Citat:
Ursprungligen postat av
Ridax
Otroligt intressant video i din länk med Professor Sucharit Bhakdi men även väldigt otäck också tyvärr.
https://tube.doctors4covidethics.org...a-a0c739d9e277
Kollat på hela. Väldigt konstigt budskap. I första delen säger han i princip att allas immunsystem redan känner igen sars-cov2-viruset eftersom det liknar de tidigare förekommande coronavirusen. Alltså att alla i redan immuna, så därför behöver vi inte ta vaccin och vi kan återgå till att leva som vanligt. Han säger att eftersom alla redan är immuna hinner immunförsvaret producera antikroppar innan viruset når ner i lungorna. Alltså enligt honom är covid-19 helt ofarligt som jag fattar det rätt. Men det konstiga är att han säger inget om alla som drabbas allvarligt av covid-19. Han har ingen förklaring eller synpunkt på det alls.
Sen har han massa flummiga metaforer och ord som får honom att låta mer som någon spirituell person mer än en medicinskt kunnig, men jag vet inte vem han är.
Om det stämmer så är det så att vaccin i sig gör varken till eller från. Och de som drabbas av allvarliga covid-19 fall gör det med eller utan vaccin.
Sen påstår han att vaccin har andra väldigt negativa bieffekter som han inte vill prata om riktigt.
Att majoriteten av allas immunförsvar redan skulle känna igen sars-cov-2 tror jag man borde upptäckt långt tidigare om det vore sant. Att vi alla redan har T-cellsimmunitet om jag fattar rätt. Borde vara rätt svårt att missa.