Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 12:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Det är knappast 1/4 av Moderaternas väljare som röstar på partiet pga Hanif Bali. Han hörs och syns mycket i invandringsfrågor/integration/brottslighet men har inga tunga poster och har fått kritik för att han knappt motionerar i riksdagen.

Supportrarna är nog mest aktiva i snabba likes, men röstar nog redan på Sd.

Det finns många moderater som rent konkret tycker som SD i invandringsfrågan, men tycker att SD är ett parti bestående av korkade bönder. De tvekar att rösta på dem.

Hanif Bali är lösningen för dem.

Så vad händer om Hanif Bali sticker till SD?
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Den är totalt fabricerad.

2. Bali är en komplett bluff från början till slut.

3. Tittar man på M:s röstetal i Balis valkreats har M gått från ca. 25k röster till 15k röster samtidigt som röstetalet ökat med 30k. Bali är med andra ord en katastrof för M.
3.1. Bali väljare är främst incels och oskulder, soft-air guns folk som drömmer om att ha riktiga vapen och i sin enfaldighet tror att Bali kommer att ge dem det.

4. Den enda journalist som försvarar Bali hittills är Dagens nyheters vänsterliberaler. De betraktar Bali som en investering och som sin egendom, de äger Bali, för Balis enda riktiga kanal är Bonnier media.

5. Över tid har stort intresse visats för Balis twitter (165K drönare) i massmedia. Enligt hörsägen har många test utförts för att studera Balis internetgenomslag. Testerna har fallit ut som så att Balis google intresse är på ca. 500 sökningar i veckan inklusive Bali själv. Med andra ord är Balis twitter följare inte levande personer eller personer som intresserar sig för Balis politik.

6. M kan med andra ord känga Bali precis när de önskar och troligen tjäna väljare på saken. Bonniermedia kommer aldrig att ge Bali något betydande utrymme som representant för något högerextremt parti såvida Bali inte är där för att sänka också det partiet.

7. Pressens eventuella velande i andra frågor handlar mest om att det är en M versus M grej.

8. Svara inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat!

Varför har då M inte kastat ut Bali tidigare? Det har funnits många chanser när det stormat kring Bali. Vill M inte öka sitt väljarstöd och helt bli av med övervikten?
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, ordet är ju "gubbsjuk".

Annars passar ordet passionerat också bra.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vid förra valet hade han inte det stöd han har idag. Många skiter i att personkryssa.
Det är många som ser Hanif Bali som moderaternas sista chans till räddning.
Ok tror du på allvar att M skulle tappa uppemot 300000 röster för Hanif Bali försvinner är du nog mer än lovligt naiv.
Citera
2021-09-17, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När en flicka anmäler Hanif Bali, måste hon vara bearbetad.
Att Ario tjatat om detta i snart ett år på Twitter tyder på att det inte direkt är en spontan anmälan.
Citera
2021-09-17, 12:45
Medlem
Citat:
Det du skriver är ju vad styrelsen i moderaterna hoppas på. Vem skulle den andre ledaren vara ?

Nej det är som i poker, styrelsen vågar inte syna Hanifs kort. Dom är rädda för att förlora mer än
dom har råd med.

Det enda rimliga är att låta polisen ta över ärendet när det finns en polisanmälan och nu dessutom en öppen förundersökning.

M kan bara avvakta rättvisans gång, de är ju inte någon klan med eget rättsystem...som Miljöpartiet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan bara Hanif svara på. Han kanske är en snäll person som gillar att lära ut matte till okända 15-åriga töser på nätet. Utan att ha någon som helst baktanke med det.

Visst det kan man göra men det talas om 3 personliga Möten .. Det är en skillnad mellan på " Linan Undervisning " och en i " Sängkammaren Undervisning " typ.
Där går det snett .. Givet bevisningen han har men vägrar visa. Så kommer också snart frågorna från behöriga myndigheter. Det är som jag skrev tidigare

Pampen +14 isen möts ---har hänt förr känner vi till Gubbar och snygga tjejer Trofé fruar och whatnot
Men aldrig i sammanhanget Matteundervisning.

Det låter ju som en slug advokats försök att finns ngn rationalitet rättfärdiggöra i att mötet sker
mellan den Håriga Riksdagsmannen +14 isen ..

