Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-13, 00:45
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Vi är vänner och håller kontakten regelbundet.
Flashbacks största bullshitter.

Jag är säker på att det gäller HB, men absolut inte baserat på ditt grundlösa pladder.

Lägg fram något bevis eller kom med ny info för att ge dina påståenden någon som helst kredabilitet.
Citera
2021-09-13, 00:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men det är ju bara eran fantasi. Finns ingen anledning att de skulle skriva något sådant (inget nyhetsvärde). För jag gissar på att tidningarna vet vem det är. Så ni menar att de skulle försöka klistra något på honom, fast han kanske är borta pga sjukdom? Om det är Gustav & Anders dementerar, så skulle de skriva Anders dementerar bara för att jävlas med honom?
Ja, varför skulle medierna det? ...

Nej, jag orkar inte.
Har du ingen ANING om hur mainstream media fungerar?
Stay in school, kid.
Godnatt
Citera
2021-09-13, 00:51
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja, varför skulle medierna det? ...

Nej, jag orkar inte.
Har du ingen ANING om hur mainstream media fungerar?
Stay in school, kid.
Godnatt

Yes, foliehatten är på ser jag.

Börjar tro att vi aldrig får veta vem det handlar om.
Citera
2021-09-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Vi är vänner och håller kontakten regelbundet.
jaha, då är det 200% han nu då? inget av det du skriver bidrar med något användbart.
Citera
2021-09-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
När någon nämde vem det skulle vara som utsatts för det ”olämpliga sexuella beteendet” ramlade en halv polett ner.
Följande är inte relaterat till Hanif Bali, men kanske kan ge lite dimension.

Händelse 1. En referens.
En person (över 18 år gammal) som varit (är?) aktiv i ett politiskt ungdomsförbund (ej Muf) la upp en bild på twitter på sig själv i nattlinne. Kommentarer som ”Vad fin du är.” välkomnades, medan kommentarer som ”man ser dina b—-t” fick kritik för sexism.

Händelse 2. Ana.........a, som pekats ut i tråden skrev något exhibitionistiskt på twitter för några månader sedan, ett ”se på mig”. En annan person - jag kallar honom Skribenten - på twitter skrev då något som jag personligen anser var något över gränsen. Men jag är pryd och skriver inte ut br—t ovan. A-Sara skrev då att hon var 17, och Skribenten fick kritik för att han gav sig på en minderårig. Skribenten svarade då något i stil med att beter man sig sådär som A-Sara gjorde så får man stå ut med svar som hans. Likheten med händelse 1 är för mig i efterskott slående, en utmanade sak (bild i händelse 1, prat i 2) leder till oönskade men helt sannolika kommentarer. Har förgäves försökt söka efter händelse 2 på twitter, men misslyckats. A-Sara, om hon finns, har raderat sitt konto.

Men om inte något nytt kommer fram är min slutsats:
1) Storm i ett vattenglas, i Händelse 2 och troligen även i den omskrivna händelsen med moderaten.
2) Inte en persons fel när två går lätt över gränsen. Bägge kan vara och är troligen klandervärda. Men ingen riksnyhet eller något att avgå för för det.
3) Inte första gången A-Sara tar skydd bakom ”jag är bara 17”.
Edit: Skribenten ovan är alltså inte HB eller mig veterligen riksdagsman för något party.
A-Sara? Inte Ana***** Sof** då som det skrevs om i tråden innan? Som är en 17-årig MUF-tjej med halv-iransk bakgrund och som varit väldigt aktiv på twitter innan men som nu tagit bort sitt ena konto, men har ett annat privat konto kvar (men tycks inte varit aktiv på twitter senaste dagarna, åtminstone har ingen interagerat med henne).

