Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-15, 14:35
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Lugna ner mig? Du förstår ju inte ens vidden. Vad fan är relevansen för att han kan anmäla någon för förtal när skadan redan är gjord. Vad fan kommer 25000 kr från en liten 18-årig tjej göra för honom när han rykte redan är i soptunnan? När han inte ens har en plats i riksdagen längre?

Allt detta bara för att tidningar helt enkelt inte kan ha en ordentlig standard. För tidningar som t.ex. Expressen och Aftonbladet vore det enda rätta att dra in deras utgivningsbevis.

Vad menar du att skadan består av? Såvitt jag vet sitter han fortfarande kvar i riksdagen och alla hans fanboys försvarar han ivrigt.

Om han kan bevisa sin oskuld såsom han påstår att han kan göra så låt han göra det. Varför är det så jävla svårt? Han påstår att han kan göra det men väljer att inte göra det...för att vadå?
Citera
2021-09-15, 14:35
Medlem
Enterprises avatar
Bra försvarstal av Hanif på Facebook. Däremot kommer det lite för sent, det borde gjorts tidigare.
Sedan får vi se om det kommer ytterligare bevis. Det brukar ju fungera så, när man vill krossa en person, att man släpper mediala "godbitar" eftersom för att hålla uppe dramaturgin.
Citera
2021-09-15, 14:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Fast artikeln är ju uppenbarligen till viss del uppdaterad? Om inte enbart men namn?

Okej. Ja jag kan inte se några uppdateringsdatum angivna men om den saknade HB:s namn igår är den rimligtvis uppdaterad efter det. Däremot betyder väl varken det att Irene har läst vad HB skrivit eller att hon ändrat uppfattning.
Citera
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det tror jag inte. SD vill inte ha sexbrottslingar i sitt parti.
Importerade sexbrottslingar om jag får be.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
ETC räknas inte som en trovärdig källa,så dom kommer behöva ha god bevisning.

Vad är ETC?
Citera
Medlem
Citat:
Etc släpper bevis på fredag. Det är kört för Hanif Bali.

Shit säg inte om inte du 100% vet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ario förekommer på Lexbase. Vet man varför ?
Det angår ett straffföreläggande.
Citera
Medlem
Sjukt hur snabba pöbeln är på att på förhand döma individer.

Tur att vi lever i en rättstat.

Hela den här incidenten får en att få ont i magen. Svensk politik har gått från ärlig och dygdig till råttskit på bara några få decennier. Vad har hänt?
Citera
2021-09-15, 14:37
Medlem
Citat:

Varför på fredag?
Citera
2021-09-15, 14:37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:

Det stämmer inte. ETC är inte den typen av tidning. Däremot skriver man att det handlar inte om en utan om flera unga kvinnor:
Sedan förra veckan har Moderaterna utrett en känd riksdagsledamot som ska ha uppfört sig olämpligt. Enligt Dagens ETC:s källor handlar det om flera unga kvinnor inom partiets ungdomsförbund. Men ingen har valt att prata med media. [...]

Hanif Bali hävdar dock att det ska röra sig om en enda tjej, som varit påstridig och själv sökt kontakt med honom, första gången för två år sedan. Efter allmänt prat om politik och Moderaterna, skriver Hanif Bali att flickan återupptog den digitala konversationen efter ett par månader och var väldigt intensiv i sitt kontaktsökande.

https://www.etc.se/inrikes/hanif-bal...elser-oskyldig
Intressant att Bali nu säger att han har känt till anklagelserna om otillbörligt beteende sedan december 2020 men att han så sent som förra veckan sa till Aftonbladet att "[d]et är ingenting jag någonsin har hört talas om."
Citera
2021-09-15, 14:38
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bra försvarstal av Hanif på Facebook. Däremot kommer det lite för sent, det borde gjorts tidigare.
Sedan får vi se om det kommer ytterligare bevis. Det brukar ju fungera så, när man vill krossa en person, att man släpper mediala "godbitar" eftersom för att hålla uppe dramaturgin.

Ja han har ju haft ett par dagar på sig att slipa på det så man kunde väl inte förvänta sig mindre än att det var genomtänkt iallafall.
Citera
2021-09-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej. Ja jag kan inte se några uppdateringsdatum angivna men om den saknade HB:s namn igår är den rimligtvis uppdaterad efter det. Däremot betyder väl varken det att Irene har läst vad HB skrivit eller att hon ändrat uppfattning.

Ganska uselt att inte bemöda sig läsa den, men visst det kan vara en annan praktikant som enbart uppdaterade med namn, men som du säger, den åldrades inte väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in