Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 12:25
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan bara Hanif svara på. Han kanske är en snäll person som gillar att lära ut matte till okända 15-åriga töser på nätet. Utan att ha någon som helst baktanke med det.
Snäll? Han är känd för att vara en narcissistisk mobbare.
Citera
2021-09-17, 12:27
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dit Hanif vandrar så vandrar även hans supporters.
Om man bär på en väska med 1/4 av moderaternas röster så är man nog välkommen lite var stans.
Vad har du den uppgiften nånstans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Se där.
Tack för sakligt svar.
Haha, ja alltså, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte njöt av detta drevet och var väldigt färgad av mina politiska åsikter.
Jag vet inte vad som har hänt men lika övertygad som högern är om hans oskuld, lika övertygad är jag om hans skuld.

Men jag ska nämna det också att ifall Hanif är helt oskyldig (vilket jag inte tror), så är jag den första att försvara honom, trots att jag tycker hans politiska åsikter är totalt idiotiska. Ingen ska behöva bli utsatt för drev ifall man är oskyldig.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
JA, det är iofs jävligt sant!
Bard har ju skrivit att han ska lämna "backstabbarna i moderaterna" och komma över till Medborgerlig samling istället.

Detta är en väldigt intrikat soppa som ska följas med nöje och spänning!

Och Moderaterna vet detta. Om dom kunde göra sig av med honom på ett snyggt sätt
hade dom gjort det för länge sedan. Hans popularitet ger honom ett visst immunförsvar.
Citera
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Eller så är det den korrekta termen eftersom ordet försök inte finns nånstans:

” 8 § Den som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år.

[S2]Detsamma gäller den som begår en sådan gärning mot ett barn som fyllt femton men inte arton år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling”

Dvs ingen ändring i sak utan korrekt terminologi.

Hm, ja men i så fall kanske du har missat BrB 6:15? Försöksbrotten har ju en egen paragraf, men det visste du säkert...
Citera
2021-09-17, 12:28
Medlem
Citat:
Om man bär på en väska med 1/4 av moderaternas röster så är man nog välkommen lite var stans.
Du missbedömer flocken, och flockens mentalitet. Dit Hanif Bali är på väg vill inte flocken följa med. De omgrupperar sig och följer en annan ledare. Flockar är lättledda och kommer ledas in i ledet, och se chockerade ut, över att deras ledare inte var det de blev lurade att tro.
Citera
2021-09-17, 12:28
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:

Det är knappast 1/4 av Moderaternas väljare som röstar på partiet pga Hanif Bali. Han hörs och syns mycket i invandringsfrågor/integration/brottslighet men har inga tunga poster och har fått kritik för att han knappt motionerar i riksdagen.

Supportrarna är nog mest aktiva i snabba likes, men röstar nog redan på Sd.
Citera
2021-09-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Det är knappast 1/4 av Moderaternas väljare som röstar på partiet pga Hanif Bali. Han hörs och syns mycket i invandringsfrågor men har inga tunga poster och har fått kritik för att han knappt motionerar i riksdagen. Supportrarna är nog mest aktiva i snabba inlägg, men röstar nog redan på Sd.

Vi har samma uppfattning. Hanif Bali är en trojansk häst för SD. Men nu förbrukad.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-17 kl. 12:33.
Citera
2021-09-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Att Media undanhöll hans namn tills han själv gick ut. Att dom undviker ett drev eller pratar om det olämpliga att han agerat mebtor/lärare till en 15åring över sociala medier och mycket annat dom kunde ha vinklat det till.

Dessutom går vänstertoken Oisin ut på aftonbladet och halvt skyddar Bali.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...garmyndigheten

Allt detta pekar på att vänstern vill att Bali sitter kvar. Dom vill inte hans svans går till SD. Vilket stärker min teori att dom enda som tjänar på detta är SD

Ja varför inte?

Finns det ens bevis?

I ena stunden så är kvinnan en oskyldig 15 åring som inte vet vad hon håller på med.

I den andra stunden ska man lita på hennes ord.

Hur ska det vara?
Är hon kapabel till att tänka eller är hon inte det...

Äckligt hur vårt samhälle blivit.

Återigen visar kvinnorna sin makt.

Släng lite skit upp i luften och sabotera en mans karriär bara för att du inte fick ligga med honom.

Hade det funnits SMS-bevis så hade Hanif gått och gömt sig.
Senast redigerad av kajusi 2021-09-17 kl. 12:32.
Citera
Medlem
Citat:
Och Moderaterna vet detta. Om dom kunde göra sig av med honom på ett snyggt sätt
hade dom gjort det för länge sedan. Hans popularitet ger honom ett visst immunförsvar.
Sant också!

Det är nog en hård tid för moderaternas ledning.
Men om det står mellan att stå ut med anklagelsen eller att förlora väljare, tror jag de väljer att behålla honom...

Blir han dömd är det dock nästan omöjligt men då blir han å andra sidan mindre aktiv för andra partier också.... eller?
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vad har du den uppgiften nånstans?

Större delen av min bekantskapskrets är eller har varit Moderater.
Uppgiften kommer från dom. Stockholmsmoderater bör jag tillägga.
Citera
2021-09-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, det är en anklagelse, men du talar om det som om det redan vore en bevisad sanning, vilket det inte är.

Du tog mig på kodden för tre år sedan. Bevisa motsatsen.

I så fall har ju inget "kommit fram" alls, så det är ju ett väldigt ointressant sätt att diskutera.

Det vi diskuterar är ju vad anklagelserna skulle innebära. Vissa säger att det är "helt naturligt att tända på småtjejer" medan jag säger att det är perverst och att en 35 åring som limmar på en 16-åring omedelbart skall få sparken och helst skickas hem till Persien.

Men du har rätt, om han inte gjort det han anklagas för, ja då är han ju kanske inte pervers, det har du rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in