Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-05, 00:10
  #613
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Triggad? Kanske dina äggstockar är fyllda av spikproteiner?
Du gör verkligen bort dig i tråd efter tråd.
Citera
2021-06-05, 00:14
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En studie som finansierades av Big Pharma?

C-vitamin är anti-inflammatoriskt och skyddar blodkärlen. Ett mycket viktigt vitamin som man bör ta flera gram per dag av.

Och kissa sten ja.

Finns alltid en dos fråga i allt.
Citera
2021-06-05, 00:17
  #615
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Skulle alltså forskare, läkare och vetenskapsmän i typ alla världens länder vara med på, och kollektivt hålla käften om, denna diaboliska plan? Är det sannolikt? Frågor som de med foliehattar på huvudet aldrig verkar fundera på.

Nej? Det är ju massor av forskare och läkare som har uttalat sig om det här. De får bara inte vara med i MSM för dessa platser är reserverade åt får.

Två läkare har hittills sagt åt mig att inte vaccinera mig. Det är bara läkare och forskare som är positiva till vaccinen som får vara med i rampljuset.

Märkligt va?
Citera
2021-06-05, 00:18
  #616
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Och kissa sten ja.

Jag har aldrig haft några problem med det.

C-vitamin rekommenderades starkt av nobelpristagaren Linus Pauling. Vem ska man lyssna på, en nobelpristagare eller ett rawjudge, ett troll i skitiga kalsonger i sin mammas källare?
Citera
2021-06-05, 00:19
  #617
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Du gör verkligen bort dig i tråd efter tråd.
Ska du säga som negligerar vaccinernas biverkningar....
Citera
2021-06-05, 00:21
  #618
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Helt korrekt. "Delar av" är just nyckeln, inte hela proteinet, ungefär som axelstödet på en automatkarbin, hyfsat ofarligt jämfört med hela karbinen, men tillräckligt för att man ska se att det tillhör karbinen. På samma sätt känner immunförsvaret delen av proteinet och hanterar sedan en eventuell infektion.
Men är det verkligen spikproteinet som är det farliga i det hela? Om jag förstått virusläran rätt så är det farliga just att viruset kan äntra cellen, replikera och sedan inducera apoptos eller nekros av cellen och fortsätta sprida till nya celler. Ett spikprotein, del eller hel, är väl ganska harmlöst? Inga källor på denna utsago utan endast reflektion.
Citera
2021-06-05, 00:25
  #619
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ska du säga som negligerar vaccinernas biverkningar....
Verkligen? Jag efterfrågar någon sorts substans bakom påståendet att vaccinen orsakar spikproteiner som lagras in i och orsakar skador på organ hos de vaccinerade.

Gör man verkligen bort sig om man efterfrågar det i en tråd som handlar om just det?
Citera
2021-06-05, 00:26
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Med samma logik är då alltså självaste c19 betydligt mer farlig då? Eftersom man så gärna vill måla ut spikeproteiner som de farliga i vaccinen. Men vad gör c19 med kroppen? En egen fabrik av spikeproteiner.

Ja, men om man läser färdigt så förklaras ju hypotesen med att immunförsvaret skulle klara infektionen av viruset, men mer oklart med vaccinet.
Citera
2021-06-05, 00:27
  #621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har aldrig haft några problem med det.

C-vitamin rekommenderades starkt av nobelpristagaren Linus Pauling. Vem ska man lyssna på, en nobelpristagare eller ett rawjudge, ett troll i skitiga kalsonger i sin mammas källare?

"Jag har aldrig haft problemet med det" För att en person ger svaret till sanningen?
Tänk om alla studier var baserad på en person.

De sant Pauling rekommenderar det. Var är hans studier? Var är hans resultat? Varför har vi mer resultat på risker?
Citera
2021-06-05, 00:28
  #622
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Men är det verkligen spikproteinet som är det farliga i det hela? Om jag förstått virusläran rätt så är det farliga just att viruset kan äntra cellen, replikera och sedan inducera apoptos eller nekros av cellen och fortsätta sprida till nya celler. Ett spikprotein, del eller hel, är väl ganska harmlöst? Inga källor på denna utsago utan endast reflektion.

Ja, spikproteinet är den farliga delen.

Kolla in studien från Salk Institute där man hakade på spikproteinet på ett pseudovirus, i princip en tom kapsel. Detta orsakade ändå vaskulära skador.
Citera
2021-06-05, 00:30
  #623
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Verkligen? Jag efterfrågar någon sorts substans bakom påståendet att vaccinen orsakar spikproteiner som lagras in i och orsakar skador på organ hos de vaccinerade.

Gör man verkligen bort sig om man efterfrågar det i en tråd som handlar om just det?

I Norge har man lite stake. https://www.dn.se/varlden/norsk-expe...s-covidvaccin/
Citera
2021-06-05, 00:31
  #624
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, spikproteinet är den farliga delen.

Kolla in studien från Salk Institute där man hakade på spikproteinet på ett pseudovirus, i princip en tom kapsel. Detta orsakade ändå vaskulära skador.
Länka studien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in