2021-09-16, 12:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Tror det blir svårt att hävda förtal i ett fall som rör en riksdagsledamot. Att folk diskuterar och spekulerar kring anklagelser om sådana personer får trots allt anses falla under allmänintresse.

Ja men själv anklagelsen från flickan kan vara förtal: Man får inte anklaga riksdagsledamöter för sexualbrott för att det är ett allmänintresse.
Citera
2021-09-16, 12:06
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Har hon pekat ut Hanif offentligt?

Det vet vi inte, men möjligen andra, då begår dom istället förtalsbrottet och får pröjsa.
Citera
2021-09-16, 12:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
"Mellin: Även om Bali har rätt svärtas hans rykte"

Hur fan kan kärringen skriva så? Är han oskyldig till detta skall alla bakom denna anklagelse svärtas ned med bild och namn.

En anonym anmälan alltså. Inte från kvinnan själv alltså utan från nån feminist mupp. Det här blir bara bättre och bättre.
Och hon borde rimligen förespråka dels alla människors lika värde, mänskliga rättigheter, oskuldsprepositionen, en motvilja mot pöbelrättvisa, sin journalistiska heder, ansvaret ansvariga utgivare har och om inte gör det, skall allt statligt presstöd tas ifrån dem omedelbart.
Jävla talibanfasoner!

De kom alldeles för billigt undan efter Åsa Linderborgs drev mot Fredriksson.

De lärde sig ngenting alls.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-09-16 kl. 12:08.
Citera
2021-09-16, 12:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hon blev väl arg då de hoppade på henne rätt mycket där och tillslut så flippade hon och bad dem visa snippan då

Tror nog att man ska förstå hela den där tramsiga diskussionen som att Verdun försöker göra gällande att om det nu är okej att klä sig precis som man vill och dela det med andra, varför inte då göra det fullt ut, dvs. hänga fram könet för allmän beskådan. Ett resonemang man förmodligen kan framföra på ett bättre och mer vuxet sätt, men twitter är twitter, en plattform som premierar oneliners, trams och ryggdunkande.
Citera
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men själv anklagelsen från flickan kan vara förtal: Man får inte anklaga riksdagsledamöter för sexualbrott för att det är ett allmänintresse.
Det är av ett feministiskt intresse, så nu vet du vilka som har den egentliga makten.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Åklagarna och hela rättsväsendet är woke så de kommer aldrig åtala henne för det trots att lagen säger att det är ett brott. Om Bali namnger henne åker han däremot dit för förtal även om han har bevis för det han säger precis som Ebba hade.
Citera
2021-09-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Skickligt försvarstext av HB. Men som man säger ingen rök utan eld.

Vänta tills du blir utsatt för något liknande, och upprepa då det du just skrev.

Jag har själv varit utsatt men inget stort som detta. En tjej som spred ut att jag stalkat henne trots att jag under en kort period bara träffat henne en eller två gånger ensam. Och bara på hennes initiativ för hon behövde hjälp med småsaker eller ville prata av sig. Hon spred ryktet efter att vi haft noll kontakt på månader. Ingen rök utan eld?

Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Han har förmodligen bara SMSat o twittrat med denna tjej med personlighetsstörning , men då det skurit sig mellan dem har han blockat henne och det har fått henne bli förbannad och gjort att hon hämnats genom att berätta för andra. Bordeline personlighet verkar det som. Hade han ej blockat henne hade det förmodligen inte kommit fram. Vilket dilemma, att göra rätt och avsluta kontakten leder till negativ publicitet.

Nu vet jag inte vad som är sant eller inte. Men om osant så är det inte säkert att tjejen själv vet att hon ljuger. Vi människor, särskilt när unga och hormonstinna, kan ljuga för sig själva till den grad att till slut tror på det själv. Så jag skulle vara lite försiktig med att säga elaka saker om henne oavsett om sant eller inte.

Jag hoppas det är osant. Och om är osant, att också hon får frid i att inse det inte var som hon vill minnas det. Men jag vet som sagt inte vad som hänt eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
I mappen kan du även skriva "Blalotus påstår att inte en enda förtalsanmälan som kommer leda till åtal".
Sedan så kan du gå in och se att jag hade rätt.

Näthatsgranskaren försörjer sig på att stämma pensionärer som påstår att han är en djurplågare. Så Bali kommer nog att ha en fin inkomstkälla framöver från vad vänsterpöbeln vräkt ur sig ska du se.
Citera
Medlem
Citat:

Nja, det ska till mycket för att förtal ska bli aktuellt i detta ärende.

Menar du anklagelsen till partier eller den polisanmälan som sedan gjordes?
Citera
2021-09-16, 12:09
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Hade jag varit Bali hade jag tagit dumpar på den där nollan Gösta Hulténs twitt och stämt för förtal sen om han frias. Lätta pengar

Vicken tidning är han på? Sjukt oproffsig Twitter

En snabb googling visar att han stödjer muslimska terrorister och våldtäktsmän.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6sta_Hult%C3%A9n

(FB) Gösta Hultén Journalistgubben som försvarar våltäktsmän

(FB) Mediavänstern ur minneshålet
Citera
2021-09-16, 12:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Näthatsgranskaren försörjer sig på att stämma pensionärer som påstår att han är en djurplågare. Så Bali kommer nog att ha en fin inkomstkälla framöver från vad vänsterpöbeln vräkt ur sig ska du se.
Det näthatsgranskaren håller på med är förkastligt och ingen blir bättre av att man beter sig lika förkastligt tillbaka.

Ställ idioten i skamvrån med en dumstrut.
Han är ett skämt, en paria, precis som Linnea Claesson.
Citera
2021-09-16, 12:11
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Allt går ut på att män ska kunna anklagas utan bevis och de ska då bli paria som sparkas och får sina karriärer och relationer förstörda. Trots det ska de inte ens få försvara sig för då anklagas de ännu hårdare för att de ger sig på den som ljugit ihop anklagelserna. Detta är ett sjukt samhälle, woke är extremt skadligt.

Jag är övertygad om att sanningen kommer att segra i det här fallet, och den kommer inte att vara skön att skåda eftersom Bali eller MUF:aren ljuger.

1. Om Bali ljuger då har han bränt sina skepp för ett tag framöver.
2. Om MUF:aren ljuger kommer medias roll som primitiva pöbelskarors förlängda arm ännu en gång att belysas och Hanif Bali gå stärkt ur striden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in