Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 12:50
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ännu mera hittepå?
När namngivna beskyllningar som det där görs i Exporessen MÅSTE partiet utreda vad som hänt.
De har skrivit på avtal om hur de ska bete sig. Bryter man mot det åker man ut.

Vad menar du? Hon tog väl det till partiet först? Sen vem som läckte det till pressen vet vi inte. Men som många har påpekat har Bali många rivaler i partiet som gärna hade sett han kastas ut med huvudet före så det behöver ju inte vara tjejen som gjorde just det.
Citera
2021-09-16, 12:51
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja knappast något brott att ha instinkter för fortplantning. Slampan har ju provocerat på nätet förut, som Fria tider skrev om.

Kul att Fria tider försvarar en potentiell pedofil innan utredningen är klar som dessutom är invandrare och politiker. Trodde det var självklart att de skulle vara på flickans sida men jag kanske helt missuppfattat deras agenda.
Citera
2021-09-16, 12:52
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Att det inte var flickan själv som anmälde är en bisak. Men jag tror nog att alla tonåringar vet vid vilken ålder man blir byxmyndig. I det här fallet var det dessutom inte ens i närheten av att vara någon sexuell invit, oavsett ålder. Det verkar vara något allvarligt fel i huvudet på både flickan själv och på hennes kompisar. HB har med all säkerhet kopior på all skriftväxling han ägnar sig åt, så han har knappast något att frukta.

Alltså vet inte hur mycket du hänger på Twitter osv, men Therese Verdun är alltså en mycket stor och känd provokatör på den plattformen, som mer eller mindre skapar situationer veckovis som hon kan påstå sig vara kränkt över och peka anklagande mot vänstern varje gång hon får mothugg kring något hon skriver.

Bakgrunden till situationen hon och friatider försöker måla upp där Therese Verdun skulle ha blivit "grundlöst anklagad" för något är att en Vänsterpartistisk Politiker bytte till en profilbild några dagar tidigare där hon råkade ha kjol på sig, och Therese Verdun då antydde att hon klär sig som ett luder, går att se här:

https://twitter.com/thereseverdun/st...06316823547904

Detta resulterade i hundratals med reaktioner från en hel hög med användare som ifrågasatte att Therese Verdun ska agera sedlighetspolis på twitter, många av dom tjejer som själva började posta bilder på sig själva i korta kjolar, typ så här (random exempel som INTE är inblandad i några polisanmälningar eller anklagelser):

https://twitter.com/ronjamadeleine/s...65744339931138

Och så gjorde alltså även den här tjejen som nu förekommer i tråden (hittar inte hennes inlägg nu, antagligen för att hon raderat sitt konto?). Sen av oklar anledning valde Therese att käfta tillbaka lite fram och tillbaka med just den här tjejen, genom att i minst två inlägg be henne posta fittbilder:

https://mobile.twitter.com/thereseve...68012704452609
https://mobile.twitter.com/thereseve...68621612544002

Att hon så klart bara raljerar är ju fullständigt uppenbart, till och med för mig som extrem Vänstertomte så inser jag ju att det bara är retorik, även om det kanske är lite klumpigt att använda när man diskuterar med någon som inte är vuxen än.

Och av detta var det någon som sen polisanmälde Verdun, men det finns absolut ingenting som tyder på att det skulle vara den här tjejen eller ens hennes kompisar som gjort, det är bara något som Fria Tider spunnit fram nu för att det passar bra i narrativet "Fejk Attack mot Hanif Bali".

Är det något som är en höna av en fjäder så är det att den här Therese-händelsen skulle vara nåt slags bevis för att den här tjejen satt något i mönster, bara för att hon var en av hundratals andra som också provocerades av en känd provokatörs försök att provocera.
Senast redigerad av zBr9 2021-09-16 kl. 13:21.
Citera
2021-09-16, 12:52
Medlem
Fy fan för att vara heterosexuell man i Sverige.
Citera
2021-09-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Vem är tjejen i den videon?

Tycker det ser ut som I*a Dr*ugge.

Dock så var ju detta väldigt länge sen, så att en 19 åring raggar på en 16 åring tycker inte jag känns jättekonstigt...
Citera
2021-09-16, 12:53
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul att Fria tider försvarar en potentiell pedofil innan utredningen är klar som dessutom är invandrare och politiker. Trodde det var självklart att de skulle vara på flickans sida men jag kanske helt missuppfattat deras agenda.

Ibland blir alt-right förvirrade när det handlar om både kvinnor och invandrare samtidigt.
Citera
2021-09-16, 12:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Vad menar du? Hon tog väl det till partiet först? Sen vem som läckte det till pressen vet vi inte. Men som många har påpekat har Bali många rivaler i partiet som gärna hade sett han kastas ut med huvudet före så det behöver ju inte vara tjejen som gjorde just det.

