Citat:
Ursprungligen postat av
virvelvinden85
Det spelar inte så stor roll vad tråden handlar om. Det hela utvecklar sig till en vänster/höger kamp om vem som har rätt.
Att det är en förvirrad pojke i 15 års åldern som mår jävligt dåligt av någon anledning är helt obetydligt och att en lärare har blivit offer för denna 15åring betyder inget när Höger/Vänster ska skylla på varandra.
Tragiskt men sant. Alla trådar i detta forum spårar ut i pajkastning.
Tydligen så har den aktuella skolan haft någon form av övningar för sådana här situationer.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ret-och-sprang
Citat:
– De flesta stannade kvar i klassrummen så som man hade övat sedan tidigare. Det har varit några som hoppade ut genom ett fönster, säger Ewa-Gun Westford
Verkar även ha drabbat lågstadiebarn indirekt.
Citat:
Läraren sa: ”Fort ut genom fönstret och spring till matsalen och in i engelskasalen”. Vi hoppade ut genom fönstret. Jag hamnade i en buske och sprang sedan, berättar en sjuårig flicka.
Hon och ett tiotal elever sprang skräckslagna en sträcka om cirka 200 meter – över skolgården och till annan skolbyggnad.
– Läraren sprang efter oss för att se så att alla var med. Det gick lätt att springa. Det var först när jag kom in i det andra klassrummet som jag blev rädd. Då kom rädslan, säger flickan.