Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 21:38
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
”Kladdat på”? Jag har stött och haft samlag, hånglat och annat med åtskilliga kollegor genom åren. I samförstånd, bör tilläggas. Även i efterhand skickat åtskilliga Mail, sms mm till berörda personer.

Dessa kan självklart tas ur sitt sammanhang och användas mot mot, om någon önskade.

På vilket sätt har han var ”brottslig” i sitt sätt mot denna kvinna, menar du? Och hon?
På så sätt som du beskrev, fast minus samförståndet. Det tolkas idag som brottsligt enligt samtyckeslagen, men inte på samma sätt då, och det är dessutom preskriberat. Så det är inget han kan fällas för, men som förtroendevald kan man tappa sin position om sådant kommer ut.
Citera
2021-09-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Som jag förstått enligt twitters egna sida så borde Hanif inte kunnat se eller svarat på hennes meddelanden om han hade blockerat hennes konto.

https://help.twitter.com/en/using-tw...cking-accounts

Hon har flera konton, kan ha skapat nya konton för att kunna kommunicera.
Citera
2021-09-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle en ung moderattjej vilja sänka Hanif? När det gäller Hanifs försvarstal så undrar jag varför han pratade om sina fosterföräldrar som ska misshandlat honom. Det har ju ingenting med de aktuella anklagelserna mot honom att göra. Eller var det någon sorts förklaring och ursäkt till hans gränslösa beteende? Någon konspiration mot honom, som han påstår, kan jag inte heller se. Såvitt det inte kommer från hans eget parti.

Läxhjälpen har jag svårt att tro på med tanke på tjejens ålder och att hon inte verkar ha haft svårt att hänga med i skolan. Sedan tror jag inte att Hanif har engagerat för att ge läxhjälp till behövande, rent generellt.

Sedan undrar också varför Hanif valde att vänta med med sitt försvarstal ända tills han blev illa tvungen, i stället för att genast twittra om att han är den som påstås ha ägnat åt sig olämpligt beteende och ge sin egen version om det. I synnerhet när han påstår att hans familj lidit av dessa misstankar länge.

Så, till skillnad mot dig så tror inte på Hanif.

Delar åsikt med dig, Hanif försvarstal var konstigt. Varför skulle han hjälpa en MUF tjej i gymnasieålder med läxor, eller prata om sitt förflutna med henne osv? Troligen skulle han kanske göra det om han var intresserad av tjejen. För mig låter det som att han försöker vinkla och försvara vad han har skrivit i chatten, men vi får se om det blir utredning och vad slutsatsen av allt blir. Nu kan vi bara spekulera.
Citera
2021-09-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
På så sätt som du beskrev, fast minus samförståndet. Det tolkas idag som brottsligt enligt samtyckeslagen, men inte på samma sätt då, och det är dessutom preskriberat. Så det är inget han kan fällas för, men som förtroendevald kan man tappa sin position om sådant kommer ut.

Ok. Du påstår alltså att han ”våldtagit” denna kvinna? Det är iaf vad jag läser av det du skriver. Eller är iaf din andemening och vad du vill att läsarna här inne skall tolka in.

Tänk efter nu på vad du skriver. Vi pratar om en människa med familj och, enligt många, väldigt stort hjärta. Kanske inte gynnar ditt politiska hjärta, men in-grind och botten är vi alla lika. Nåja, alla förutom vänsteraktivister och kommunister då…;-)
Citera
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du verkar känna till Moderaterna. Tillhör inte såväl Bali som Malmqvist (liksom Ida Drougge, Oliver Rosenqvist, Noria Manoshi, den nyligen avpoletterade Tegnhammar och några till) den så kallade "Wykmanfeaktionen" som försöker att ta över Moderaterna om Kristersson förlorar valet 2022? Så säger Torbjörn Nilsson på Expressen, om jag inte minns fel. De tillhör väll samma gäng, Bali och Malmqvist, eller?
Det stämmer mycket väl. De är på samma ”lag”. På samma sätt som han betett sig illa mot MUFare, som också är på hans sida. Han använder väl den politiska gemenskapen till sin fördel när han väljer kvinnor.
Citera
Medlem
Kan han motanmäla förtal mot dessa?

Någon som vet bättre hur det fungerar?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Sedan undrar också varför Hanif valde att vänta med med sitt försvarstal ända tills han blev illa tvungen, i stället för att genast twittra om att han är den som påstås ha ägnat åt sig olämpligt beteende och ge sin egen version om det. I synnerhet när han påstår att hans familj lidit av dessa misstankar länge.

Själv undrar jag varför hon anmälde Hanif Bali just nu när det pågår nomineringar till Moderaternas riksdagslista och inte vid en annan tidpunkt?

Dvs om hon har ärliga avsikter.
Citera
2021-09-16, 21:42
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Varför skulle en ung moderattjej vilja sänka Hanif? När det gäller Hanifs försvarstal så undrar jag varför han pratade om sina fosterföräldrar som ska misshandlat honom. Det har ju ingenting med de aktuella anklagelserna mot honom att göra. Eller var det någon sorts förklaring och ursäkt till hans gränslösa beteende? Någon konspiration mot honom, som han påstår, kan jag inte heller se. Såvitt det inte kommer från hans eget parti.

Läxhjälpen har jag svårt att tro på med tanke på tjejens ålder och att hon inte verkar ha haft svårt att hänga med i skolan. Sedan tror jag inte att Hanif har engagerat för att ge läxhjälp till behövande, rent generellt.

Så, till skillnad mot dig så tror inte på Hanif.

Nu sitter du bar och fantiserar fritt. Att hon fått läxhjälp har ju för fan båda sidor konstaterat.
Citera
2021-09-16, 21:43
Medlem
Varför gick tjejen från att ha HB som idol till att hata honom.Blev hon arg för att Bali uppvaktat henne,hon säger sig ju föredra äldre män. Ville hon bara läsa läxor men Bali ville något mer?
Eller blev hon arg för att Bali slutade uppvakta henne..
Citera
2021-09-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Varför just Göteborgs muf?

Tänker på hur MUF västra götaland var så snabba med att ställa in nåt planerat event där HB skulle delta, sen på postaren ST:s kommentarer (förstår det som att det är där han håller till).

Är det någon som vet vilket event det var som HB åsyftade när han beskrev hans träffar med offret?
Citera
2021-09-16, 21:44
Medlem
Citat:

Enligt StrawberryTea är ju detta en strategi han använt tidigare för att tjata till sig sex:

Citat:
Hon gick igenom konversationen, som visade hur han styrt över ämnet från flyktingpolitik till sin tragiska bakgrund som misshandlat flyktingbarn, och från hur synd det var om honom till det sexuella.
Citera
2021-09-16, 21:44
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Själv undrar jag varför hon anmälde Hanif Bali just nu när det pågår nomineringar till Moderaternas riksdagslista och inte vid en annan tidpunkt?

Dvs om hon har ärliga avsikter.

Det kan vara ett sammanträffade, nånting agerade katalysator nyligen eller så kan tidpunkten vara noga avvägt för att göra så stor skada som möjligt. Hade hon anmält senare hade folk säkert undrat "Varför så nära valet?" osv.

Vi vet inte helt enkelt, det kanske kommer en förklaring längre fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in