Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vad pratar du om?

Hela den här situationen är en förutfattad mening.

Eftersom 17 åringen gick aktivt till media och inte polis säger allt.

Vi får väl se vad som händer tre alternativ

1 HB oskyldig som ett lamm

2 olämpligt beteende men lagligt

3 HB är skyldig till brott

Jag lutar åt 1 eller 2 just nu men avvaktar med vad jag tycker slutligen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Någon som vet hur Ario lärde känna AS?
Vissa påstår att de har en sexuell relation medan hans syster skriver dementerar det på twitter och skriver att han har en flickvän. Jag tar det ryktet med en rejäl nypa salt men finns det något som helst belägg för att de har en sexuell relation med AS?

Tycker varken si eller så om Hanif, kan tycka att han är en frisk fläkt i det annars rätt grådassiga politiska landskapet. Förstår att de som avskyr Hanif fortsätter att hävda att han är skyldig enbart pga deras avsky för Hanif men om man förhåller sig till den information som finns ute. Hanifs historik, AS historik, Hanifs inlägg på facebook och senaste hans intervju på Expressen så talar det för att han är oskyldig.
Om jag hade varit skyldig och vetat om att det finns konversationer dokumenterat hade jag bara dragit mig undan, undvikit media och definitivt inte skrivit ett inlägg på Facebook eller ställt upp på en intervju med en av Sveriges största tidningar.
Om det nu skulle stämma att han är skyldig kommer hans senaste agerande och beslut göra saken betydligt värre för honom och han kommer förmodligen att vara tvungen att lämna landet om han ska leva någon form av normalt liv. Det är ingen logik i att vara skyldig och bete sig som han har gjort.
Jag håller med om att utifall det verkligen dyker upp bevis så är han mer rökt än om han bara avgått direkt.

Om Bali verkligen är skyldig så får väl han, Özz & Soran åka till Kurdistan & starta Svenska Folkpartiet eller liknande.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag bjuder på den!
Det är sjukt svårt att inte vara lycklig som ett barn av hela den här processen, det ska medges.

Av någon anledning är detta roligare än när SDsnubben hade ihjäl sin fru eller buschs förtal...
Bali har ju haft så extremt hög svansföring och han mår nog bra av att komma ner på jorden lite.

Där ser man hur mycket offren betyder. Lika kul när socialdemokraten sköt ihjäl sin fru. Då ska vi inte tala om gängkriminaliten och gruppvåldtäkter så länge det går att användas som politiskt slagträ i debatten. Är det så man ska tolka inlägget.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-09-17 kl. 12:57.
Citera
2021-09-17, 12:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.

Ren gissning nu, men kanske diskuterade de politik? Jag tänker lite att moderater kanske gör sådant ibland med folk i deras ungdomsförbund, men som sagt, bara en gissning från min sida...
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I en annan intervju så förnekar han bestämt att han bett om avklädda bilder:
Ok, tack. Hans nekande där ger då inga möjligheter till att han ens på skämt skulle bett om nakenbilder.

Tycker ändå det är märkligt att tjejen skulle dra det så här långt om det inte finns något överhuvud taget i den stilen i meddelandehistoriken. Vad kan då anklagelserna bygga på? Kan hon påstå att han bett om något muntligt per telefon.

I fallet med twittraren ”Therese” så hade ju hon efterfrågat underlivsbild av den här tjejen, även om det var uppenbart sarkastiskt.
Citera
Medlem
Mycket tyder faktiskt på att det handlar om en komplott organiserad av Bali-hatande krafter inom partiet. Vad är det för sätt att kräva att någon ska kastas ut innan anklagelserna ens är utredda? Och varför törs inte den kritiska riksdagsledamoten träda fram med namn?

Citat:
Enligt uppgifter till SVT Nyheter har det pågått interna strider inom Moderaterna sedan beskedet om att Hanif Bali utreds för sexuellt olämpligt beteende inom partiet. Det finns en oenighet om hur man ska förhålla sig till Bali – mellan de som vill att partiledningen ska sätta press på honom och de som försvarar honom, stödjer hans version av vad som hänt och vill att han ska vara kvar i politiken.

– Det är ju inte en tonåring på glid detta utan en fullvuxen karl som dessutom är riksdagsledamot. Men som på sin höjd åthutas som en ostyrig tonåring. Vi andra hade kastats ut omedelbart, säger en kritisk riksdagsledamot till SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-av-hanif-bali
Citera
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Din smiley antyder att du gör det av andra orsaker än av en osjälvisk vilja att ge hjälp till någon som behöver det. Jag förstår att det konceptet känns främmande för dig om du alltid bara gjort saker som gynnar dig själv.
Du vill intala dig att HB hjälper 15-åriga tjejer med läxor för att han vill "göra en god gärning", och att alla som sedan ifrågasätter honom när de 15-åriga tjejerna polisanmäler honom är ondskefulla?
Citera
2021-09-17, 12:56
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ironiskt nog har HB twittrat massa gånger att riksdagen skall halveras till 149 ledamöter.
Nu kan han själv bidra till minskningen.

Haha. Spot on.

HB:s supportrar röstar förmodligen på SD överlag så ingen förlust för moderaterna.
Citera
2021-09-17, 12:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag bjuder på den!
Det är sjukt svårt att inte vara lycklig som ett barn av hela den här processen, det ska medges.

Av någon anledning är detta roligare än när SDsnubben hade ihjäl sin fru eller buschs förtal...
Bali har ju haft så extremt hög svansföring och han mår nog bra av att komma ner på jorden lite.
Personligen har jag sett Bali som lite av en kul hovnarr. Men att han lyckats förnedra & reta upp så många inom tokvänster, svenskhatande blattar & bidragsvänstern kring ETC hade jag faktiskt ingen aning om.
Citera
2021-09-17, 12:58
Medlem
Citat:
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.

Varken du eller jag vet vad som förekommit. Kan ha varit som Bali säger att hon har kommunicerat med honom och inte tvärtom. Enligt hans egen uppgift så har han sagt till henne att sluta. Vi får se om det stämmer.

Tidpunkten och sättet det gjordes på tyder mer på ett försök att bli av med Bali. T.ex. att gå till pressen och partiet istället för att göra en polisanmälan direkt. Nu gjordes den på Balis egen begären.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
jag säger inga siffror, bara att det kommer att märkas om han blir utkastad för en bagatell.

Lite som Ebba Bush som kallade en spade för en spade och blev dömd för förtal.
Ingen kallar en spade för en spade i dagens sverige.
Men du skrev 1/4-del av moderaterna det är ju 25%.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hahaha jag älskar konspirationsteorier. 👍

Du borde kanske sätta dig i hur Lambertz kvinna just höll på med att manipulera ljudinspelningar och sedan skicka in det hon hade klippt och klistrat istället för att skicka in originalfilen.

Åklagaren köpte bluffen men advokat David Massi genomskådade det hela och lyckades få tag i originalfilen till slut och därmed kunna vända det som såg ut som ett solklart bevis mot den åtalade istället blev ett bevis för oskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in