Ingen rök utan eld, det var säkert hon som läckte det till media eller så räknade hon att dem hon läckte till skulle läcka det vidare.

Att gå till en persons arbetsgivare med anklagelser är i alla lägen under all kritik och är brottsligt, men rättssamhället är woke så hon kommer säkert inte att åtalas för det även fast det är ett brott.
Citera
Medlem
Ska bli spännande att följa denna röra! Sen förstår jag inte varför kvinnor inte gillar tex dick-pics? Jag skulle bli själaglad om det plötsligt plingade till i mobilen och vips så uppenbarar det sig en muff-bild, obs MUFF, ej MUF.
Citera
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Säg mig, är det något fel på dig?
Klickar det när du vrider på huvudet?

Eller rasslar det bara?
Om polisen har en anonym anmälan. Vad ska de utreda?
Vart finns bevisen? Kan man styrka några påståenden?
Nej.

Hej papperskorg.

Vad menar du? Dom ska väl utreda den informationen dom fått in i anmälan? Om du ringer till polisen anonymt och säger att du ser en skjutning inträffa på en adress, åker den i papperskorgen då för att du inte uppger ditt namn och personnummer i telefon?

Nej det gör den inte. Samma sak gäller här. Uppgifterna som kommit in kommer utredas i den mån det går, sen är det så klart jättemöjligt att det visar sig att det inte finns något att gå på, och då lägger man ner utredningen. Men att anmälan skulle hamna i en papperskorg för att den är anonym? Vilken planet bor du på?
Citera
2021-09-16, 12:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Alltså vet inte hur mycket du hänger på Twitter osv, men Therese Verdun är alltså en mycket stor och känd provokatör på den plattformen, som mer eller mindre skapar situationer veckovis som hon kan påstå sig vara kränkt över och peka anklagande mot vänstern varje gång hon får mothugg kring något hon skriver.

Bakgrunden till situationen hon och friatider försöker måla upp där Therese Verdun skulle ha blivit "grundlöst anklagad" för något är att en Vänsterpartistisk Politiker bytte till en profilbild några dagar tidigare där hon råkade ha kjol på sig, och Therese Verdun då antydde att hon klär sig som ett luder, går att se här:

https://twitter.com/thereseverdun/st...06316823547904

Detta resulterade i hundratals med reaktioner från en hel hög med användare som ifrågasatte att Therese Verdun ska agera sedlighetspolis på twitter, många av dom tjejer som själva började posta bilder på sig själva i korta kjolar, typ så här:

https://twitter.com/ronjamadeleine/s...65744339931138

Och så gjorde alltså även den här tjejen som nu förekommer i tråden. Sen av oklar anledning valde Therese att käfta tillbaka lite fram och tillbaka med just den här tjejen, genom att i minst två inlägg be henne posta fittbilder:

https://mobile.twitter.com/thereseve...68012704452609
https://mobile.twitter.com/thereseve...68621612544002

Att hon så klart bara raljerar är ju fullständigt uppenbart, till och med för mig som extrem Vänstertomte så inser jag ju att det bara är retorik, även om det kanske är lite klumpigt att använda när man diskuterar med någon som inte är vuxen än.

Och av detta var det någon som sen polisanmälde Verdun, men det finns absolut ingenting som tyder på att det skulle vara den här tjejen eller ens hennes kompisar som gjort, det är bara något som Fria Tider spunnit fram nu för att det passar bra i narrativet "Fejk Attack mot Hanif Bali".

Är det något som är en höna av en fjäder så är det att den här Therese-händelsen skulle vara nåt slags bevis för att den här tjejen satt något i mönster, bara för att hon var en av hundratals andra som också provocerades av en känd provokatörs försök att provocera.

Tack för att du orkade skriva allt det där. Det klargjorde en hel del saker. Så "tvåbarnsmamman" som fria tider beskrev henne som är alltså ett twitter troll som ber barn att visa könet på twitter. Jösses.
Citera
2021-09-16, 12:57
Avstängd
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanSwede75
Ska bli spännande att följa denna röra! Sen förstår jag inte varför kvinnor inte gillar tex dick-pics? Jag skulle bli själaglad om det plötsligt plingade till i mobilen och vips så uppenbarar det sig en muff-bild, obs MUFF, ej MUF.

Det tillhör inte vanligheten att brudar skickar muff-bilder till en. Hade varit käckt med en muffbild då och då!
Citera
2021-09-16, 12:57
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ingen rök utan eld, det var säkert hon som läckte det till media eller så räknade hon att dem hon läckte till skulle läcka det vidare.

Att gå till en persons arbetsgivare med anklagelser är i alla lägen under all kritik och är brottsligt, men rättssamhället är woke så hon kommer säkert inte att åtalas för det även fast det är ett brott.

Om det förekommer olämpligt beteende på en arbetsplats var ska man vända sig till då i första hand tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in