Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 16:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Polisanmälan är alltså grundad på en tidningsartikel?

Medan vanligt folk inte kan få stölder utredda när de vet vem som stulit, när det skedde, har video på gärningsmannen som utför brottet?

Well. Lycka till.

Rubriken blev såklart "Hanif Bali polisanmälda". Undra om det kommer en lika stor "Hanif Bali friad"-rubrik när ärendet läggs ner i brist på uppslag.
Citera
2021-09-16, 16:04
Medlem
Vad heter ludret som iscensatt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Svårt att förstå vad du ens skriver. Du låter som en typisk moralkärring i alla fall. Min poäng är att naturen vinner alltid. Sen kan apor sitta med bananen i handen och skrika vad som är äckligt eller inte. Naturen knullar er alla. Antar att du måste bajsa i blöjan över synen på vad någon postade ovan med 24 åriga Emma Krokdal och 63 åriga Dolph Lundgren? Det måste sticka rejält i ögonen?

Alltid intressant hur de mest "progressiva" är ofta de med mest fördommar som ofta skriker om tex vita kränkta män etc samtidigt som de blir galna om någon säger något generiskt om en svart etc. För jag antar att om någon pekar på ett bögpar och säger att de är "äckliga" så skulle du bajsa i brallan av deras dömmande. Men att peka på ett par med stor ålderskillnad så tycker du tydligen det är helt legitimt att kalla dessa för "äckliga"

Jävligt långt incelinlägg men det äckliga är inte åldersskillnaden utan det faktum att ena parten är ett barn enligt gängse normer.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
https://twitter.com/thereseverdun/st...704452609?s=19

https://twitter.com/thereseverdun/st...612544002?s=19

Du får tolka det hur du vill antar jag, dock förväntar jag mig mer av vuxna människor oavsett.

Tyvärr så ser jag inte vad det står då ett antal personer där har blockat mig, men som jag tolkar det så tycker personen Therese pratar med att T är en moralkärring för hon anser att hon lägger upp för lättklädda bilder på twitter, då svarar T att om det är moral det handlar om, varför lägger hon inte ut nakenbilder då. Jag håller inte med T i att hon ska lägga sig i vad andra lägger ut för bilder, men att försöka få det som att hon fiskar efter nakenbilder är bara korkat, det gör hon naturligtvis inte, och det fastslog väl polisanmälan?
Citera
2021-09-16, 16:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Faktum är att Twitter borde ha en 18-årsgräns, precis som Flashback.
Det är högre nivå på Flashback än på svenska Twitter förresten. Eftersom bara rena lagöverträdelser eller misstänkta hmf etc beivras på Twitter blir det lätt en tummelplats för idioter. På Flashback hade de stängts av efter en tid pga regelbrott olika smaker.

Men allvarligt talat: Muf. Varför i helvete har de plats på piedestal för i Moderaterna? Ett parti som M skulle ju kunna hämta sina främsta företrädare från näringslivet, handelshögskolor och ledarsidor – inte odla sina egna jävla underåriga kloner som uppenbarligen ständigt visar på så fruktansvärt dåligt omdöme.
Citera
2021-09-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det är så att HB efterfrågat nakenbilder så är det inte ett OK beteende - där tror jag vi är överens. Men det behöver inte betyda att hon, i det läget, bildligt och bokstavligt talat blockar honom.

Inga jämförelser i övrigt men om en kvinna påstår att hon under en relation med ett kille blev sexuellt utnyttjad, men det är mannen som slutligen lämnar henne, så skulle jag inte säga att det är något som talar för mannens version.

Nej, jag tycker faktiskt inte att det styrker att HB inte efterfrågat sådana bilder, för att han kan visa att han sagt till henne att en relation dem emellan är olämplig.

Om mannen hävdar att det var tvärtom, att det var hon som inte respekterade hans sexuella gränser, och kan visa genom chattloggar att hon inte ville acceptera hans nej, så talar det för hans version och emot hennes version.

Om en kvinna kan visa chattloggar att hon fått kukbilder som hon reagerat på med avsky så är det bevis som pekar på att hon inte varit sexuellt drivande och efterfrågat sådana bilder.

Jag tror vi är överens om att tjejen inte betett sig okej om det är så att hon inte velat respektera ett nej.
Citera
2021-09-16, 16:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Polisanmälan är alltså grundad på en tidningsartikel?

Medan vanligt folk inte kan få stölder utredda när de vet vem som stulit, när det skedde, har video på gärningsmannen som utför brottet?

Well. Lycka till.

Rubriken blev såklart "Hanif Bali polisanmälda". Undra om det kommer en lika stor "Hanif Bali friad"-rubrik när ärendet läggs ner i brist på uppslag.

Vem som helst kan polisanmäla vad som helst (även anonymt). Huruvida det ens startas en utredning eller inte beror på om det finns någon substans i anmälan som styrker misstanken att ett brott begåtts.
Citera
2021-09-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Tyvärr så ser jag inte vad det står då ett antal personer där har blockat mig,
Öppna länken i en separat browser (eller inkognito-fönster) där du inte är inloggad, så ser du.
Citera
2021-09-16, 16:08
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vad menar du? Dom ska väl utreda den informationen dom fått in i anmälan? Om du ringer till polisen anonymt och säger att du ser en skjutning inträffa på en adress, åker den i papperskorgen då för att du inte uppger ditt namn och personnummer i telefon?

Nej det gör den inte. Samma sak gäller här. Uppgifterna som kommit in kommer utredas i den mån det går, sen är det så klart jättemöjligt att det visar sig att det inte finns något att gå på, och då lägger man ner utredningen. Men att anmälan skulle hamna i en papperskorg för att den är anonym? Vilken planet bor du på?
Beror på om det är allmänt åtal. Vissa brott kräver att målsägande anmäler och står för det.
Nu kanske det är ett sådant brott som kan falla under allmänt åtal, men utan en målsägande så blir det svårt att utreda eftersom detaljer om själva handlingen saknas.
Citera
2021-09-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Moderaten Hanif Bali har polisanmälts för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering.

Ser inte bra ut för Bali, han har pengar för en bra advokat men domarna kommer vara på flickans sida.

Pengar?
Har du rätt till en offentlig försvarare i ett förhör eller åtal (vilket man i princip har om man utreds för ev brott) kan man välja vilken advokat man vill. Det är bara att önska.
Advokaten i fråga har bara ja eller nej att svara.

Samma princip oavsett du är miljardär eller uteliggare.
Citera
2021-09-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Vad har Ganman för "förhållande0" med Hanif?
Av google att döma, inget alls.
Citera
2021-09-16, 16:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Alltså det handlar inte bara om moral utan det handlar även om att det är lite äckligt att man som vuxen man behöver jaga efter oerfarna småflickor. Det visar på någon form av social, emotionell eller kognitiv nedsättning.

En 17-åring är knappast en "småflicka".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in