Hon var nämligen inblandad i en twitter-diskussion för några månader sen som påminner om din händelse 2 där hon postade en bild på sig själv i en ganska kort kjol och undrade om den var ok för "skampatrullen". En person (kvinna) med många följare skrev då att hon skulle posta en bild på f*ttan om nu ville blotta sig. Och det blev en diskussion om det var uppmuntran till barnporr etc. med bl.a. deltagande av personen (AE) som förra året antytt att HB skulle vara en groomer... AE som tagit bort de meddelandena nu och också gjort sitt konto privat.
Citera
2021-09-13, 05:33
Medlem
Om det hade funnits en polisanmälan hade då MSM skrivit mer?
Tänkte på Lasse Kroner och hans sms Storm. Han blev ju uthängd utan problem innan utredningen var klar.
Hur kan den misstänkte här lyckas hålla sig anonym?
Citera
2021-09-13, 06:25
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Hon var nämligen inblandad i en twitter-diskussion för några månader sen som påminner om din händelse 2 där hon postade en bild på sig själv i en ganska kort kjol och undrade om den var ok för "skampatrullen". En person (kvinna) med många följare skrev då att hon skulle posta en bild på f*ttan om nu ville blotta sig. Och det blev en diskussion om det var uppmuntran till barnporr etc. med bl.a. deltagande av personen (AE) som förra året antytt att HB skulle vara en groomer...
Det är exakt den jag tänker på, mindes dock fel, det handlade om en lättklädd bild även i detta fall.
Citera
2021-09-13, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Okej jag gick in på Twitter för första gången på väldigt länge och hen är ju anonym. Det blir väldigt svårt att värdera dennes "expertis" då. Fan alltså jag som lyckats hålla mig borta från den skitsidan väldigt länge.

Jag följer honom och ser det han skriver varje dag. Kan till viss del förstå vad du menar, men samtisogt så räcker det med att gå igenom hans flöde så förstår man vad han jobbar med. Dessutom tror jag han har legget som åklagare som fastnat inlägg, dock anonymiserat.
Citera
2021-09-13, 06:48
Medlem
Sockss avatar
Så, ännu har inte moderaten avslöjats.

Är det för att han hålls bakom ryggen av övriga eller för att tjejen i fråga kanske tidigare har visat sig lättklädd och därför inte anses värd att ta på allvar?

Jaja, jag gick iaf in och kollade vilka ledamöter de har och där fanns ju flera som såg suspekta ut, men det betyder ju inte att de är det.

Alla var dock i en ålder där de borde ha haft bättre omdöme. Det finns absolut unga tjejer som gillar äldre män, inte tu tal om det, de brukar dockvara öppna med det.
Något som jag dock tror alla tjejer någon gång har gjort, det är att tycka att det är lite spännande med en äldre man. MEN de flesta av dem har också en tro att dessa män är 'ofarliga' för 'de är ju så gamla'.
De tror att det aldrig kommer att gå så långt, att de här männen så klart inte tror att tjejerna menar allvar.

Så är det så klart inte, flertalet män blir alldeles till sig i trasorna över att en ung tjej visar intresse och är inte sena att nappa, totalt utan självinsikt om att tjejerna anser dem som gamla och absolut inte som en tänkbar sexpartner utan helt enkelt tycker att de är lite spännande.

Är man dessutom ledamot och har en partner (om den som nu är anklagad har en partner) så ja, då är det direkt olämpligt och kan man inte tänka längre än kuken räcker så kanske man inte ska representera svenska folket. De som ska föra svenska folkets talan ÄR mer utsatta och har större krav på sig att bete sig, så är det bara och det är något man väljer när man väljer att bli en offentlig person.

Det spelar ingen roll om det man har gjort har påverkan på ens förmåga att vara politiker eller inte, det blir lätt så att man tänker att om han kunde ta ett så korkat beslut privat, hur korkade beslut kan han då inte ta politiskt?
Citera
2021-09-13, 07:18
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Så, ännu har inte moderaten avslöjats.

Är det för att han hålls bakom ryggen av övriga eller för att tjejen i fråga kanske tidigare har visat sig lättklädd och därför inte anses värd att ta på allvar?

Jaja, jag gick iaf in och kollade vilka ledamöter de har och där fanns ju flera som såg suspekta ut, men det betyder ju inte att de är det.

