Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 12:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Snäll? Han är känd för att vara en narcissistisk mobbare.

Han är tuff mot idioter och tvekar inte att peta på korkade saker som skrivs, men det betyder inte att han inte skulle vara god och hjälpa människor, tvärtom.

Jag kan själv vara tuff mot idioter men även jag hjälper en 16-årig flicka med studier, dessutom i mitt hem och vid tidpunkter då vi ofta är ensamma. Dock enligt både hennes och hennes mammas önskan.

Försök att någon gång göra en god gärning utan baktankar på att bli belönad på något sätt, du kanske t.o.m. börjar tycka om dig själv då.
Citera
2021-09-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ja varför inte?

Finns det ens bevis?

I ena stunden så är kvinnan en oskyldig 15 åring som inte vet vad hon håller på med.

I den andra stunden ska man lita på hennes ord.

Hur ska det vara?
Är hon kapabel till att tänka eller är hon inte det...

Äckligt hur vårt samhälle blivit.

Återigen visar kvinnorna sin makt.

Släng lite skit upp i luften och sabotera en mans karriär bara för att du inte fick ligga med honom.

Dete finns väl teknisk bevisning i dessa tidvarv. Det är väl bara att gå genom SMS, chatt och m.m. Så ser man väl om HB har begått ett brott.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag noterar att han på frågan ”Det finns uppgifter om att du har bett henne om avkläda bilder. Har det hänt?” Inte svarar nej. Han svarar istället ”Jag tillbakavisar alla de här viskningslekarna och påståenden som görs”.

I en annan intervju så förnekar han bestämt att han bett om avklädda bilder:

Citat:
Hanif Bali förnekar att han ska ha bett om bilder av sexuell karaktär eller gjort ”något annat olämpligt”.

Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt. Personens kontakter upphörde en tid när jag vänligt men bestämt förklarade att hon inte kan fortsätta höra av sig då jag är betydligt äldre än henne, har flickvän och inte är intresserad av något annat.”

https://www.expressen.se/nyheter/han...anklagelserna/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Man är inte mansgris för att man ligger med yngre tjejer

Den här tråden har verkligen avslöjat Flashbacks ömma tå. Jag är tyvärr inte särskilt intresserad av att diskutera gränserna för "mansgris"-beteende. Det enda jag säger är att de personer som utpekas som "komplottledare" knappast är de enda som haft skit på HB.
Citera
2021-09-17, 12:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Det är knappast 1/4 av Moderaternas väljare som röstar på partiet pga Hanif Bali. Han hörs och syns mycket i invandringsfrågor/integration/brottslighet men har inga tunga poster och har fått kritik för att han knappt motionerar i riksdagen.

Supportrarna är nog mest aktiva i snabba likes, men röstar nog redan på Sd.

Han förlorade sina "tunga poster" för ett år sedan då han sa sanningen om Carl Bildt.
Det skulle han inte ha gjort. Petad ur alla nämnder .
Citera
2021-09-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Man är inte mansgris för att man ligger med yngre tjejer
Nej, ordet är ju "gubbsjuk".
Citera
2021-09-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Dete finns väl teknisk bevisning i dessa tidvarv. Det är väl bara att gå genom SMS, chatt och m.m. Så ser man väl om HB har begått ett brott.

Precis.

Hade den bevisningen funnits så hade den ragatan gett det till media som visat bilder på det, så det är uppenbart att den inte finns.
Citera
2021-09-17, 12:36
Medlem
Jag har en fråga.

Lagstiftningen säger så här

Detsamma gäller den som begår en sådan gärning mot ett barn som fyllt femton men inte arton år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling.

Vad menas med "om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling."

Om jag förstår korrekt så HB fråga om bilder och det är inte olagligt om poseringen inte är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling.

Man kan tänkas sig en konstnär som ska måla en lolita bild.

Men någon straffrättskunnig kanske vet.
Citera
2021-09-17, 12:37
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Tror nog du citerat fel nu..

Kanske det. Reagerede inte på ett inlägg, endast en artikel. Jag klarar inte av den kärringfiering av offentliga samtalet som pågår. Politiska kommentatorer som pratar om journalister, som pratar om wannabepolitikers sociala medier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha, ja alltså, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte njöt av detta drevet och var väldigt färgad av mina politiska åsikter.
Jag vet inte vad som har hänt men lika övertygad som högern är om hans oskuld, lika övertygad är jag om hans skuld.

Men jag ska nämna det också att ifall Hanif är helt oskyldig (vilket jag inte tror), så är jag den första att försvara honom, trots att jag tycker hans politiska åsikter är totalt idiotiska. Ingen ska behöva bli utsatt för drev ifall man är oskyldig.
Ja det slår igenom tydligt.

Fast nu ska man väl i ett rättssamhälle ses som oskyldig till motsatsen är bevisad.

Själv är jag mer inne på oisins linje att avvakta vad granskningen kommer fram till innan jag tar ställning. Finns inget underlag att ens gissa på mer än att det verkar skumt med medias kännedom innan m-ledningen visste nåt.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du missbedömer flocken, och flockens mentalitet. Dit Hanif Bali är på väg vill inte flocken följa med. De omgrupperar sig och följer en annan ledare. Flockar är lättledda och kommer ledas in i ledet, och se chockerade ut, över att deras ledare inte var det de blev lurade att tro.

Det du skriver är ju vad styrelsen i moderaterna hoppas på. Vem skulle den andre ledaren vara ?

Nej det är som i poker, styrelsen vågar inte syna Hanifs kort. Dom är rädda för att förlora mer än
dom har råd med.
Citera
Medlem
Vi har nu alltså ett rättssystem som styrs av drev och människor på sociala medier . Känns tryggt 👍 Sverige din sjuka slyna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in