Citat:
Ursprungligen postat av
HerrDagSedel
Det är klart att det rör sig om Hanif Bali, och det är klart att han är totalt körd i alla politiska sammanhang om en bråkdel av uppgifterna stämmer. Om det begåtts brott i juridisk mening är på det stora hela irrelevant.
Som ett fan av Hanif (kryssade honom i valet 18, lyssnar på podden, följer på twitter osv) är detta en stor besvikelse. Jag när fortfarande ett litet hopp om att han är utsatt för en illvillig attack från politiska fiender, men läget blir mörkare ju mer som sipprar fram.
På mindre än ett år har högern i så fall tappat både Tino S och Hanif som publika debattörer. Ett stort bakslag i kulturkriget, tyvärr.
Klart det är han, det hade kommit ett förnekande efter minst 2-3 dagar om det inte var han. Min tanke var att han, om det inte var han, tänkte var kylig och låta folk konspirera ett tag i början. Men över en vecka? Knappast.
Men är det belagt
när detta ska ha skett ännu? I början snackades det om att det var för 10-12 år sen (dvs när han var 22-23) och att det handlat om en 17 åring typ. Nu skrivs det som om tjejen äntligen fått mod att kontakta Partiet (som om att det pågått i närtid och att det då handlar om att han som 30+ groomat en minderårig).
Han var ju hård ut och vevade både mot när Virtannen hade skickat till 16 åringar och mot Federley, vilket fick mig att tänka att det isåfall handlar om att Bali raggat runt när han var yngre (dvs 20-23) och inte i närtid.
Aja, det brukar ju säga "be ware of wolves in sheep's clothing". Han har väl alltid varit ett rovdjur men vevat högt mot andra. Jag var ett stort fan av han politiskt men har inga problem med att ett sånt svin försvinner om han nu sprungit runt och groomat småbrudar.