Jag dömer verkligen inte HF utan att ha några belägg och är det ord mot ord så tror jag på HF och inte på nån omogen snorunge.
Jag har själv råkat illa ut i en liknande situation, blev helt grunlöst anklagad för olämpligt beteende av en praktikant som jag var handledare för, det var snarare tvärtom att jag fick inviter av den omogna personen vilka jag ignorerade, möjligvis sårade jag henne och utlöste nån form av försvarsmekanism, annars har jag svårt att förstå hennes agerande. Ord stod mot ord men i värsta metoo-andan så blev jag förstås inte trodd utan blev omplacerad, det förstörde så pass för mig att jag lämnade arbetsplatsen helt. Sånt här kan förstöra oerhört mycket både ekonomiskt men framförallt socialt. Fick sen höra att samma person slängt anklagelser i två andra fall och till slut så fick hon också lämna företaget, men skadan för min del var redan skedd. trots alla år som har gått så sitter taggen kvar långt inne för jag blev så ojuste behandlad.
Så jag dömer aldrig någon bara på en lättvindig anklagelse, ni som inte råkat illa ut kan inte föreställa er vad det innebär, det kan sluta med självmord som för Benny Fredriksson.
Dessa äckliga kärringar som promotar och driver på metoo-fenomenet och påverkar unga tjejer att komma med falska anklagelser borde brännas på bål, fyfan