Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Om det är så att HB efterfrågat nakenbilder så är det inte ett OK beteende - där tror jag vi är överens. Men det behöver inte betyda att hon, i det läget, bildligt och bokstavligt talat blockar honom.
Inga jämförelser i övrigt men om en kvinna påstår att hon under en relation med ett kille blev sexuellt utnyttjad, men det är mannen som slutligen lämnar henne, så skulle jag inte säga att det är något som talar för mannens version.
Nej, jag tycker faktiskt inte att det styrker att HB inte efterfrågat sådana bilder, för att han kan visa att han sagt till henne att en relation dem emellan är olämplig.
Om mannen hävdar att det var tvärtom, att det var hon som inte respekterade hans sexuella gränser, och kan visa genom chattloggar att hon inte ville acceptera hans nej, så talar det för hans version och emot hennes version.
Om en kvinna kan visa chattloggar att hon fått kukbilder som hon reagerat på med avsky så är det bevis som pekar på att hon inte varit sexuellt drivande och efterfrågat sådana bilder.
Jag tror vi är överens om att tjejen inte betett sig okej om det är så att hon inte velat respektera ett nej.