det meningen med ditt liv. Att såra andra?
Citera
2021-06-04, 13:17
Medlem
Du låter som en riktig jävla bögfarsa!

Ställ ut spriten och lämna ungarna ifred.
Citera
2021-06-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Min son tar studenten nu och nu pratar vi den riktiga studenten. Han har läst naturvetenskapligt.

De sista förberedelserna börjar bli klara. Rolls Royce, champagne, musik i trädgården och ballonger.

Problemet är att det finns fler i grannskapet som går ju gymnasiet nu. Men dom tar bara låtsastudenten, de har läst barn och fritid och bygg. Enkla barn som kämpat förstås. Men de ska inte tra eller glans från vårt firande. Hur överglänser man grannarna och visar att vår son tar den riktiga studenten?
Du låter extremt osäker, varför gör grannens fest att du känner att du och din son är mindre värda?
Citera
2021-06-04, 13:18
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:

De sista förberedelserna börjar bli klara. Rolls Royce, champagne, musik i trädgården och ballonger.

Problemet är att det finns fler i grannskapet som går ju gymnasiet nu. Men dom tar bara låtsastudenten, de har läst barn och fritid och bygg. Enkla barn som kämpat förstås. Men de ska inte tra eller glans från vårt firande. Hur överglänser man grannarna och visar att vår son tar den riktiga studenten?

Jag gick naturvetenskaplig och åkte en grön Chevrolet cabriolet 1937 hem, för närmsta grannen samlade på veteranbilar, men vi försökte inte skryta på något sätt
Citera
2021-06-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det finns ingen riktig student i Sverige. Danmark har fortfarande riktig student. även frankrike tror jag.

Men då han gått på naturprogrammet skulle han antagligen klara en riktig student. Det är dock inte samma sak.
Att han lämnar naturprogrammet har noll värde (det finns absolut noll arbeten att få för man gått natur). Frågan är väl vad han skall göra nu? Doktorera I genus? Backpacka? Börja med heroin?

Live and let live. Är det meningen med ditt liv. Att såra andra?
Är natur och naturvetenskaplig samma?
Citera
2021-06-04, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Du låter extremt osäker, varför gör grannens fest att du känner att du och din son är mindre värda?
Det är ändå stor skillnad att förstå vad en bok säger än förstå hur man sågar en träbit.
Citera
2021-06-04, 13:20
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Är natur och naturvetenskaplig samma?
Så vitt jag förstår. På min tid hette det naturvetenskaplig linje. Nu heter det naturprogrammet.
Citera
2021-06-04, 13:22
Medlem
Citat:

De sista förberedelserna börjar bli klara. Rolls Royce, champagne, snittar, musik i trädgården och ballonger förstås. I huvudingången, på taket, har vi satt upp en stor studentmössa, en stor bok och en uggla som ska symbolisera klokheten.

Problemet är att det finns fler i grannskapet som går ju gymnasiet nu. Men dom tar bara låtsastudenten, de har läst barn och fritid och bygg. Enkla barn som kämpat förstås. Men de ska givetvis inte ta glans från vårt firande. Hur överglänser man grannarna och visar att vår son faktiskt tar den riktiga studenten?

Känns som du redan löst det med RR bil och allt!

Tycker fler borde hylla de som faktiskt anstränger sig i samhället. Inget fel med det!
Citera
2021-06-04, 13:25
Medlem
Neroxxs avatar
Bry dig mer om att din son ska få en bra dag/dagar än vad dina grannar gör. Mer fokus på ditt eget, vad andra gör är skitsamma.
Citera
2021-06-04, 13:27
Medlem
Kongruensbojds avatar
Innan 1968 (?) tog man ju faktiskt studenten och misslyckades man blev det bakvägen ut från skolan för att senare möta upp med snopna släktingar som såg sig lurade på konfekten.

Finland har fortfarande en riktig studentexamen och inte som i Sverige där vem som helst som snittat godkänt (tja, vilket betygssystem används i nuvarande året?) ”tagit studenten”.

För att gå on topic: ett budskap om att ”detta är vår grabbs början, era söner är rena smörjan” på en banderoll väl synligt för grannarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in