Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis för att flickan i sin anmälan nu sagt att hon verkligen skickat bilder till Bali. Någon annan förklaring kan jag inte se i nuläget. Förundersökningen har ju knappt börjat.

Den mellanstadieretorik känns allt mer underhållande.

MEN DU DÅ!!!
Jag bjuder på den!
Det är sjukt svårt att inte vara lycklig som ett barn av hela den här processen, det ska medges.

Av någon anledning är detta roligare än när SDsnubben hade ihjäl sin fru eller buschs förtal...
Bali har ju haft så extremt hög svansföring och han mår nog bra av att komma ner på jorden lite.
Citera
2021-09-17, 12:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Inget jag vet faktiskt. Sett i tråden att några anklagar någon snubbe på twitter. Men inte satt mig in i det.

Jag är tämligen säker folk på högerkanten ogillar Bali också. Det såg vi när han petades från partistyrelsen och att han inte har några tunga (om ens några) uppdrag i partiet.

Naturligtvis gillar många i partiet inte Bali, han gör ju så att de framstår så mesiga... Bali var ju den näst mest kryssade moderaten 2018 Naturligtvis vill man gärna bli av med en konkurrent som är bättre än en själv, men de förstår att de inte kan göra det öppet, så att väljarna genomskådar dem...

Expressen drevar ju ganska friskt mot sådana tidningen (Bonnier) ogillar som tex Ebba och Hanif...
Citera
2021-09-17, 12:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det enda rimliga är att låta polisen ta över ärendet när det finns en polisanmälan och nu dessutom en öppen förundersökning.

M kan bara avvakta rättvisans gång, de är ju inte någon klan med eget rättsystem...som Miljöpartiet...

Både Hanif och styrelsen lovordar en polisanmälan så jag säger som engelsmännen:
The proof is in the pudding
Citera
2021-09-17, 12:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
ETC har, som jag förstått det, aldrig utlovat att det ska komma något idag, åtminstone inte något som rör den här affären.

Många blev nog lurade. Av detta:

Citat:
"Gråter en varm lyckotår över det gräv som kommer på fredag. Det har ALLT."

https://twitter.com/a_gustavsson/sta...69908469866499
Citat:
Andreas Gustavsson : Chefredaktör Dagens ETC
Citera
2021-09-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det vet vi ju inte. Nu har du en förutfattad mening. Låt polis och åklagare undersöka saken så ser vi vad som kommer fram.

Vad pratar du om?

Hela den här situationen är en förutfattad mening.

Eftersom 17 åringen gick aktivt till media och inte polis säger allt.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi analyserar läget olika. Jag utifrån mina erfarenheter, då jag är från en miljö där man röstar på moderaterna. Det intressanta med de personer som stöttar Hanif Bali, på detta forum är att de inte är moderater.

Du kan ju börja med att notera vem som är partiledare, och övriga moderater, särskilt de unga så fattar du hur fel ute Hanif Bali är.

Det är knappast någon hemlighet att delar av M gärna skulle bli av med Bali, medan andra delar förmodligen vill ha honom kvar, om inte av andra skäl så för att han faktiskt ger en del röster. Däremot anser jag inte att man kan dra sådana slutsatser som du gjorde utifrån att M valt att lägga ned den egna utredningen. Jag _tror_ att det helt enkelt bara talar för att de inte ansåg sig kunna komma längre då ord stod mot ord.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Ja, jag ska nog också börja erbjuda läxhjälp till 15-åriga tjejer.

Din smiley antyder att du gör det av andra orsaker än av en osjälvisk vilja att ge hjälp till någon som behöver det. Jag förstår att det konceptet känns främmande för dig om du alltid bara gjort saker som gynnar dig själv.
Citera
2021-09-17, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dit Hanif vandrar så vandrar även hans supporters.
Om man bär på en väska med 1/4 av moderaternas röster så är man nog välkommen lite var stans.
Om det framkommer bevis på att han är skyldig till anklagelserna så är han inte välkommen någonstans.

Då han många gånger snackat skit om SD så är han sannolikt inte välkommen där, oavsett skuldfrågan.

Från mitt perspektiv så vore det egentligen bra om han försvann ur M, för han har lurat i en del väljare att M skulle vara "based", vilket givetvis inte är sanningen. 1/4 av rösterna tror jag inte på , men ett par procent, speciellt unga väljare, kan säkert förklaras av honom personligen.
Citera
Medlem
Ni i tråden som tror Hanif är kommer åka dit är totalt efterblivna. Både Hanif och Moderaterna har sagt åt tjejen att anmäla. Hanif sa det dessutom innan Moderaterna. Man säger inte åt någon att polisanmäla om man sitter säkert. En förundersökning betyder i princip ingenting.
Citera
Medlem
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.
Citera
2021-09-17, 12:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Naturligtvis gillar många i partiet inte Bali, han gör ju så att de framstår så mesiga... Bali var ju den näst mest kryssade moderaten 2018 Naturligtvis vill man gärna bli av med en konkurrent som är bättre än en själv, men de förstår att de inte kan göra det öppet, så att väljarna genomskådar dem...

Expressen drevar ju ganska friskt mot sådana tidningen (Bonnier) ogillar som tex Ebba och Hanif...

Jag har ochså hört rykten om att Carl Bildt skall vara jävligt långsynt och inte förlåtit Hanif på långa
vägar. Carl Bildt har ju högt uppsatta vänner inom försvaret, FRA och signalspaningen.
Kan det ligga något i detta ? Att det inte är SSU utan länge efterlängtat straff för Hanif ?

Detta kan svälla och bli en större utredning än Palmemordet.
Citera
2021-09-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis för att flickan i sin anmälan nu sagt att hon verkligen skickat bilder till Bali. Någon annan förklaring kan jag inte se i nuläget. Förundersökningen har ju knappt börjat.

Den mellanstadieretorik känns allt mer underhållande.

MEN DU DÅ!!!

Hon har ju kanske skickat bilder, bara att Bali aldrig bad om dem. Var det inte så han uttryckte sig, att han aldrig bett om bilder eller sex? Sen vad han fick, är ju kanske nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in