Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Tycker du det är lämpligt att en vuxen människa sexchattar/gör sexuella närmanden på en mindreårig? Skit i partipolitik. Tycker DU att det är lämpligt?
Jag har inte vägt in något partipolitiskt överhuvudtaget. (Jag anser för övrigt att Moderater i allmänhet och HB i synnerhet - om det här nu alls har med honom att göra - är rätt vederstyggliga, men jag skulle inte ha resonerat annorlunda vilket parti det än gällde.) Min poäng var mest att vi i nuläget inte har en susning om vad som egentligen har utspelat sig.
Ovälkomna och oönskade och påflugna sexuella närmanden är väl aldrig lämpliga, oavsett ålder och kön på de inblandade. Men att t.ex. en 27-åring sexchattar med en 17-åring kan jag inte se något upprörande med
i sig, det beror ju helt på omständigheterna i övrigt. Och syftet med just den här uthängningen just nu, oavsett om den är befogad eller inte, är rätt uppenbart. Någon har uppenbarligen känt till det här bra länge, men valt att inte lägga fram det förrän nu. Om denna Någon i själ och hjärta hade varit så moraliskt upprörd över det som har hänt, kunde vederbörande rimligtvis ha gett sig på den här nidingen tidigare.
Men som sagt, vi får se vad de här olämpligheterna egentligen består av. Det avgör hela saken.