Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Jag känner mig rätt trygg med min teori.
Någon har utgett sig för att vara Hanif på nätet och kontaktat tjejer. Någon anmäler och direkt så blir det rubriker och Hanif är tvungen att hålla låg profil under utredningen.
Kommer säkerligen visa att det är ett vänstertroll som vill skada Herr Bali.
Personligen känner jag att Hanif inte skulle gå in i denna fälla och riskera allt för något sådant här dumt. Övertygad om att han är oskyldig. Men om jag har fel så ska ha sparkas och hängas ut men jag tror inte det som sagt.
Det låter väldigt invecklat. Hanif Bali är inte heller så viktig att jag tror att vänstern känner något behov av att sänka honom för politisk vinning. Han rekryterar inga nya väljare till Moderaterna, om något så har han väl bara underlättat för moderater att gå över till SD genom åren genom att hjälpa till att sudda ut gränserna mellan partierna.
Mer sannolikt då att det är moderater som tröttnat på att Bali lajvar sverigedemokrat från en M-riksdagsplats.
Är väl kanske inte heller otänkbart att någon som drabbats av Balis beteende hållit tyst för att inte skada Bali/partiet men att personen nu tröttnat eller inte orkat knipa igen längre.