Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Slöjdlärare brukar ju vara snälla och favoriten av alla lärare.

Gm ser alltså ungefär ut som SSU:s förra ordförande Philip Botström som adopterades från Colombia.

Då har världen ändrats mycket sedan min skoltid, då de närmast utgjorde "proletariatets diktatur" och aldrig tröttnade att förhåna våra tafatta hantverksförsök (helst inför hela klassen, som girigt insöp detta tillfälle att skaffa sig nya invektiv och gliringar)!
Citera
2021-08-19, 20:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Ok, då faller alla creep-teorier. En slöjdlärare kan inte vara creep.

Inte ens en manlig syslöjdslärare..?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
En 15-årig pojke har under dagen anhållits på sannolika skäl misstänkt för försök till mord på en man i
40-årsåldern på en skola i Eslöv. Den anhållna pojken är elev på skolan och mannen arbetar på skolan.

– Det här är ett mycket allvarligt brott där förundersökningen pågår. Pojken har använt en kniv och han har hörts under dagen då han har lämnat en berättelse. Ytterligare förhör med andra personer som kan tänkas tillföra utredningen information pågår också. Vi kommer ta ställning till den bevisning vi har och också utreda motivet, säger kammaråklagare Pernilla Nilsson vid Södra Skånes åklagarkammare.

Senast på söndag kl. 12 måste åklagaren ta ställning till om pojken ska begäras häktad eller släppas på fri fot.
https://www.aklagare.se/nyheter-pres...-mord-i-eslov/
Citera
Medlem
puffe1983s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Allt stämmer, förutom att han var idrottslärare.
Antalet knivhugg vet jag inte heller.

Han filmade med två kameror enligt ögonvittnen.

Bild finns på killen, men jag vill inte outa honom här.

H*go är dock helt rätt kille som MGM.

Aha, jaså idrottslärare. Det kan hända att jag blandat ihopa slöjd och idrott där. Informationen kom så hastigt och hon var väl även lite chokad kan jag tänka.

Jag undrar hur dom fått veta att han fick just specifikt 3 knivhugg. Jag frågade inte såna frågor när hon var i det tillståndet och pga det faktum att hon är ett barn/ungdom. Någon måste ju ha sett gärningen på nära håll då.
Citera
2021-08-19, 20:51
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
bara om polisens husrannsakan är en "trådsanning". vi vet husnummer och det bor bara en 15-åring där. han delar efternamn med fadern.

Nja, den trådutpekade MGM:en delar efternamn (J4ckson) med den äldre av kvinnorna (4nna J.) som bor på samma adress. Mannen på adressen heter 4hlfors.

Hur man i tråden hittade Hug0 J. vet jag inte, han (om det nu är MGM) är 15 år och syns inte i tjänster som Ratsit. Minns någon hur och varför Hug0 först nämndes i tråden?

Huruvida 4hlfors faktiskt är Hug0s far, eller 4nna J4ackson faktiskt är H:s mor, är mig veterligen inte fastställt. Miljöpartistiska familjekonstellationer - särskilt i kombination med indiskklingande mellannamn som kan vara hippierelaterade - tenderar att vara s.k. ickenormativa, inte sällan med inslag av inhysta ensamkommande och dylikt.
Citera
2021-08-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tror på samma, 15åring enstöring. Familjen osar skumt. Läste lite om farsan "styvfarsa" i andra tråden som finns om han. Minst sagt konstiga värderingar.... Ingen överraskning då folk i tråden varnade om farsan redan 2018, men blev grabben som spårade ur istället. Tror det kommer tystas ner detta och locket på rätt snabbt.

Här kan du läsa om farsan lite (FB) Allt om Lars Ahlfors (MP) i Eslöv

Men han ja ju endast en dotter, ingen son på den adressen?
Citera
2021-08-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Men han ja ju endast en dotter, ingen son på den adressen?
Om man är under 16 syns man inte på Eniro, Merinfo, Ratsit, etc.
Citera
2021-08-19, 20:58
Medlem
puffe1983s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Vet du något om motiv ? Hade han bara stört sig på läraren eller tror han sig ha nåt allmänt politiskt budskap ?

Hon nämnde inget troligt motiv utan sa bara att bägge inblandade var snälla personer. GM var ingen hon hade någon närmare relation till eller brukade prata med. Jag uppfattade det som att när hon sa att han var snäll så menade hon nog att det var en kille som inte direkt gör något väsen av sig. Alltså ingen som är känd för att direkt hitta på massa skit.
Citera
2021-08-19, 20:58
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Måste vara sorgens dag för vänsterjournlister samt övriga vänstermuppar som drömmer om ett nytt Trolhättan så de kan spy galla och säga att det är SD och alla utlänningar mm.

Nåja, de lyckades ju få Trollhättanfallet - suicide by cop av en manodepressiv självmordsbrevslämnande homofil med hobbexsamurajsvärd och slängkappa - till ett "högerextremt terrordåd", så det skall nog funka även med Eslövfallet, oavsett vad som till slut visar sig ligga bakom.
Citera
2021-08-19, 21:01
Medlem
puffe1983s avatar
Jag ber om ursäkt att jag satt igång en del "snack" om angående att läraren skulle vara en slöjdlärare. Någon annan här rättade mig och sa att han faktiskt är idrottslärare.

Ber än en gång om ursäkt!
Citera
2021-08-19, 21:02
Medlem
Grabben heter H*go Ahlf*rs J*ckson i skolkatalogen så han har båda föräldrarnas namn.
Citera
2021-08-19, 21:03
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Allt stämmer, förutom att han var idrottslärare.
Antalet knivhugg vet jag inte heller.

Han filmade med två kameror enligt ögonvittnen.

Bild finns på killen, men jag vill inte outa honom här.

H*go är dock helt rätt kille som MGM.

Ser inte varför du inte ska outa Hugo. Han har begått ett allvarligt brott, och hade med all sannolikhet planerat att döda flera barn och lärare. Han kan inte gömma sig bakom sin ålder. Brottet blir inte mindre svinigt för att han är 15 år. Gör både honom och oss en tjänst och visa hur han ser ut! Hans föräldrar borde skämmas, att missa ett sånt här beteende som förälder är under all kritik. Det är nästan så att föräldrarna skulle straffas med fängelse för att ha brustit i sitt föräldraskap.
Senast redigerad av Tristan-Isolde 2021-08-19 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in