2021-09-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Apropå det Therese de Waern ("Verdun") uttalar sig om i Fria Tider så är det detta utbyte som avses:

https://twitter.com/notchillabror/st...693087232?s=20

Har svårt att se hur 17-åringen skulle vara den instabila personen i det utbytet... Varför sitter en 40+ kvinna och ber en gymnasietjej "visa springan"?

Haha Therese Verdun är inte heller helt stabil av det man sett av henne på Twitter. Hon kan säga vettiga saker men ibland säger hon väldigt skumma saker och är helt oförståendes varför folk reagerar negativt. Hon är defintivt en märklig typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har han träffat henne? Jag tolkar det som sagts att det är något som skett på internet.
Ja, det stod det i tidningen idag🤔
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så kan det vara. Det är rätt så troligt, skulle jag till och med säga.

Jag förstår dock inte hur HB kan tro att det är att betrakta som ett bevis.

Ptja, "bevis" är det väl i det avseendet att det motbevisar det han anklagas för även om det inte är ett bevis för något som aldrig skett rent generellt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Då har du inte läst speciellt många tidningar idag, det har att göra med Hanif Bali för att Hanif Bali är polisanmäld för det brottet:

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

https://www.svd.se/hanif-bali-jag-ha...agot-olampligt

https://www.expressen.se/nyheter/akl...-beslut-i-dag/

Han är alltså både polisanmäld för brott, samt anklagad för olämpligt beteende.

Av en anonym privatperson
Citera
2021-09-16, 12:01
Medlem
Citat:

Men jag förstår inte hur HB kan tro att det är att betrakta som ett bevis.
Varför kan det inte vara bevis att visa logg tex som säger något annat än det tjejen påstår?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Personen som snart fyller 20 år har ett snarlikt namn, men har inget med affären att göra.

Tack! Då ska jag släppa det
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
En från #jagärhär. Drevet är från pöbeln den här kvinnan själv tillhör.

https://mobile.twitter.com/LinneaAnn...12447589748739

Allt går ut på att män ska kunna anklagas utan bevis och de ska då bli paria som sparkas och får sina karriärer och relationer förstörda. Trots det ska de inte ens få försvara sig för då anklagas de ännu hårdare för att de ger sig på den som ljugit ihop anklagelserna. Detta är ett sjukt samhälle, woke är extremt skadligt.
Citera
2021-09-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag förstår problematiken och risken med det men det är inte lika med att det är eller sker något olämpligt.

Det är samhället som drivit det till att bli tabu.

Det finns många pappor som inte vågar duscha inför eller med sina småbarn av rädsla. Tycker du vi bara ska köpa det rakt av? Att samhällets normer ändrar detta till att vara onormalt/fult?
Jag vet inte, men jag är ändå 99% säker på han träffade henne av andra orsaker, men vi får se.
Citera
2021-09-16, 12:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
Haha Therese Verdun är inte heller helt stabil av det man sett av henne på Twitter. Hon kan säga vettiga saker men ibland säger hon väldigt skumma saker och är helt oförståendes varför folk reagerar negativt. Hon är defintivt en märklig typ.

Hon blev väl arg då de hoppade på henne rätt mycket där och tillslut så flippade hon och bad dem visa snippan då
Citera
2021-09-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag har även tagit skärmdumpar till höger och vänster, blir många förtalsdomar som kommer rulla ut i höst/vinter och mycket pengar åt Hanif.

Kan skapa en delad mapp som alla kan gå in och länka det dom hittar i, nån som är intresserad?

I mappen kan du även skriva "Blalotus påstår att inte en enda förtalsanmälan som kommer leda till åtal".
Sedan så kan du gå in och se att jag hade rätt.
Citera
2021-09-16, 12:04
Medlem
Citat:

Men jag förstår inte hur HB kan tro att det är att betrakta som ett bevis.

Låt oss inte fastna i semantik. Ett bevis i juridisk mening nej, men det saknar ju även hon. Det skulle vara ett starkt indicium på att hans version stämmer, vilket räcker fint i den mediala striden.
Citera
2021-09-16, 12:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
I mappen kan du även skriva "Blalotus påstår att inte en enda förtalsanmälan som kommer leda till åtal".
Sedan så kan du gå in och se att jag hade rätt.

Förtal gäller bara om någon till vänster känner sig utsatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in