Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 11:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ju samma som igår, även om hon då uttryckte sig tydligare, nämligen att förundersökningens igångsättande byggde på en av anmälningarna som hänvisade till Expressens första artikel.

AB slirar här på ett betänkligt vis: De inleder med att skriva om att tjejen gjort en anmälan, för att därefter gå över till att åklagare inlett en förundersökning. Detta gör att läsaren bibringas uppfattningen att det är tjejens anmälan som ligger till grund för denna förundersökning. Men det är det ju inte, eftersom förundersökningen inleddes redan tidigare baserat på en tidningsartikelanmälare:

Aftonbladet har missförstått Expressens artikel, som var klantigt formulerad. Fakta:

1. Åklagaren sa igår att det inkommit en anonym anmälan baserad på en tidningsartikel.

2. Igår kväll inkom fler anmälningar, varav en från 17-åringen.

3. Åklagaren meddelade idag att hon inlett en förundersökning om en av de anmälningar som inkom igår. Kan mycket väl vara 17-åringens anmälan.
Citera
2021-09-17, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Aha okej, jag läste Expressens artikel men visst, din länk garanterat korrekt.

Hursomhelst så kan man undra hur det kommer sig att en riksdagsledamot för ett parti som aspirerar på att leda landet, hamnar i en sån här förundersökning och vad partiet tycker om det..
.

Hur det kommer sig att man hamnar i en förundersökning. Ja du, vad tror du själv? Kanske att man blir anmäld?
Citera
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Att folk skrivit "Hanif is next" och liknande saker behöver för övrigt inte betyda att det är en komplott. Det verkar ju ha snackats om hans beteende i MUF/MSU under en längre tid. Har själv hört liknande antydningar kring HB från det hållet redan för två-tre år sedan.

Väldigt lite talar för en komplott , dvs ett från början iscensatt skeende för att sätta dit HB.

Väldigt mycket talar däremot för att AS i tidigare skede blivit besatt av HB, och i senare skede besviken samt utsatt för påverkan från personer som hyser tydlig antipati mot HB. En av dessa är AE.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samma åklagare som hade fallen med Peter Lundgren respektive Linus Bylund, som även de anklagades för för brott av sexuell karaktär. Bägge friades i tingsrätten.

Maria Sterup verkar få denna typ av fall, eller så söker hon själv upp dom.
Leif gw brukar väl säga hata slumpen….
Vilket inte betyder att nåt av dina alternativ har högre sannolikhet än nåt annat med vår kunskap. Kan ju vara ren lottning också…………..
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Helt korrekt av dig. Jag ville bara lägga in vad som stod nu på ab i den debatt du var inblandad i.
Man kan ju undra varför motiveringen är slirig…

Däremot verkar åklagaren ha skärpt brottsrubriceringen:

Igår löd denna "försök till utnyttjande av barn för sexuell posering" - den slutgiltiga gärningsbeskrivningen är vassare. Bestämningen "försök till" har droppats och nu är misstänkt för "utnyttjande av barn för sexuell posering". Då tror de att minst en konkret bild faktiskt har skickats.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...agsman-inledd/
Citera
2021-09-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det skulle jag inte ta för givet. Förundersökningen får visa om det finns någon substans i anklagelsen mot HB.

Jo absolut. Men rubriceringen låter som att han bett om nakenbilder och även om han inte blir dömd i domstol så skulle en sådan grej kunna fälla honom som politiker tänker jag.
Citera
2021-09-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ju samma som igår, även om hon då uttryckte sig tydligare, nämligen att förundersökningens igångsättande byggde på en av anmälningarna som hänvisade till Expressens första artikel.
Nu ljuger du ju rakt av?

När den anonyma anmälningen kom in baserad på expressen artikel sa åklagaren att hon skulle VÄNTA med att inleda en förundersökning.
Nu har flickan själv gjort en polisanmälan och nu är förundersökningen inledd.
Citera
2021-09-17, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Enligt Hanif fanns det "gott om bevis", men du kanske sitter inne på mer info om ärendet än vad han själv gör?

Han kan väl inte ha bevis på att han inte frågar om nakenbilder på henne?
Eller skulle det bestå av att hon skriver, Vill du se min fitta?
Och Bali svarar, nej tack 😂👮🏽‍♀️✌️
Citera
2021-09-17, 11:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Jo absolut. Men rubriceringen låter som att han bett om nakenbilder och även om han inte blir dömd i domstol så skulle en sådan grej kunna fälla honom som politiker tänker jag.

Rubriceringen låter som om någon påstått att han bett om nakenbilder. Återstår att utreda om det är sant.
Citera
2021-09-17, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är ju det man funderar över:

- Är det en riggad fälla som planerats under en lång tid? En honungsfälla?

- Eller är detta en följd av en svartsjuk tjej som blir rasande när Hanif Bali väljer en annan tjej framför henne - och vill maximera hämnden?

- Eller har Hanif Bali uppträtt olämpligt - men varför då vänta med anmälan till nu, om man har ärliga avsikter? Och varför nedräkning?
Antagligen har Ario bearbetat henne en längre tid för att driva fram den här situationen.
Citera
2021-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Han kan väl inte ha bevis på att han inte frågar om nakenbilder på henne?
Eller skulle det bestå av att hon skriver, Vill du se min fitta?
Och Bali svarar, nej tack 😂👮🏽‍♀️✌️
Citat:
Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet.
Detta är Hanifs egna ord.
Citera
2021-09-17, 11:57
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Är detta riggad fälla av vänstern på samma sätt som man gjorde med Kent Ekeroth i krogkön? Nu var det redan damm runt honom innan men det är det runt Hanif också. Men finns koppling mellan den unga tjejen och en vänster extrem profil ja då kan detta nog utveckla sig helt annorlunda.

Hur får du Kent-incidenten till ”riggad fälla”? Det var ju bara nåt fyllo som såg sin chans att kaxa mot Kent och Kent svalde betet och började svinga. Finns ju på film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in