Jag är open minded nog att tänka en möjlighet att det är rätt och riktigt i detta fallet det kan jag göra
tom kan jag tänka mig det under bivillkoret Polisanmälan finns gjord av eleven --Kan ju knarka för mycket eller så vad jag.

MEN Första ansatsen ---rätt eller fel måste bli att vi talar här om ngn slags Romans .. Humaniora snarare än Naturvetenskap

Normala Böjelser kan man väl säga .Det har ju alla sett. Någon gång .Nu har vi inte sett tjejen Men jag minns jag jobbade på en firma. På Lunchen man satt snackade om ngt plötsligt såg de på andra sidan ut .fått en stroke Munnen öppen dialogämnet tappat. Svarade inte på Tilltal Vände man sig om då var det den nyanställda tjejen på Ekonomiavdelningen som trippat in på sina sandaletter i lunchmatsalen Jimmy Choo vad det kan heta " Hot Chick " Inte kanske den längsta sommarkjolen setts på firman Då slocknade det för Kollegorna. Ingen matematik inblandad där heller.
Det var inte riktigt så att man kunde höra knappnålen falla men på det hållet
Det är därför jämställdhet inte finns ...

Därför är utredningen berättigad.
Citera
Medlem
Ironiskt nog har HB twittrat massa gånger att riksdagen skall halveras till 149 ledamöter.
Nu kan han själv bidra till minskningen.
Citera
2021-09-17, 12:46
Medlem
Citat:
Dit Hanif vandrar så vandrar även hans supporters.
Om man bär på en väska med 1/4 av moderaternas röster så är man nog välkommen lite var stans.

HB bär inte 25% av M:s röster, hur i h-vete har du räknat egentligen?
Citera
2021-09-17, 12:46
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Antagligen har Ario bearbetat henne en längre tid för att driva fram den här situationen.
Någon som vet hur Ario lärde känna AS?
Vissa påstår att de har en sexuell relation medan hans syster skriver dementerar det på twitter och skriver att han har en flickvän. Jag tar det ryktet med en rejäl nypa salt men finns det något som helst belägg för att de har en sexuell relation med AS?

Tycker varken si eller så om Hanif, kan tycka att han är en frisk fläkt i det annars rätt grådassiga politiska landskapet. Förstår att de som avskyr Hanif fortsätter att hävda att han är skyldig enbart pga deras avsky för Hanif men om man förhåller sig till den information som finns ute. Hanifs historik, AS historik, Hanifs inlägg på facebook och senaste hans intervju på Expressen så talar det för att han är oskyldig.
Om jag hade varit skyldig och vetat om att det finns konversationer dokumenterat hade jag bara dragit mig undan, undvikit media och definitivt inte skrivit ett inlägg på Facebook eller ställt upp på en intervju med en av Sveriges största tidningar.
Om det nu skulle stämma att han är skyldig kommer hans senaste agerande och beslut göra saken betydligt värre för honom och han kommer förmodligen att vara tvungen att lämna landet om han ska leva någon form av normalt liv. Det är ingen logik i att vara skyldig och bete sig som han har gjort.
Citera
2021-09-17, 12:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det spelar ingen roll, om han är skyldig eler oskyldig juridiskt.
Det spelar en avgörande stor roll.
Citat:
Han har satt sig i en situation där dessa anklagelser mot honom måste utredas. Att moderaterna inte utreder detta internt är en stark signal om att det är över för Hanif Bali som deras riksdagsman.
De har påbörjat och pausat utredning. Enligt det som kommunicerats via media har de haft samtal med respektive part men inte haft tillgång till chattloggar.
Citat:
Vad han ska göra nu blir intressant, då han inte passar in i något politiskt parti.
Det intressanta är hur åklagare med tillgång till chattloggar bedömer situationen.

1. Väcks åtal eller läggs förundersökningen ner? Vid väckt åtal tar HB timeout.
2. Öppnas förundersökning om falsk tillgivelse mot tjejen? Utreds tjejen för lagbrott så frias HB helt.
Senast redigerad av cokehyena 2021-09-17 kl. 12:51.
Citera
2021-09-17, 12:47
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ok tror du på allvar att M skulle tappa uppemot 300000 röster för Hanif Bali försvinner är du nog mer än lovligt naiv.

jag säger inga siffror, bara att det kommer att märkas om han blir utkastad för en bagatell.

Lite som Ebba Bush som kallade en spade för en spade och blev dömd för förtal.
Ingen kallar en spade för en spade i dagens sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in