Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 15:44
Medlem
Moderaten Hanif Bali har polisanmälts för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering.

Citat:
Den anonyma anmälan kom in under onsdagen och är baserad på Expressens uppgifter om att Hanif Bali ska ha uppmanat flickan att skicka bilder av sexuell karaktär till honom. Han själv förnekar detta bestämt.

Ser inte bra ut för Bali, han har pengar för en bra advokat men domarna kommer vara på flickans sida.
Citera
2021-09-16, 15:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jo, till att vara en snuskgubbe. Jag vet att flashback svämmar över av folk som tycker det är helt ”naturligt” men vi lever i ett samhälle, inte på savannen. Men i vår kultur är det äckligt om en 35-åring visar intresse för en 16-åring, punkt slut.
Inget har framkommit som pekar på att han är en "snuskgubbe" eller visat något sexuellt intresse. Det är enbart fantasier från din sida. Mår du bra?
Citera
2021-09-16, 15:46
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Trodde inte ni gillade sådana nymodigheter på vischan?

Det gör vi.
Citera
2021-09-16, 15:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Moderaten Hanif Bali har polisanmälts för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering.

Ser inte bra ut för Bali, han har pengar för en bra advokat men domarna kommer vara på flickans sida.
Anmälan består i en fotokopia på en artikel i Expressen. Inget nytt har tillkommit.
Citera
2021-09-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Åldersskillnad i sig är inget problem, men om det dyker upp en anklagelse om att Helena jagat efter 15 åriga pojkar, så skulle givetves åldersskillnaden mellan henne och Zlatan bli relevant att nämna som bevis för att hon uppenbarligen inte har problem med stor åldersskillnad.

Man lär ju säga att hon var jäkligt smart, han tjänar pengarna och hon förvaltar dem😁

Har HB gjort nåt fel eller är han lurad av en ung UV?🤔
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Svårt att förstå vad du ens skriver. Du låter som en typisk moralkärring i alla fall. Min poäng är att naturen vinner alltid. Sen kan apor sitta med bananen i handen och skrika vad som är äckligt eller inte. Naturen knullar er alla. Antar att du måste bajsa i blöjan över synen på vad någon postade ovan med 24 åriga Emma Krokdal och 63 åriga Dolph Lundgren? Det måste sticka rejält i ögonen?

Alltid intressant hur de mest "progressiva" är ofta de med mest fördommar som ofta skriker om tex vita kränkta män etc samtidigt som de blir galna om någon säger något generiskt om en svart etc. För jag antar att om någon pekar på ett bögpar och säger att de är "äckliga" så skulle du bajsa i brallan av deras dömmande. Men att peka på ett par med stor ålderskillnad så tycker du tydligen det är helt legitimt att kalla dessa för "äckliga"
Varför tar du upp ett par där båda är myndiga? Det är ju ingen som anser det olämpligt att två vuxna människor är ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är ingen man som har problem med stor åldersskillnad, det är bara inte alla som kan få lammkött. Själv har jag alltid valt tjejer mellan 25-30 år, både när jag var yngre och nu när jag är äldre.

Du snackar om något helt annat än det som diskuteras.
Citera
2021-09-16, 15:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Man får det att låta som om Bali sitter i kalsonger på tjejens säng i hennes flickrum och läser glosor på nätterna. Folk läser in och fantiserar en massa skit man har i sina egna hjärnor.
Precis. Det finns något som heter sociala medier. Ungefär som den där tv-telefonen de brukade prata om på åttiotalet.
Skype. Twitter. Facebook. Insta. Osv
Citera
2021-09-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Anmälan består i en fotokopia på en artikel i Expressen. Inget nytt har tillkommit.

Ganska säker på att hans telefon bolag har historik på hela konversationen.

Att Bali säger att deras SMS "nästan" gick över till sexuella sms är en stor röd flagga.
Citera
2021-09-16, 15:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Du snackar om något helt annat än det som diskuteras.

Nej det var precis det som diskuterades, att det är konstigt eller omoraliskt med stor åldersskillnad trots att alla män vill ha lammkött. Detta är det naturliga även om alla män inte kan få det.
Citera
2021-09-16, 15:51
Medlem
Vad användare på Flashback har för preferenser, åsikter och/eller sexuella erfarenheter kring tonårstjejer är OT och inte särskilt intressant.

Vad jag ville påpeka med informationen om att Hanif Bali var 25 år och riksdagsledamot samtidigt som han inledde en relation med en gymnasietjej är att de anklagelser som framkommit senaste veckan inte kommer som en blixt från klar himmel.
Citera
2021-09-16, 15:51
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man vill undvika kommentarer om kropp & klädstil så kan steg ett vara att sluta posta bilder på sin röv i politiktrådar på Twitter.

Jag tror hon ville ha en diskussion om vad sedlighetspolisen på twitter ansågs vara propert eller ej. Det kan ju en ung tjej vara väldigt intresserad av när man kommer upp i den åldern. Sen att en vuxen person bad henne skicka bilder på sitt kön pga detta är knappast hennes fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in