Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 15:51
Medlem
Kongruensbojds avatar
Kanske dags för M att kapa banden till Muf? Eller åtminstone lösa dem litet. Det borde t ex vara förbud på att twittra som underårig muffare.

Vet få saker som är dummare än ungdomsförbund. Oavsett partifärg.
Citera
2021-09-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Varför tar du upp ett par där båda är myndiga? Det är ju ingen som anser det olämpligt att två vuxna människor är ihop.

Fick intrycket av att höna tyckte det. Förstår inte varför det skulle vara mindre "olämpligt" att en 24 åring är ihop med en 17 åring eller att en 63 åring är ihop med en 24 åring. Alla är byxmyndiga. Och om vi ska snacka om "sociala konstruktioner" i någon som helst form så är väl dessa arbitära "åldersgränser" vi har verkligen en social konstruktion om något. Så vitt jag vet så är det dock inte olagligt för en 24 åring att vara ihop med en 17 åring på något sätt.
Citera
2021-09-16, 15:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ganska säker på att hans telefon bolag har historik på hela konversationen.

Att Bali säger att deras SMS "nästan" gick över till sexuella sms är en stor röd flagga.
Jag vet faktiskt inte hur länge SMS sparas. Men man får hoppas att operatören kan återskapa det hela.
Citera
2021-09-16, 15:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag tror hon ville ha en diskussion om vad sedlighetspolisen på twitter ansågs vara propert eller ej. Det kan ju en ung tjej vara väldigt intresserad av när man kommer upp i den åldern. Sen att en vuxen person bad henne skicka bilder på sitt kön pga detta är knappast hennes fel.

Fast hon bad henne inte om att skicka bilder på sitt kön, hon ställde en hypotetisk fråga om det. Sluta spela korkad...
Senast redigerad av guderi 2021-09-16 kl. 15:57.
Citera
2021-09-16, 15:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Kanske dags för M att kapa banden till Muf? Eller åtminstone lösa dem litet. Det borde t ex vara förbud på att twittra som underårig muffare.

Vet få saker som är dummare än ungdomsförbund. Oavsett partifärg.

Faktum är att Twitter borde ha en 18-årsgräns, precis som Flashback.
Citera
2021-09-16, 15:54
Medlem
essob123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
FB användare är i första hand anti-feminister och i andra hand rasister.
Tredje hand debila. Upplever man HB som normal är man dessutom asocial och reljält vrickad.
Senast redigerad av essob123 2021-09-16 kl. 16:03.
Citera
2021-09-16, 15:56
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Fick intrycket av att höna tyckte det. Förstår inte varför det skulle vara mindre "olämpligt" att en 24 åring är ihop med en 17 åring eller att en 63 åring är ihop med en 24 åring. Alla är byxmyndiga. Och om vi ska snacka om "sociala konstruktioner" i någon som helst form så är väl dessa arbitära "åldersgränser" vi har verkligen en social konstruktion om något. Så vitt jag vet så är det dock inte olagligt för en 24 åring att vara ihop med en 17 åring på något sätt.
Ptja, det är ju verkligen inte olagligt. Men som vi diskuterat, är det lämpligt att vara ihop med en som är byxmyndig men omyndig? Nu tänker jag inte dra igång en till diskussion om detta, jag har sagt vad jag personligen anser i frågan.
Citera
2021-09-16, 15:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Moderaten Hanif Bali har polisanmälts för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering.

Ser inte bra ut för Bali, han har pengar för en bra advokat men domarna kommer vara på flickans sida.

Tror du på fullt allvar att en anonym anmälan kommer gå till rättegång. Jag kan anmäla vem som helst till polisen för vilket brott som helst men det betyder inte att det går till åtal
Citera
2021-09-16, 15:57
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Fast hon bad henne inte om att skicka bilder på sitt kön, hon ställde en hypotetisk fråga det. Sluta spela korkad...

https://twitter.com/thereseverdun/st...704452609?s=19

https://twitter.com/thereseverdun/st...612544002?s=19

Du får tolka det hur du vill antar jag, dock förväntar jag mig mer av vuxna människor oavsett.
Citera
2021-09-16, 15:58
Medlem
börsvalps avatar
Jag tror att Hanif kan ha varit en så kallad äckelgubbe jag utav allt jag läst. Anledningen till att han själv välkomnar en polisamälan är att det inte går att leda i bevis att han skulle gjort något olagligt. Så han är nog skyldig, fast frias i ett eventuellt brottsmål pga brist på bevis.
Citera
2021-09-16, 16:00
Medlem
essob123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
FB användare är i första hand anti-feminister och i andra hand rasister.
Tredje hand debila. Upplever man HB som normal är man dessutom asocial oreljält vrickad.
Citera
2021-09-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror du på fullt allvar att en anonym anmälan kommer gå till rättegång. Jag kan anmäla vem som helst till polisen för vilket brott som helst men det betyder inte att det går till åtal

Kanske inte.

Men de har nu fått polisen att börja utreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in