Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 22:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Rent allmänt är det jävligt svårt att bevisa att man oskyldig. Det intressanta är vilka bevis som de som anklagar Bali har presenterat.
Sannolikt har M granskat Balis twittrande, men inte hittat något komprometterande.

Gäller väl snarare att det är motparten som ska bevisa att "en" är skyldig, inte att den anklagade/åtalade ska bevisa sin oskuld?

Aftonblaskan hade idag bakom betalvägg en ledare alternativ krönika, som bara rubriken "var gratis" att läsa.
Andemeningen bakom de få rubrikorden som var "gratis" enligt min tolkning:
"Spelar ingen roll om han är skyldig eller oskyldig, han är körd i politiken ändå".
-Kanske det som skulle ernås?

Hanif antar jag har en stor "hatarskara" emot honom:
Han är invandrare som lyckats bra, enligt egen utsago "svartskalle".
Han är invandringskritisk, på ett korrekt sätt. Konstruktivt sätt.
Han blir hatobjekt för "röd-grön-bokstavskombinations-röra" då han har moderata högeråsikter.

Kan det röra sig om "Honey-Trap" möjligen?
-Initierat av politiska motståndare, inom eller utom partiet?

Farhågorna är många.
Citera
2021-09-16, 22:46
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Men du måste givetvis ha några belägg för din anklagelser mot Bali, där du bl.a. namngivit kvinnor som han skall ha förgripit sig på.
Någon sorts underlag måste du väl ha. Annat än en känsla om partikulturen.
Jag har för det första inte anklagat Bali för något specifikt brott, och definitivt inte sexuellt våld. Det skulle kunna tolkas som ofredande, vilket är vad anmälan gäller, men det är upp till rättsväsendet och ingen annan.

Jag saknar konkreta bevis, så framtiden får utvisa att mina källor inom partiet inte ljuger. Jag är själv aktiv moderat i Västra Götaland.
Citera
2021-09-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Fräscht, någon skriver ett inlägg med ett namn, du har 100 personer till i Sverige med Hanif som förnamn och du går ut och hoppas på ett grovt lagbrott som lösning på ditt påhittade problem, du måste ju på riktigt vara helt slut i hjärnan! Du har ju precis lika medeltida mentalitet som vilken religiös fundamentalist som helst.

Givetvis anser tjejen att hon varit med om något kränkande/felaktigt, frågan är om lagen tycker samma sak. Hanif Bali är ju övertygad om vad han själv anser. Blir en spännande höst och vem trodde att vi skulle behöva öka budgeten för vårt rättsväsende för att ta hand om alla fall med sittande riksdagspolitiker, som om inte gängkriminaliteten var nog liksom.

Helt ärligt så är det snarare du som verkar vara helt slut i skallen.
Citera
2021-09-16, 22:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har forskat en del i hur H försvarat sig och det har varit hela tiden ”Jag har inte bett om sex”
Anklagelserna har varit mer, att be om nakenbilder från en barn. Försöker han slingra sig ur iom att be om nakenbilder från barn inte är så straffbart?

Han skriver uttryckligen följande:

Citat:
Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt.

Det är ganska entydigt och bör kunna redas ut mycket snabbt.

Antingen har han bett tjejen om sexbilder och då är han stekt eftersom han dessutom ljugit, eller också ljuger iranskan och då går han styrkt ur det här.
Citera
2021-09-16, 22:49
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Hans bevis kan rimligtvis bara handla om att han kan uppvisa chattar & inlägg där han avvisar hennes inviter. Vilket hans förlovade också har intygat. Om det rör sig om specifika anklagelser (vilket vi inte vet) så kan han givetvis presentera bevis på att han var utomlands eller liknande vid det uppgivna datumet. Eller att han har vittnen vid den aktuella tidpunkten.

Om jag säger att du tog mig på kodden för tre år sedan, hur skulle du kunna bevisa att jag ljuger?

Tja om jag säger du ljuger OCH JAG HAR BEVIS!

och det har ju Hanif gjort.

Utretts av M i en vecka och de säger vad om hans "bevis"?

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Tack ! Har för övrigt inte inte läst hela tråden. Svårt att hänga med helt o hållet.

Jag tänker på en annan sak nu, Ebba Bush sa en sanning och åkte på den. Om HF inte kan dömas eller bevisas för det som ryktas och även anklagas nu och någon(politiker) i framtiden nämner detta händelse i den formen kan HF anmäla likt då Ebba Bush fallet?

Några viktiga skillnader ändå. HB är, till skillnad från det juridiska biträde Ebba Busch förtalade (grovt) en offentlig person i maktställning. De förväntas tåla mycket mer.

Huruvida något är sant eller inte är av underordnat betydelse, det som är av betydelse däremot är om det är försvarligt att lämna/sprida uppgifterna.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men vad säger M:s utredning om Balis bevis? De har ju gjort utrett detta en hel vecka?

Nja. Betvilar jag. Rent formellt kanske. Tror att det klarnar snart. Dom har väll sett Balis bevis rimligen, vad fasen ska dom göra mer. Nu satte dom den ju på paus. Oavsett är det ju en inne i partitet som betett sig olämpligt och ljuger (förmildrande omständighet är väll åldern på den ena inblandade, för henne alltså). Att Bali inte fick ta ”semester” tyder på det.

Tror att dom väntar på något. Kanske var det på anmälan?
Citera
2021-09-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men vad säger M:s utredning om Balis bevis? De har ju gjort utrett detta en hel vecka?

Precis. Vad hände med det?

Tystnadskultur?
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Jag har för det första inte anklagat Bali för något specifikt brott, och definitivt inte sexuellt våld. Det skulle kunna tolkas som ofredande, vilket är vad anmälan gäller, men det är upp till rättsväsendet och ingen annan.

Jag saknar konkreta bevis, så framtiden får utvisa att mina källor inom partiet inte ljuger. Jag är själv aktiv moderat i Västra Götaland.

Tiny Tim är också min absoluta idol alla tiders, förutom John Cleese, men var det verkligen du som utsattes för de beskrivna övergreppen?

Och om inte: Vad vet du om de påstådda övergreppen?
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Helt otroligt att det inte finns några som helst bevis för att Hanif skulle vara skyldig till det som han anklagas för.

Så som det ser ut just nu så är anklagelserna inget annat än ett enormt övergrepp. Stackars Hanif!

Och Hanif BEVIS för oskulden som han påstår finns är obefintliga..

Citera
2021-09-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Riksdagsmän är väl arvoderade

Precis. Skattepengar
Citera
2021-09-16, 22:52
Medlem
Som jag ser det är Hanif Bali helt oproblematisk som riksdagledamot och toppkandidat för riksdagen i valet 2022.

Få se om ETC kan presentera några bevis imorgon med deras så kallade ”gräv”.

I övrigt så är det helt sjukt att en person kan påstås ha bett om nakenbilder utan att det finns några som helst bevis. Det är nästan som att personen bara har hittat på det hela lmfao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in