Citat:
Ursprungligen postat av
Arcabo
Jag har fastnat för tre saker ang HB.
1) Han använder ordet "meningsmotståndare", låter som det är Nordfront som är i farten i retoriken, bara uttrycka ordet ger en dålig klang tycker jag.
2) HB använder ordet "komplott", är det fall han vet att han kan bli överbevisad? Falska bevis kommer att användas och man är ut efter honom? Känns långsökt att en tjej som är under 18 år, skulle dra i denna komplott, Detta skulle ha skett genom att hon skulle ha som mufare sprungit ärende åt vänstern?? Låter väl konspiratoriskt i mina öron.
3) Varför började han neka att han var den utpekade i början? Nu om han är så oskyldig som han är enligt honom, varför sedan hänvisa till "komplott"och det är av "meningsmotståndare"? Han visste väl i början att det skulle komma ut för eller senare.
Bra iakttagelser.
1. Meningsmotståndare-begreppet visar lite på Hanif Balis allmänintelligens. Han har i perioder sedan åratal tillbaka på Twitter i antal liknelser hänvisat till NMR, så mycket kan sägas. Så kanske att Bali tagit intryck därifrån genom meningsmotståndare-dravlet.
2. "Komplott" är ju löjeväckande av Hanif. Han verkar ganska sargad. Eller så försöker han lajva med det ordet, precis som han anklagat andra för att lajva under många år. Konspiratoriskt och viss förföljelseidé i Balis fall rörande denna sex-historia...
3. Det är nog som så att Hanif Bali från början tänkte att det just
inte skulle komma ut, ett inte helt ovanligt beteende han visat prov på.