Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 16:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det är högre nivå på Flashback än på svenska Twitter förresten. Eftersom bara rena lagöverträdelser eller misstänkta hmf etc beivras på Twitter blir det lätt en tummelplats för idioter. På Flashback hade de stängts av efter en tid pga regelbrott olika smaker.

Men allvarligt talat: Muf. Varför i helvete har de plats på piedestal för i Moderaterna? Ett parti som M skulle ju kunna hämta sina främsta företrädare från näringslivet, handelshögskolor och ledarsidor – inte odla sina egna jävla underåriga kloner som uppenbarligen ständigt visar på så fruktansvärt dåligt omdöme.
Mycket bra poäng. Det är obegripligt att alla (?) riksdagspartier i Sverige har gjort sig så beroende av indoktrinerade broilers i ungdomsförbunden.
Citera
2021-09-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Jävligt långt incelinlägg men det äckliga är inte åldersskillnaden utan det faktum att ena parten är ett barn enligt gängse normer.

Bra argument du har. Men jag kan bemöta dig med ungefär samma produktiva "logik": Stoppa upp dina "gängse normer" i arslet. Bara ordet "gängse normer" får en att spy lite i munnen. Du låter som någon som också gillar att spotta ut sig fina trendiga saker så som "Patriarkala strukturer" och "Intersektionalitet "
Citera
2021-09-16, 16:12
Medlem
Spännande blir det för oss som faktiskt inte vet vad som är sanning ännu.

Om nu Hanif skulle vara skyldig till ungefär det som han anklagas för så spelar han ett högt spel genom att inte bara syna utan gå all in.

Alternativt så är han mer eller mindre utsatt för en "komplott".

Upplösningen blir iaf inte tråkig.
Citera
2021-09-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vet faktiskt inte hur länge SMS sparas. Men man får hoppas att operatören kan återskapa det hela.

Vill minnas från senaste Knutby-dokumentären att de tar upp att SMS ej kunde återskapas på den tiden (2003/2004), men att det går idag.
Citera
2021-09-16, 16:13
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Tyvärr så ser jag inte vad det står då ett antal personer där har blockat mig, men som jag tolkar det så tycker personen Therese pratar med att T är en moralkärring för hon anser att hon lägger upp för lättklädda bilder på twitter, då svarar T att om det är moral det handlar om, varför lägger hon inte ut nakenbilder då. Jag håller inte med T i att hon ska lägga sig i vad andra lägger ut för bilder, men att försöka få det som att hon fiskar efter nakenbilder är bara korkat, det gör hon naturligtvis inte, och det fastslog väl polisanmälan?

Jag påstår inte att det var brottsligt. Bara att be ett barn att blotta sitt kön är oacceptabelt oavsett hur skojfriskt man menade det
Citera
2021-09-16, 16:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är högre nivå på Flashback än på svenska Twitter förresten. Eftersom bara rena lagöverträdelser eller misstänkta hmf etc beivras på Twitter blir det lätt en tummelplats för idioter. På Flashback hade de stängts av efter en tid pga regelbrott olika smaker.

Sant. Det är många idioter och troll som härjar på Twitter. Betydligt fler än på Flashback.

Citat:
Men allvarligt talat: Muf. Varför i helvete har de plats på piedestal för i Moderaterna? Ett parti som M skulle ju kunna hämta sina främsta företrädare från näringslivet, handelshögskolor och ledarsidor – inte odla sina egna jävla underåriga kloner som uppenbarligen ständigt visar på så fruktansvärt dåligt omdöme.

Problemet med externrekryteringar är att de inte sällan visar sig ha helt andra åsikter än partiet i viktiga frågor. Det finns en tanke bakom detta med att utbilda ungdomar i politik. Problemet är väl att utbildningen satts på undantag.
Citera
Medlem
Är det flera som anklagar Bali? Har inte sett mer än en mening om detta i AB.

stor skillnad om flera har trätt fram
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En 17-åring är knappast en "småflicka".

Kanske inte men för en vuxen pappa bör det slå flera signaler . Men ha det bra i din bubbla
Citera
2021-09-16, 16:18
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Beror på om det är allmänt åtal. Vissa brott kräver att målsägande anmäler och står för det.
Nu kanske det är ett sådant brott som kan falla under allmänt åtal, men utan en målsägande så blir det svårt att utreda eftersom detaljer om själva handlingen saknas.

Förundersökningen läggs ner direkt alldeles oavsett om det inte finns en bevarad chattkonversation. Även om det skulle gå att belägga att han vid ett enda tillfälle önskat att hon skickat lättklädda bilder så är det ingenting man bygger ett åtal för grooming på. Det beror naturligtvis på grovheten i konversationen, men sannolikheten att det här får juridiska påföljder är nära nog noll. Dessutom är han förmodligen oskyldig, kanske har skämtat vid något tillfälle.
Citera
2021-09-16, 16:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Då har du inte läst speciellt många tidningar idag, det har att göra med Hanif Bali för att Hanif Bali är polisanmäld för det brottet:
. . .
https://www.expressen.se/nyheter/akl...-beslut-i-dag/

Han är alltså både polisanmäld för brott, samt anklagad för olämpligt beteende.

Denna polisanmälan verkar alltså bestå av att en anonym person skickat in en tidningsartikel till polisen:

Citat:
Den anonyma anmälan kom in under onsdagen och är baserad på Expressens uppgifter om att Hanif Bali ska ha uppmanat flickan att skicka bilder av sexuell karaktär till honom.

– Polisanmälan bygger på det här anonyma tipset som enbart består av en tidningsartikel som är inskickad till polismyndigheten.

https://www.expressen.se/nyheter/akl...-beslut-i-dag/

Alltså vet anmälaren inte mer än oss. Eller rentav mindre.
Citera
2021-09-16, 16:21
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag påstår inte att det var brottsligt. Bara att be ett barn att blotta sitt kön är oacceptabelt oavsett hur skojfriskt man menade det

Om en 17 åring ger sig in i en vuxendebatt på ett vuxenforum så får den kanske räkna med att bli betraktad som vuxen.
Citera
2021-09-16, 16:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Är det flera som anklagar Bali? Har inte sett mer än en mening om detta i AB.

stor skillnad om flera har trätt fram

Påståendet om flera tjejer kommer från två källor:

1. SVT:s hemsida.

2. Diverse HB-hatare på Twitter.

Om SVT fått sina uppgifter från HB-hatarna eller tvärtom kan jag inte bedöma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in