Alla var dock i en ålder där de borde ha haft bättre omdöme. Det finns absolut unga tjejer som gillar äldre män, inte tu tal om det, de brukar dockvara öppna med det.
Något som jag dock tror alla tjejer någon gång har gjort, det är att tycka att det är lite spännande med en äldre man. MEN de flesta av dem har också en tro att dessa män är 'ofarliga' för 'de är ju så gamla'.
De tror att det aldrig kommer att gå så långt, att de här männen så klart inte tror att tjejerna menar allvar.

Så är det så klart inte, flertalet män blir alldeles till sig i trasorna över att en ung tjej visar intresse och är inte sena att nappa, totalt utan självinsikt om att tjejerna anser dem som gamla och absolut inte som en tänkbar sexpartner utan helt enkelt tycker att de är lite spännande.

Är man dessutom ledamot och har en partner (om den som nu är anklagad har en partner) så ja, då är det direkt olämpligt och kan man inte tänka längre än kuken räcker så kanske man inte ska representera svenska folket. De som ska föra svenska folkets talan ÄR mer utsatta och har större krav på sig att bete sig, så är det bara och det är något man väljer när man väljer att bli en offentlig person.

Det spelar ingen roll om det man har gjort har påverkan på ens förmåga att vara politiker eller inte, det blir lätt så att man tänker att om han kunde ta ett så korkat beslut privat, hur korkade beslut kan han då inte ta politiskt?

Det är det här som jag tror fått tråden att hålla på i några hundra sidor vid det här laget. Är man riksdagsman på 30+ så är det inte lämpligt att hålla på med tonåringar som fortfarande behöver göra nationella proven och har läxa i matte A. Sedan att den snudd på totala tystnaden är som bensin på skvallerbrasan är ju också något som får folk att komma med bekräftelser i stil med ”Allmänt känt att X är kladdig när det gäller de yngre förmågorna” är ju också en bidragande faktor. Det är jättekul att skvallra om rykten och spinna vidare. Syjuntor och Flashback, det enda som skiljer är mängden mandelkubb.
Citera
2021-09-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Lavinen" av rykten kommer ur samma käft, fattar du väl? Inte är du väl så korkad? Det är någon vänster-bajskastar-smedja på twitter. För övrigt har jag 136 i uppmätt iQ. Så nej, jag är inte avundsjuk.

Jo han har nog trendat på twitter och den här tråden har trendat här inne för att folk inte bryr sig.

Haha. Det är nåt visst med personer som ”mäter upp” sitt iq. De flesta tycks behöva bevisa något. Undra varför?
Citera
2021-09-13, 07:38
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
A-Sara? Inte Ana***** Sof** då som det skrevs om i tråden innan? Som är en 17-årig MUF-tjej med halv-iransk bakgrund och som varit väldigt aktiv på twitter innan men som nu tagit bort sitt ena konto, men har ett annat privat konto kvar (men tycks inte varit aktiv på twitter senaste dagarna, åtminstone har ingen interagerat med henne).

Hon var nämligen inblandad i en twitter-diskussion för några månader sen som påminner om din händelse 2 där hon postade en bild på sig själv i en ganska kort kjol och undrade om den var ok för "skampatrullen". En person (kvinna) med många följare skrev då att hon skulle posta en bild på f*ttan om nu ville blotta sig. Och det blev en diskussion om det var uppmuntran till barnporr etc. med bl.a. deltagande av personen (AE) som förra året antytt att HB skulle vara en groomer... AE som tagit bort de meddelandena nu och också gjort sitt konto privat.

Fler bitar i pusslet. Det mesta talar för att det handlar om AS, som har ett utåtagerande och provocerande beteende. Ingen som läser tråden kan tro att kvinnan ägnar sig åt grooming utan de har en animerad diskussion. T ex bilden i hissen är omöjligt att förstå det skulle handla om en minderårig person.

AS kan mycket väl ha sökt upp HB, kört groupie beteende på ”hennes idol HB” där han provocerats och tröttnat, slängt ur sig ”fine visa den då”.

i senare skede har vänsterprofiler fått reda på konversationen och sökt spinna en story utan backning, drivet av hat mot HB. Tidningarna fattar efter lite utredande hur det ligger till och låter nyheten försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in